دو مادر! بلر و عبادی تروریست!

دو مادر! بلر و عبادی تروریست!

نسان نودینیان
مادر سرباز انگلیسی بعد از شنیدن گزارش هیات تحقیق درباره ورود بریتانیا به جنگ سال ٢٠٠٣ عراق گفت؛ تونی بلر یک تروریست است!
و مادر یکی از کشته شدگان عملیاتهای انتخاری(نزدیک به ٣٠٠ نفر جان خود را از دست دادند) در بغداد در سوم ژوئیه خطاب به حیدر عبادی گفت؛ حیدر عبادی یک تروریست است!

صحبهتای پر از درد با قلبهای زخمی این دو مادر و تروریست نامیدن بلر ــ عبادی گویا است!

از سال ١٩٩٧ تقابل آمریکا و عراق وارد فاز جدیدی شد! آمریکای ابرقدرت جهان برای کسب هژمونی دنیای بعد از نظم نوین جهانی حمله به عراق را مهندسی میکرد.
در قطب مقابل، یکی از خشن ترین و کثیف ترین رژیم های سیاسی جهان قرار گرفته بود. رژیم صدام حسین و طارق عزیز و شرکا!

در ساعت ۵:٣۴ دقیقه بامداد به وقت بغداد در ٢٩ اسفند ١٣٨١ (٢٠ مارس ٢٠٠٣) حملهٔ غافلگیرانه به عراق آغاز شد. پیش از شروع هیچ اعلان جنگی داده نشد. حمله به عراق در سال ٢٠٠٣ به فرماندهی ژنرال آمریکایی تامی فرنکس با اسم رمز «عملیات آزادی عراق» برای نیروهای آمریکایی، اسم رمز «عملیات هدفمند». برای نیروهای انگلیسی و اسم رمز «عملیات قوش‌باز» برای نیروهای استرالیایی انجام شد. تقریباً چهل کشور دیگر با عنوان «ائتلاف راغِبان» با ارسال نیرو، تجهیزات، خدمات و نیروهای حفاظتی و ویژه در این جنگ شرکت کردند. ٢۴٨٬٠٠٠ سرباز از ایالات متحده، ۴۵٬٠٠٠ سرباز از بریتانیا، ٢٬٠٠٠ سرباز از استرالیا، ١٩۴ سرباز ویژه از لهستان به کویت اعزام شدند تا آمادهٔ حمله شوند. همچنین این حمله توسط ٧٠٬٠٠٠ سرباز پیشمرگهٔ کرد نیز پشتیبانی می‌شد.

بغداد و عراق به میدان آزمایش سلاحهای کشنده نیروهای شرکت کننده تبدیل شد. جنگی تمام عیار که منجر به کشته شدن بیش از یک میلیون گردید. چند میلیون آواره و هزاران کودک و سالمند در اثر گرسنگی، عدم دسترسی به دارو و امکانات پزشکی جان خود را از دست دادند.

هزاران سرباز از نیروهای ائتلاف تلف شدند. هزاران نفر به بیماری های روانی ــ روحی گرفتار شدند.

نیروهای کانگستر دست پخت نظم نوین جهانی با تشکیل دولتهای قومی ــ مذهبی جنگ و کشتار پردامنه ای را به مردم تحمیل کردند. این جنگ در ابعادی وسیع ادامه دارد.

شیرازه جامعه و و مدنیت جامعه از هم پاشیده شد.

به ابراز وجود اسلام سیاسی و جمهوری فاشیستی اسلامی در ایران افزوده شد.

داعش متولد شد.

“هیئت چیلکات” برای تنظیم این گزارش در طول ۷ سال گذشته، ۱۲۰ شاهد را احضار و با آنان گفت‌وگو کرده است. تونی بلر، گوردون براون و چند مقام نظامی و سیاسی دیگر، هم‌چنین کارمندان ارشد سازمان‌های اطلاعاتی از جمله این شاهدان بودند. بنا بر گزارش گاردین، ارزیابی نتایج بررسی “هیئت چیلکات” که بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کلمه را در بر می‌گیرد، هفته‌ها به طول خواهد انجامید.

اما، در این ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کلمه اسمی از صدها مادر، همسر و فرزندان هزاران سرباز که در جنگ برای تثبیت قدرت ابر قدرتها تلف شده اند، نیامده! مادرانی که بوش و بلر و مالکی و عبادی برای آنها در ردیف تروریستها قرار دارند.

در این گزارش اسمی از صدها اعتراض در ییش از ۶۰ کشور دنیا بر علیه جنگ بر علیه بلر و بوش نیامده. میلیونها نفر بخیابانها آمدند و جنگ ابرقدرتها را محکوم کردند.

جنگ و جنایت درلتهای آمریکا و بریتانیا بخشودنی نیستند.

ایسکرا ۸۴۰