سیاست ارعاب رژیم را درهم بکوبیم!

به دنبال تحرکات تروریستی دو هفته پیش در تهران، مردم ایران و بویژه مردم کردستان شاهد دور جدیدی از ارعاب و تحمیل فضای امنیتی از جانب جمهوری اسلامی بوده اند. کاملا معلوم بود که این نوع تحرکات سیاه مذهبی – قومی به امنیتی کردن فضای جامعه و بگیر ببند از جانب رژیم ”مشروعیت“ می دهد و گلوی توده های وسیع مردم را بیشتر می فشارد. رژیم اینبار قرار است به بهانه ”امنیت و مبارزه با داعش و تروریسم“ از زیر بار مطالبات تلنبار شده مردم قسر در رود. مطالباتی که چهار دهه است کوبیده شده و به یغما رفته است.

مردم! جنگ دول مرتجع منطقه و جمهوری اسلامی علیه منافع کثیف همدیگر به بهانه ”مبارزه با داعش“ که در کل خاورمیانه خونین در جریان است، مستمسکی است برای فرار جمهوری اسلامی از زیر فشار مطالبات رفاهی و برحق شما، و در عوض براه انداختن دور جدیدی از قربانی کردن همه ما؛ جنگ و ”امنیتی“ که قرار است به بهانه آن، ماشین سرکوب رژیم در برابر آزادی و آزادیخواهی در داخل را روغن کاری کند، جنگ و امنیت ما نیست. این امنیت و جنگ دشمنان ماست؛ جنگ همان کسانی است که طی همین چند سال اخیر بدترین فقر و فلاکت و بیکاری و تحقیر و تبعیض را در حق ما روا داشته اند. جنگ همان کسانی است که کماکان اختناق و استبداد قرون وسطایی، بی حقوقی کامل بشر و اعدام را به زندگی روزمره ما مردم ایران و همه ساکنین خاورمیانه تبدیل کرده اند.

برای مردم ایران تنها راه خاتمه دادن به این اوضاع مشقت بار پایین کشیدن جمهوری اسلامی از مسند قدرت و حاکمیت است. همانطور که برای مردم اسراییل صورت مسله دولت فاشیست اسراییل است، همانطور که برای مردم ترکیه صورت مسله دولت سرکوبگر ترکیه است، همانطور که برای مردم عراق صورت مسله دولت مرکزی عراق است، همانطور که برای مردم کردستان عراق صورت مسله بارزانی است. و …

بنابراین، پیش از آنکه تعرض جدید جمهوری اسلامی به بهانه ”امنیت“ علیه جامعه بتواند پا بگیرد، باید آن را خنثی کرد. با موج اعتراض و مبارزه رادیکال علیه امنیتی کردن فضا از جانب جمهوری اسلامی و علیه هر جریان و باند سیاهی که بخواهد برابری طلبی و آزادیخواهی شما را به کجراهه ببرد، نشان دهید که هرگز به زندگی در این توحش عادت نکرده و نخواهید کرد. از هر فرصتی برای علم کردن مطالبات رفاهی تان، برای مبارزه در راه کنار زدن فضای امنیتی در شهر و محله و مکان کار و زیست تان استفاده کنید. وسیعا علیه عمال رژیم که مبلغ تبلیغات در عرصه ”امنیت“ دروغینشان اند بطور جمعی اعتراض کنید. اهداف پوچ و سرکوبگرانه آنان را تحت نام ”حفظ امنیت“ قاطعانه افشا کنید.

علیه صف های طویل و برگشتن های دست خالی اعتراض کنید. علیه هرگونه تضیقات سیاسی و اجتماعی و هرگونه محدودیت های معیشتی و رفاهی ناشی از جنگ این جنایتکاران علیه همدیگر در خاورمیانه و به بهانه ”مبارزه با داعش و تروریسم“ اعتراض کنید. هر عرصه فشار و محدودیت و ستم علیه زندگیتان توسط جمهوری اسلامی به بهانه و یا بخاطر ”امنیت“شان را مورد اعتراض قرار دهید.

آن دوران گذشت که مردم ایران دسته دسته برای پر کردن خندقهای نظام، پاک کردن میدان های مین، سرباز دولت های ارتجاعی و قربانی جنگهایشان شوند. گذشت آن دورانی که چپ و راست وعده دروغین گشایش اقتصادی به مردم میدادند.

اما و مهمتر از همه، جمهوری اسلامی و دولت اعتدالش تنها زمانی در مقابل همه ما زانو می زند که نگذاریم بیش از این در منگنه امنیتی کردن فضای جامعه، فقر، بیکاری و اختناق، خرد شویم. در هم کوبیدن فضای ارعاب و ناامنی که علیه شما و منافع و مطالباتتان برپا شده و ادامه دارد، با اتحاد حول پرچمی روشن و سوسیالیستی و با مبارزه ای راسخ برای یک دنیای بهتر، میسر است.