متد “غیر روشنفکری ” منصور اسانلو در دفاع از ترامپیزم!

متد  “غیر روشنفکری ” منصور اسانلو در دفاع از ترامپیزم!

 مقدمه:

منصور اسانلو را من خصوصا از زمانی که از ایران بیرون آمد و به امریکا بعنوان پناهنده سیاسی وارد شد دنبال کرده ام.از کسانی بودم که لجن پراکنی به او را کاری زشت دانستم و مواضع او را بعنوان نماینده یک خط راست نقد کردم(۳). نظر من اینست که ادمها ی سیاسی را باید در کانتکس سیاسی مورد نقد قرار داد و سطح فرهنگ سیاسی ایرانی را که نازل است بالا برد.

منصور اسانلو بعد از ورود به امریکا در جهت همکاری با منافع راست اپوزسیون فعال بوده و از انها تریبون گرفته . غعالیتهای تبلیغاتی “کارگری” ایشان هم عموما روی خط تحمل راست است از کارگر بعنوان ابزار بقدرت رسیدن استفاده می کنند و خط “سندیکالیزم” منصور اسانلو برایشان پز بامزه ای است که دوست دارند در ویترین خودشان داشته باشند. منصور اسانلو توی این فضا در حال فعالیت است.

بدنبال روی کار آمدن دونالد ترامپ و رشد امواج میلیونی اعتراض مردم به او و سیاستهایش حتی در طی دو هفته ای که روی کار آمده ، یکی از موضوعات به حق مردم امریکا و دنیا به او اعتراض به حکم حکومتی ترامپ بوده مبنی بر منع ورود صاحیان ویزای ۷ کشور که باعث اعتراضات بسیار وسیع در امریکا شد و هم اکنون با حکم قضاضی ایالت واشنکتن حکم ترامپ را لعو کرده اند و اعتراضات مردم در دهها فرودگاه و شهر امریکا در این موضوع همچنان ادامه دارد.

دونالد ترامپ کابینه ای انتخاب کرده همه میلیاردر و نظامی .همه مرتجع و عقب مانده. این واقعیت است و ربطی هم به یک کشور و یک منطقه از دنیا ندارد.ترامپیزم همانطور که مدتهاست توضیح داده ام علامت بحران سرمایه داری است و عامل توسعه این بحران(۲)

متعاقب فرمان ممنوع الورود اعلام کردن صاحیان ویزای مردم این ۷ کشور در اپوزسیون ایرانی عکس العملهائی در فیسبوک دیده شده که واقعا بامزه است.برخی از راستهای جامی پهلوی سریعا کنار ترامپ قرار گرفتند و همه مردم معترض به ترامپ را نوکر جمهوری اسلامی اعلام کردند. منصور اسانلو یک ورژن خجالتی از همین موضع گیری را در مقاله ای (۱) ارائه داده که من در این مقاله سعی می کنم نگاهی بهش بیندازم و خوانندگان را در جریان سقوط آزاد منصور اسانلو قرار دهم.

من برای منصور اسانلو از صمیم قلب متاسفم که انتخاب سیاسی خود را کرده و در کنار راست سیاسی ساکن امریکا همه انچه در گذشته اش در ایران مثبت بوده دارد به تاراج می گذارد. انتخابش حق اوست و حق من و همفکران من هم اینست که او را قدم به قدم افشا کنیم و نشان دهیم که حامیان سندیکالیزم ایرانی چرا اخرش به دنبالچه های راست می پیوندند:

 

(۱)لحن بسیار زشت منصور اسانلو در برخورد به مخالفینش:

منصور اسانلو در مقاله اش(۱) ابتدا همه ایرانیان معترض به لغو وروود به امریکا را در یک سبد می گذارد و بهشان می گوید “روشنفکر” کاری که سنت خمینیها پهلوی ها و فرقه های چپ ایرانی است.هر وقت می خواهند فحشی بدهند  مخالفشان را “روشنفکر” می نامند. از بابک یزدی “عضو همیشگی کمیته مرکزی فرقه کمونیست کارگری ” تا همین منصور اسانلو تا لنین..همه و همه مخالفشان را “روشنفکر ” می نامند تا تحقیرش کنند!

اما فقط این نیست! منصور اسانلو بدجوری عصبانی است و بعد از “روشنفکر ” نامیدن معترضین به ترامپ ، آنها را “نوکر رژیم اسلامی”، “موجودات مادون حیوان”(؟)، “مضمحل، پست و بی شخصیت” و آخر سر “خونخواران بی وطن” می نامد!

اینها سطح فرهنگ منصور اسانلوست. همان متدهائی که در برابر او بکار برده شده از سوی برخی مدعیان کارگر ، این منصور اسانلو به مخالفانش برمی گرداند! اینست که او باید ثابت کند هر جا می رود باز هم یک “ایرانی اصیل” است!

“ایرانی اصیل” هزار سال در غرب زندگی کند همانست.همچنان با لیچار گوئی و اتهام زنی می خواهد درستی خودش را ثابت کند.

 

(۲)آیا اعتراض ایرانی ها در برابر ترامپ جدای از اعتراضات عمومی مردم امریکا و جهان بر علیه ترامپ است؟

منصور اسانلو در مقاله اش اعتراض ایرانی ها را در امریکا جدا می کند از بستر عمومی اعتراض به ترامپ و سیاستهای اراتجاعی او. از دید او هر کس در امریکا اعتراضی بکند بر علیه ترامپ باید از ایشات کارت مبارزه با رژیم اسلامی (انهم از نوع مبارزات ایشان) در جیب داشته باشد وگرنه ؟ “مادون حیوان” است!

طبیعتا این متد برخورد اسانلو کاملا مشابه حامیان راست ایرانی حامی ترامپ است که این روزها با فریاد “چرا با رژیم اسلامی نمی جنگید” دارند از ترامپ دفاع می کنند!

واقعیت اینست که در هر جامعه ای ادمها با نیات و خواستهای متفاوت در جاهای متفاوت وارد مبارزه اجتماعی می شوند. یکی دلش برای دیدن کشتار سگ ها می سوزد از این زاویه وارد مبارزه سیاسی می شود .از او هم نمی شود دیپلم مبارزه با رژیم اسلامی خواست!

اتفاقا منصور اسانلو بعنوان نماینده گرایش راست که هنوز خودش را به کارگر می چسباند خودش ادم مخالف انقلاب نیست! خودش گفته که مسئله کارگر سیاست نیست یک ریال مزد است! هرگز بیش از لفمه ای نان و مقداری زندگی بهتر سهم سیاسی مستقلی برای طبقه کارگر نخواسته! خودش ادم رفرمیستی است. حالا چه شده که از هر ادمی هر جائی می خواهد که اول کارت مبارزه با رژیم اسلامی نشان دهد؟!

اعتراضات ایرانی ها بر علیه تصمیم ترامپ یک اعتراض بجا و در کانتکس جهانی اعتراض بر علیه ترامپ است. این خواست کاملا انسانی است که ادمها را برای ورود به امریکا نگه ندارند و تحقیر نکنند هر که باشند از هر کجا بیایند. ترامپ نماینده تحقیر نژادی و جداسازی مذهبی و نژادی در امریکاست.

 

(۳)آیا ایرانیهای معترض به حکم ترامپ ، “نوکر رژیم اسلامی” هستند؟

ابتدا بگویم که این نویسنده و اقای اسانلو هر دو پناهنده سیاسی هستیم که در امریکا زندگی می کنیم.ما و خانواده های ما و هزاران هزار امثال ما هم پشت همین حکم حکومتی ترامپ قرار می گیریم.ایشان به خودش دروغ می گوید که حکم ترامپ جلوی  عوامل رژیم اسلامی را گرفته!

ایا جائی ایشان دیده که حاملان پاسپورتهای سیاسی رژیم اسلامی که هزاران هزار هم هستند به امریکا ممنوع الورود شوند؟

درست است! عوامل رژیم اسلامی براحتی به امریکا و کشورهای غرب ورود می کنند و جناب ترامپ اتفاقا تا همینجا کوچکترین مشکلی برای انها ایجاد نکرده.اونها که توی فرودگاهها ماندند  ادمهائی بودند بدون حمایت مستقیم رژیم اسلامی !

به علاوه صدها هزار ایرانی تبعیدی که طی ۴۰ سال عمر رژیم چندین نسل به امریکا مهاجرت کردند و خانوادهاشان مرتب به امریکا می ایند.لذا اتهام منصور اسانلو به همه اینها اتهامی زشت و فاقد منطق است

(۴) نقد منصور اسانلو به سیاستهای ترامپ؟

 

 چه قبل از بقدرت رسیدن ترامپ و چه بعد از بقدرت رسیدن او من هیچ و تاکیید دارم هیچ نقدی هیچ موضع گیری از سوی منصور اسانلو ندیدم.ایشان در مقابل دستگاه سیاسی امریکا کاملا ساکت بوده از زمان ورودش به امریکا هیچگونه نقدی به این دستگاه جهنمی نداشته و منتشر نکرده چرا؟ ایا مترقی بودن ایشان دم مرز ایران ایستاده؟ یا یک حسابگری و فرصت طلبی زشت پشت این سکوت است؟

من فکر نمی کنم منصور اسانلو یادش رفته باشد که در امریکائی زندگی می کند که جنبشهای اعتراضی شد نظام در حال رشد است.یادش می اندازیم که این حکومت امریکا بانی دیکتاتوری پهلوی و رژیم اسلامی بوده و در تاریخ معاصر دنیا عامل درجه اول توسعه اسلام سیاسی و انواع دیکتاتوریها. سوال من از منصور اسانلو اینست که چرا ایشان نقد همه جانبه ای به حکومت امریکا ندارد؟ ایا ترس دارد پناهندگیش لغو شود و تابع دستورات حکومتی ترامپ شود؟ خودسانسوری که اسانلو در ایران داشت ظاهرا در امریکا هم در چمدانش آورده!

لذا باید این پرخاش و فحاشی منصور اسانلو را در کانتکس همیاری او با راست پروغرب با حکومت امریکا (هر که سر کار باشد) دید.منصور اسانلو هر روز از پرنسیبهائی که حتی زمانی خودش مدعیش بود فاصله می گیرد.

او دارد غرق می شود و من او را قدم به قدم نقد می کنم و نشان جامعه کارگری و فعالین آزادیخواه می دهم.اگر او نجنبد بیشتر هم غرق خواهد شد .این تاسف دارد.جامعه کارگری یک قربانی سیاسی خود را شاهد است . او از ایران بیرون آمد تا به این منجلاب راست فرو رود.برایش متاسفم!

منابع دیگر:

 

(۱)منصور اسانلو:  استانداردهای دوگانه‌ی «روشنفکرانِ» ایرانی در قبالِ ترامپ  (سایت تحلیل روز)

http://www.tahlilrooz.net/?p=11021

(۲)برخی مقالات و آثار  این نویسنده در موضوع ترامپ

مناظره شماره ۱۱۹ : آینده روابط ترامپ و حکومت اسلامی ایران ،با شرکت سیروس محسن وند  ، علا احمدی و سعید صالحی نیا

با مدیریت رویا غیاثی

https://www.youtube.com/watch?v=xUP4eJ8HJlM&feature=youtu.be

ترامپ و آینده روابط حکومتش با رژیم اسلامی ایران و آینده سوریه

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=61907#more-61907

(۱)ترامپیزم قبل از انتخابات و بعد از انتخابات! افق پیش روی ترامپیزم

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=61037#more-61037

(۲)پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تعاقبهای آن

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۹۵۵-پیروزی-ترامپ-در-انتخابات-ریاست-جمهوری-امریکا-و-تعاقبهای-آن

(۳)”ترامپیزم” پاسخی جدید و موهوم به بحران لاعلاج سرمایه داری از موضع راست؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۹۵۰-ترامپیزم-پاسخی-جدید-و-موهوم-به-بحران-لاعلاج-

سرمایه-داری-از-موضع-راست؟

(۴)مناظره شماره ۱۱۳ بخش اول بررسی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا

با شرکت: علا احمدی، احسان ریاحی و سعید صالحی نیا

با مدیریت خانم رویا غیاثی

https://youtu.be/n-DzuHj6ZwQ

(۳)دو مقاله از این نویسنده در نقد مواضع اسانلو

چرا منصور اسانلو بدنبال اتحاد طبقه کارگر نیست؟

http://monazere-siasi.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%A2%D9%A0%D9%A1%D9%A4/663-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%AF-%D8%B7%D8%A8%D9%82%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

نگاهی به نظریه “همبستگی ملی” منصور اسانلو

http://monazere-siasi.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%A2%D9%A0%D9%A1%D9%A4/662-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%A8%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88