کمون ها را سازماندهی کنیم

کمون ها را سازماندهی کنیم
جمهوری اسلامی سقوط میکند. جمهوری اسلامی چه بعنوان حکومتی حاکم برمردم ایران چه بعنوان دولتی حاکم بر ۸۰ میلیون نفر و چه بعنوان یک جنبش خونین و ضد انسانی فعال در خاورمیانه در حال فروپاشی از بالا و سرنگونی از پایین است. آینده جامعه معلوم است اگر مردم به میدان بیان و خود شان آن را بسازند. و آینده نامعلوم است اگر مردم نتوانند و یا نخواهند خود مستقیمن صاحب اختیار زندگیشان باشند. اگر مردم از اعمال اراده مستقیم خود به هر دلیلی باز بمانند سرنوشتشان در دست طرف های درگیر قدرت سیاسی قرار گرفته و ابزار قدرت جریانات مختلف میشوند.
قدرت سیاسی و اداری هر جامعه به ساکنین همان جامعه تعلق دارد. ابزار شرکت آحاد جامعه در اداره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی و خارجی شوراها یا کمون ها است. شهروندان باید دفاع از خود و حقو قشان و آزادی ها و برابریهایشان را از طریق شوراها بدست بگیرند. تمام شئونات زندگی اجتماعی را شوراها تعیین و تصمیم میگیرند. هر محله هر کارخانه هر اداره هر روستا دارای شورای خود است و هر شهر توسط شورای مرکزیش اداره می شود. بیشترین و مهمترین احکام و تصمیمات را کمون شهرها به شورای مرکزی (ایالتی و کشوری) ابلاغ میکند و کمترین احکام از شورای مرکزی یا سراسری به کمون شهرها و روستاها ابلاغ میگردد. حکومت کمونها یعنی هر شهر دارای حکومت شورایی تقریبن مستقل خود است.
کمون ها دارای استانداردهای بالایی به نسبت حکومتهای لیبرالی غربی هستند: بعنوان نمونه استثمار انسان از انسان در کمون ها ممنوع است. زن با مرد در تمام امورات زندگی و اجتماعی برابر است. اعدام و شکنجه و ترور ممنوع است. آزادی بی قید و شرط بیان و تشکل و چاپ و تظاهرات و تجمع و سیاسی و فرهنگی و مذهبی حاکم است. تمام اعضای جامعه دارای حقوق مساوی هستند صرف نظر از زبان و نژاد و قومیت و ملیت و مذهب و بی مذهبی و ایدئولوژی و شهری یا روستایی و مرد یا زن و کودک یا بزرگ سال. زنان بطور مساوی مقامات و مناصب را در اختیار می گیرند و هر کاری به متخصص مربوطه سپرده میشود. شوراها اختیارعزل و نصب صاحبان مناصب را در هر زمان با تصمیم شورایی دارا هستند.
فقط حکومت کمون های شهری می تواند دخالت مستقیم شهروندان را تضمین و دفاع و اداره و تصمیمات اجرایی در هر شهر را به مردم همان شهر بسپارد. پس پیش بسوی سازماندهی کمون ها.
اقبال نظرگاهی
۱۸ آپریل ۲۰۱۸