“منم اسپارتاکوس”، “منم دختر انقلاب”!

“منم اسپارتاکوس”، “منم دختر انقلاب”!
صدای سخنگویان بی صدا به رساترین صدای انقلاب تبدیل می شود!
این جنبش را سر ایستادن نیست!
دختر انقلاب با تکان دادن روسری خود بر بالای چوبی در سکوت مطلق، سمفونی انقلاب را بصدا درآورد. نوایی که دیگر خاموشی پذیر نیست! تکان موزون روسری او که به پرچم انقلاب تبدیل شده بود چیزهایی را بیان کرد که در یک کتاب نمی گنجد!
تعداد زیادی از زنان مبارز قبل و بعد از دختر انقلاب دست بکارهای بزرگی زده اند. دختر انقلاب تنها زنی نیست که شهامت ایستادن در میان هزاران مرد و تبدیل حجاب به پرچم انقلاب را دارد… او تنها در لحظه مناسب در جای مناسب قرار داشت! به همین دلیل حرکت او به نمادی علیه تمامی اسطوره ها و ارزش های اخلاقی متحجر و باورهای خردستیز جمهوری اسلامی تبدیل شد. روسری زمانیکه از سر زنان بربالای چوبی به اهتزاز در می آید، به بیرق آزادی و رهایی زنان و نماد جدیدی از انقلاب تبدیل می شود! صدای سخنگویان بی صدا به رساترین صدای انقلاب تبدیل می شود!

دیروز دختر دیگری در همان سکو به همان شیوه به دختر انقلاب تبدیل شد! با دیدن عکس ده ها دختری که در شهرهای مختلف همان حرکت را تکرار می کنند انسان بی اختیار به یاد معروف ترین صحنه فیلم اسپارتاکوس می افتد که همه برای محافظت از اسپارتاکوس می گویند:
“منم اسپارتاکوس! این بار دختران انقلاب نه در حرف، بلکه در عمل با شهامت بی مانند می گویند: ” منم دختر انقلاب!”
آنها با تکرار حرکت انقلابی دختر انقلاب، نشان می دهند که دختر انقلاب تنها نیست. اکنون دختران انقلاب در تمام ایران تکثیر می شوند و طنین سکوت دختران انقلاب، به دورترین نقاط جهان رسیده است! این حرکت پنجره ای جدید بروی انقلابی تازه باز می کند! آنها با تبدیل روسری خود به پرچم اعتراض و با تکان دادن بیرق رهایی خود در حقیقت ستون دین و تحجر نظام ولایت فقیه را به لرزه درآورده اند! نظامی که با نسیم ملایم روسریها ارکانش به لرزه بیفتد، مطمئنن نظامی پوسیده و رفتنی است!

به نسبت حماقت نظام، فاصله نمادهای اسارت و رهایی زنان کوتاهتر می شود! چیزیکه تا دیروز برسر زنان نماد اسارت بود امروز در دست زنان به سلاحی قدرتمند برای رهایی و قیام تبدیل می شود! نمادهای قدرت نظام به همین راحتی به ضد خود تبدیل می شود! هیچ ارتشی را توان دفاع از ایده و نظامی نیست که ضرورت تاریخی آن بسر رسیده است!
کسانیکه فکر می کردند همه چیز تمام شده، لطفا به دو ویدئوی جند ثانیه ای و عکسهای زیر نگاه کنند! اینها مشت نمونه خروار از اسناد انکارناپذیر تداوم جنبش در سطوح مختلف هستند و ناگفتنی های بی شماری را با شما در میان می گذارند!

اعتراض شدید یکی از بانوان خشمگین به آخوندی در خیابان / رشت
https://www.youtube.com/watch?v=wR27_DBIE64
نه به حجاب اجباری ( دختر انقلاب در اصفهان نیز تکثیر شد!)
https://www.youtube.com/watch?v=6kP3C_MqQYY

در یادداشت قبلی نوشتم:
“دزدیدن جوانان و سرکوب و قتل فرزندان دلیر این مرز و بوم به هر دلیل و بهانه ای که باشد پیامدهایش درست بر عکس انتظارات جنایتکاران حاکم بجای ترساندن مردم آنها را در مبارزه برای دادخواهی و عدالت اجتماعی و سیاسی جسورتر خواهد کرد! تمامی آنچه که اتفاق افتاده پیش لرزه های زلزله های سیاسی و اجتماعی بنیان کن و غیرقابل تصوری هستند که در راهند و در گسل های سیاسی و فرهنگی و اقتصای و اجتماعی بین دولت و ملت ریشه دارند!…
جمهوری اسلامی توان جوابگویی به مشکلات بیکاری، حقوق عقب مانده کارگران و کارمندان، مسائل ملیتها، زنان و هزاران خواست ریز و درشت توده ها را ندارد! کودکان کار نابود می شوند، کارگران و کارمندان با فروش اجزای بدنشان به مرگ تدریجی ادامه می دهند! میلیونها دانشجو به ارتش بیکاران پیوسته و زندگی ۹۹% مردم فدای عیش و عشرت ۱%ها شده است! این مهمترین دستاورد نظام سرمایه داری و نئولیبرالیسم حاکم بر ایران و جهان است! هر روز شکاف بین فقیر و غنی بیشتر می شود و بجای مبارزه با فقر به مبارزه با فقرا می پردازند!…
جنبش اخیر به هر سرنوشتی دچار شود این نشانه های پیروزی قابل بازپس گیری نیست و در تاریخ ماندگار خواهد شد! توده ها بربالای قله هایی ایستادند که تا بحال هیچکدام از جنبش های قبلی از جمله جنبش سبز، حتی شهامت تصورش را نداشت!
پس مبارزه و حرکت با افت و خیز در اشکال جدید و غافلگیر کننده ادامه خواهند یافت! “

“بزرگان از آنرو بزرگ جلوه می کنند که ما زانو زده ایم، پس بگذار که برخیزیم!” مارکس
زنان و کارگران و تهیدستان و قربانیان نظام حاکم به آرامی برمی خیزند!…

با احترام،
احمد پوری (هلند) ۳۰ – ۰۱ – ۲۰۱۸

خواندن این یادداشت را به تمام دوستان ارجمند پیشنهاد می کنم.

دو شعاری که بر تارک جنبشها و مبارزات ۳۹ ساله مردم ایران، علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی تا ابد خواهد درخشید.
ادامه مطلب….
https://www.facebook.com/ahmed.pouri/posts/1958834284135797