ناسیونالیسم ایرانی خطری که از نوباید شناخت

ناسیونالیسم ایرانی خطری که از نوباید شناخت
از اسم فامیلی خلیج (فارس) تا مومیای رضا خان ناسیونالیسم ایرانی خود را وسط گود آلترناتیویی جمهوری اسلامی انداخته است. البته شاخه مذهبی ناسیونالیسم ایرانی توسط خود جمهوری اسلامی نمایندگی شده و میشود. و شاخه چپ آن هم توسط سازمانهای چپ سنتی ایران بخصوص توده ایها مائوئیستها و اکثریتیها کماکان نمایندگی میشود. اما شاخه نیمه فاشیست آن که توسط باند های متعدد رژیم سابقی ها نمایندگی میشود خواهان سهم بیشتری است. این شیرجه ماهرانه ناسیونالیسم عظمت طلب ایرانی به وسط گود آلترناتیوی بخوبی توسط میدیای سالوس – حلقه بگوش و خودفروش فارسی زبان از بی بی سی تا رادیو روسیه تا رادیو آمریکا تا رادیو فردا و ده ها رادیو و تلویزیون در اروپا و آمریکا مهندسی شده تبلیغ و ترویج میشود.
اگر ادبیات این رسانه های نوکر و گزارشات و تفاسیرشان در مورد مومیایی رضا شاه دیکتاتور دست ساز استعمار بریتانیا را مرور کنید و پیش خودتان بطور فرضی اسم را به محمد یا علی جنایتکاران تاریخ شبه جزیره عربستان و یا خمینی و خامنه ای جنایتکاران تاریخ معاصر ایران تغییر دهید آنگاه شباهت مقدس سازی بر اساس دروغ و نیرنگ و فریبکاری ایران پرستها با الله پرستها و شیعه یان علی را میتوانید ببینید.
و اما خلیج جنوبی ایران: خانم مریم رزاقی آذر که فوق تخصص غدد و متابولیسم دارد در کنفرانس علمی امارات نتوانسته اشاره یکی از سخنرانان به خلیج با اسم خانوادگی عربی را تحمل کند و تذکر داده است که “نام این خلیج از زمان های گذشته خلیج فارس بوده و تا ابد نیز خلیج فارس خواهد بود”. دباره میدیای نوکر و جیره خوار این همه شهامت و نترسی و حرکت تحسین برانگیز و مایه افتخاربرای ایران و ایرانیان دانسته و “محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز از اقدام شایسته خانم دکتر رزاقی آذر در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس در سمیناری علمی تخصصی تشکر و قدر دانی کرد”.
یک – هویت ما انسان است نه ملی و تاریخی. دوم – هویتهای ملی و تاریخی بطور علمی و تحقیقن جعلی هستند. سوم- هویت این فرد زن است. آیا جرئت و شهامت دفاع از هویتش را دارد. آیا حجاب خانم پروفسور هم از زمانهای گذشته و تا ابد نیز خواهد بود؟ آیا این بی هویتهای خاک پرست هرگز از خود پرسیده اند چرا نیاز دارند خود را با هویتهای جعلی ملی و تاریخی سر پا نگه دارند؟ آیا سرگشتگی و گم گشتگی و حس حقارت عامل بتن کردن هویت ملی یا اسلامی نیست؟ چهارم – شما متخصص غدد و متابولیسم هستین یا مامور ارشاد و میراث فرهنگی؟ یا تاریخ دان؟ آیا متخصصین ده ها زمینه دیگر میتوانند در مورد تخصص این خانم اظهار نظر کنند؟ خیر. اما این خانم صرف بدنیا آمدن در ایران وارث و متخصص یک میراث تاریخی است که باید همه جا از آن دفاع کند. عجب شهامتی عجب هویتی!!! پنجم – آیا این خانم متخصص هیچ میداند حکومتهای کشورش چه از نوع خاک پرستش و چه از نوع الله پرستش روزانه چه تحریفها و توهینها و حق کشیهایی در حق مردم ایران منتسب به غیر “فارس” آن هم در صد سال اخیر کرده اند و میکنند و قصد و تصمیم مسلم دارند که ادامه دهند؟
صدای پای ناسیونالیسم عظمت طلب ایرانی فاشیستی است و هیچ دور نیست بتواند بخش بزرگی از ناسیونالیستهای مذهبی و حتا چپ را هم با خود همساز و همراه نماید. باشد که خطر این ناسیونالیسم را از نو بررسی و طرحی نو در اندازیم.
اقبال نظرگاهی
۲۰۱۸ آوریل ۲۶