همه بایستى بر ضد این جنایت علیه بشریت اعتراض کنیم!

همه بایستی بر ضد این جنایت علیه بشریت اعتراض کنیم!   

کشتار فلسطینیان توسط دولتِ نژاد‌پرست اسرائیل بیش از ۶۰ کشته و بیش از ۲۷۰۰ زخمی فقط در یک روز  به جای گذاشت!

طی بیش از هفت هفته از شروع اعتراضات مردم فلسطین دست کم ۱۲۰ نفر توسط مزدوران ارتش اسرائیل  به قتل رسیدند!

فاشیست‌های مسیحی به رهبری پنس معاون ترامپ و با همکاری صهیونیست‌های افراطی هم در اسرائیل و هم در آمریکا سال‌ها بود که از دولت آمریکا می‌خواستند پایتخت اسرائیل را به اورشلیم منتقل کنند. مکانی که همه می‌دانستند که باعث خشم مردم فلسطین می‌شود. فاشیست‌های مسیحی که بسیار شبیه بنیادگرایان اسلامی هستند و در انتظار چیزی شبیه «بازگشت مهدی موعود»، بر این باورند که استقرار دولت یهودیان در اورشلیم قدم مهمی در راه «بازگشت دوباره مسیح» می‌باشد. این‌ها بدین منظور در مراسمِ « تعهد نشان دادن» برای انتقال سفارت آمریکا حاضر شدند و در همان زمان نیروهای نظامی اسرائیل، فلسطینیان را ۷۰ کیلومتر آن سو تر به خاک و خون کشیدند. یکی از این فاشیست‌ها، در آن مراسم علیه همه مذاهب دیگر موعظه کرد و در عین حال گفت که تنها ترامپ است که در سمتِ  درست خدا قرار گرفته است!

تظاهرات اعتراضی فلسطینیان از چندین روز پیش‌تر آغاز شده بود و انتقال سفارت اسرائیل به اورشلیم هم زمان شد با سالگرد اعلام استقرار کشور اسرائیل در ۷۰ سال پیش که به «روز نکبت» موسوم است. یعنی روز اعلام کشور اسرائیل بر پایه کشتار و آواره کردن فلسطینیان و با همکاری دولت استعماری انگلیس.

پیش از مراسم «انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم»، طی هفت هفته متوالی هزاران فلسطینی که عمدتا پناهندگان و آوارگان بودند در صحرای خشک در کنار سیم خاردارهای مرز سرزمین اشغالی دست به تظاهرات زدند. زمانی که ارتش بی‌رحم  اسرائیل با آخرین مدل سلاح‌های مرگبار به تظاهرات حمله کرد، جوانان رزمنده فلسطینی با تنها سلاح خود یعنی تیرکمان و سنگ یورش جنایت‌کاران را پاسخ گفتند. تک تیراندازان ارتش اسرائیل بیش از ۶۰ نفر را  فقط  در یک روز به قتل رساندند و بیشتر از ۲۷۰۰ نفر را مجروح کردند. این تعداد کشته در یک روز بیش از تعداد کشته‌های اعتراضات هفت هفته مردم فلسطینی در مرز غزه اسرائیل  بود. تا این لحظه بیش از ۱۲۰ نفر در مجموع از زمان آغاز تظاهرات هفت هفته‌ای مردم فلسطین به‌دست مزدوران اسرائیلی به قتل رسیده‌اند.

 در این میان در عین این که افکار عمومی جهان از این کشتار بی‌رحمانه به خشم آمده و آن را در صدها اعتراض خیابانی و صدور بیانیه محکوم کردند، داستان‌سرایی‌ و دروغ پردازی‌های صهیونیست‌های فارسی زبان و توجیه‌گرایان ناسیونالیست و نژادپرست ایرانی حیرت‌انگیز بود. آن‌ها  با این توجیه که اعتراضات مردم فلسطین را حماس و حکومت ایران تحریک کرده و مردم فلسطین قصد عبور از مرز و انجام عملیاتِ انتحاری در اسرائیل داشته‌اند، از محکوم کردن جنایات ارتش و دولت اسرائیل سرباز زده و به حقیرترین شکل ممکن به کمونیست‌ها و آزادی‌خواهان واقعی که همیشه در کنار ستمدیدگان و علیه دو پوسیده امپریالیسم و بنیادگرایی دینی از نوع اسلامی و صهیونیستی و مسیحی‌اش هستند حمله کردند. در زمره نمایندگان صهیونیست‌‌های فارسی زبان منشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل بود که با بی‌شرمی کامل در برنامه بی بی سی فارسی اعتراضات مردم فلسطین را تخطئه کرد و سرکوب خونین و جنایت ارتش اسرائیل را حق سردمداران دولت راست افراطی نتانیاهو دانست.

از سوی دیگر جمهوری اسلامی که در رقابت میان تبه‌کاران منطقه فعلا مورد بی مهری امپریالیسم آمریکا  قرار گرفته طبق معمول گذشته تلاش بسیار کرد تا اعتراضات مردم فلسطین برای بازپس‌گیری سرزمین‌شان را شکل دینی داده و چند دهه جنایت و به راه انداختن جنگ میان مذاهب را جایگزین مبارزه مردم فلسطین برای رهایی کند و مبارزات این مردم  را بازیچه دست اهداف حکومتی خود قرار دهد. فاشیست‌های اسلامی جمهوری اسلامی آن روی سکه فاشیست‌های مسیحی هم‌چنان بر طبل جنگ میان مذاهب و ادیان مختلف، می‌کوبند.

مردمی که در روز ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) این چنین بی‌رحمانه توسط ارتش اسرائیل کشتار شدند، چه کسانی هستند؟ این‌ها انسان‌هایی هستند که چند دهه  در زندانی به نام نوار غزه اسیر شده‌اند. نوار غزه بزرگ‌ترین زندان بدون سقفِ جهان نامیده می‌شود. زندانبانانِ این زندان در خانه‌های لوکس در مناطقی که از همین مردم دزدیده شده سکنی گزیده و نام کشور اسرائیل را بر آن گذاشتند که بر پایه نسل‌کشی فلسطینیان به‌وجود آمده. اینان مردمی هستند که از مسافرت آزادانه حتی برای دیدن بستگانشان و یا برای تحصیل و کار منع شده‌اند. انسان‌هایی که در محاصره بوده و هر روزه تا مرز مرگ پیش می‌روند. نوار غزه همیشه به این خاطر در معرض کمبود مواد غذایی به‌خصوص برای کودکان قرار دارند. فقط سه ساعت در روز برق دارند و کمبود دارو و امکانات پزشکی بیداد می‌کند روزمره زندگی مردم را تهدید می‌کند. بیش از دو ملیون نفر از مردم محبوس در این شرایط هستند. جایی که تنها حدود ۲۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

این‌ها مردمی هستند که در هفت هفته گذشته راهپیمایی متهورانه «راهپیمایی بزرگ بازگشت» را به پیش بردند و تا حد «مرز» و فی‌الواقع سیم‌های خاردار زندانِ به‌شدت نظامی، پیش رفتند. آنان خواستار بازگشت به سرزمین‌های دزدیده شده در زمان استقرار کشور اسرائیل شدند.

مردم فلسطین که با این حملات کشتار جمعی روبه‌رو هستند در میان میلباردها نفر قربانی سیستم سرمایه‌داری امپریالیستی در سراسر جهان هستند. زندگی و حالا مرگ‌شان فریادی علیه این سیستم است و نیاز به سرنگونی این سیستم را طلب می‌کنند.

ما در اعتراضات غزه شجاعتِ مردمی را می‌بینیم که زندگی خودشان را برای دستیابی به عدالت از دست می‌دهند. اما بزرگ‌ترین مشکل فقدانِ یک رهبری درست و انقلابی است که درک صحیحی از دوست و دشمن داشته باشد و از میان بردن کل این روابطِ غیر بشری را هدف قرار داده و مردم را بر این اساس سازمان‌دهی و رهبری کند. در غیر این صورت مبارزات دلاورانه و جانفشانی‌های مردم، ثمره‌ای که باید داشته باشد، نخواهد داشت. این چیزی است که در فلسطین و هر نقطه دیگری از جهان به‌اضطرار طلب می‌شود.

به نفل از آتش ۷۹ خرداد ۹۷

atashHYPERLINK “mailto:atash1917@gmail.com”1917HYPERLINK “mailto:atash1917@gmail.com”@gmail.com

n-atash.blogspot.com

تلگرام : @haghighatcpimlm