فاشیست‌های قوم‌گرا تهدید به خون‌ریزی می‌کنند

فاشیست‌های قوم‌گرا تهدید به خون‌ریزی می‌کنند

جریانات رخ داده در حاشیه‌ی برنامه کودک فتیلیه‌ای‌ها از جنبه های مختلفی یک زنگ هشدار جدی برای فعالان سیاسی و اجتماعی ایران بود. خصوصا برای خود مردم ساکن در آذربایجان و شهروندان این منطقه.
در این نوشته کوتاه قصد ندارم به تمام ابعاد این جریان بپردازم. تنها با ذکر چند نمونه دمدستی جریانات و گروه‌های سیاسی که این روزها موج سواری بر احساسات خام قوم گرایانه شده اند را معرفی کنم. باید با کمال تاسف گفت که نیروهای سیاسی ما خصوصا برخی از رفقای چپ‌گرا و حتی برخی از دوستان فعال کُرد با یک ذوق زدگی خام اندیشانه از این حرکت ها از دیدگاه مقابله با حاکمیت جمهوری اسلامی یا جرقه قیام استقبال کرده اند. اما با یک نگاه عمیق‌تر می توان دریافت که متاسفانه جریانات سازماندهی کننده این تحرکات رسما جریانات اولترا راست گرای افراطی و فاشیستی هستند که تبارشان نهایتا به “گرگ های خاکستری ترکیه” می رسد.

شادمانی بابت حمایت دولت ارتجاعی عربستان از تحرکات ناسیونالیست های قوم گرا
برای نمونه حمایت رسانه ای دوت ارتجاعی عربستان از این تحریکات قوم گرایانه موجب شادمانی این جریانات شده است. سایتی که ادعا دارد شاخه دانشجویی این جریانات فاشیستی قوم گرا است این گونه می نویسد:
“به گزارش اؤیرنجی سسی، خبرگزاری العربیه و بخش فارسی آن در خبری فراخوان‌های فعال‌های آزربایجانی برای تظاهرات و اعتراض به توهین‌های نژادی صورت گرفته در برنامه فیتیله شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی را پوشش داد.”
http://oyrenci-sesi.info/yeni/21446

سایت گونا تی وی که معروف ترین رسانه ی ناسیونالیست‌های راست افراطی قوم‌گرا است این گونه می نویسد:
“گوناز تی وی : رسانه های مهم جهان بزرگ عرب به انعکاس وسیع تظاهرات ضد نژادپرستی ملت تورک بر علیه رژیم فاشیست ایران پرداختند
به گزارش گوناز تی وی علاوه بر رسانه های مردمی ملت دوست عرب الاحواز ، تظاهرات ملت تورک آزربایجان جنوبی در تمامی جهان عرب بازتاب بسیار وسیعی داشت.
تظاهرات واعتراضات ملت تورک آزربایجان علیه نژاد پرستی و تورک ستیزی در جامعه ایران، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت. تلویزیون العربیه با حدود پنجاه ملیون بییننده از دیروز تاکنون چندین بار این خبر را در بخش های عمده خبری خود پخش کرده است.
سایت العربیه نت تاکنون سه گزارش از رمضان ساعدی روزنامه نگار عرب اهوازی منتشرکرده است. نیز قرار است مسعود الفک روزنامه نگار اهوازی مقیم دبی در ساعت هفت امشب به وقت لندن در این زمینه با تلویزیون العربیه مصاحبه کند.”
http://www.gunaz.tv/?id=2&vmode=1&sID=85878&lang=2&vmode=1

در این جا شاید برای دوستان چپ‌گرای ما و فعالان کرد جالب باشد که این رسانه ها چگونه برای “اردوغان” خوش رقصی می‌کنند.
“اردوغان : دیگر نیازی نیست تا از تغییر رژیم در هراس باشیم
گوناز تی وی : رییس جمهور تورکیه از مردم این کشور خواست تا در مورد احتمال تغییر سیستم در این کشور نگران نباشند
به گزارش گوناز تی وی رجب طیب اردوغان رییس جمهور تورکیه امروز در سخنرانی خود گفت :
در ۹۲ سال از تاسیس جمهوریت می گذرد و ۱۳ سال است که ما بزرگترین موفقیت ها ی تاریخ جمهوری را به انجام رسانده ایم. آیا در این مدت کوچکتری ضرری به جمهوریت وارد شده است؟ سالهای درازی است که عده ای با هراس انداختن در مورد احتمال تغییر سیستم در تورکیه مردم را می ترسانند از این رو از این به بعد همدیگر را خسته نکنیم.
وی گفت : تاریخ ما صد ساله یا دویست ساله نیست تاریخ دولتداری ما در این جغرافیا به بیش از ۱۰۰۰ سال بر می گردد و همه ی دول تورکی که در آناتولی بوجود آمده اند را باید به فرزندانمان بشناسانیم.”
http://www.gunaz.tv/?id=2&vmode=1&sID=85857&lang=2

به هر روی سمت گیری منطقه ای این رسانه های وابسته به قوم گرایان در مقابل دولت های ارتجاعی و فاشیستی عربستان و ترکیه موید خیلی از نکات است. متاسفانه بخش بزرگی از اپوزیسیون و فعالان سیاسی ما این را فراموش می کنند. مطمئن باشید از دل این حرکات نه دموکراسی برای ایران در می‌آید نه فرصت برای فعالیت سوسیالیستی در فردای ایران فراهم می شود. نه قومیت های دیگر ایران به حق و حقوق شان می رسد. از دل این جریان در بهترین حالت اش “اردوغان” و در بدترین حالتش حزب ملیگرای MHP بیرون می آید! اولین کسانی هم که قربانی قدرت گرفتن این جریانات فاشیستی در آذربایجان بشوند. چپ ها و کردها خواهند بود.

تهدید به پاکسازی قومی شهروندان کرد ساکن در استان آذربایجان
اما نگران کننده ترین خط سیاسی که جریانات قوم‌گرای فعال در استان‌های آذربایجان ایران دنبال می کنند. حمله و تهدید نسبت به شهروندان کرد ساکن در این مناطق است. این جریانات ناسیونالیست راست افراطی هویت یابی خود را در دشمن سازی می بینند. از یک طرف “فارس” ها را دشمن می دانند و از طرف دیگر “کرد” ها را. این جریانات به صراحت بارها “کرد”ها را تهدید به پاکسازی قومی از منطقه کرده اند و ابایی هم از این ندارند که رسما پاکسازی قومی در منطقه را با افتخار اعلام نکنند. در کنارش البته هر از چندگاهی یک لگدی هم به جریانات چپ گرا هم می زنند. تا ماهیت راست افراطی خود را بیشتر روشن کنند. برای نمونه متن زیر که در بسیاری از سایت های این جریان منتشر شده است بخوانید:
“خطاب به فعالان سیاسی ملی گرای مهاجران کُرد – ژیلا پارسا
ما بسیار نیک می دانیم که چگونه اموال کسبه و تجار ما را می دزدید ما بسیار نیک می دانیم که چگونه آلت دست استعمار شده اید و می خواهید تا چماقی دیگر بر سر مردم ما شوید.
ا حزب کمونیست ایران را به یاد می آوریم که توسط شما به نام ایران کمر بر قتل مردمان ما بسته بود.
http://www.gamac.info/fa/1394/08/03/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%84%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9/
نکته جالب در این متن بی سوادی و بی اطلاعی نویسنده هم است چون بسیاری از موسسان و اعضای سرشناس حزب کمونیست ایران را آذربایجانی ها تشکیل می دادند. از طرف دیگر کرد ها از قدیم در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی ساکن بودند و مهاجر نبوده اند.
در بین این گروه های فاشیستی راست گرا، گروهی به نام ” تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان جنوبی” بسیار خطرناک تر از بقیه است. به این دلیل که الگوی تشکیلاتی خود را از جریان فاشیستی معروف “گرگ های خاکستری ترکیه” گرفته است. درنفرت پراکنی قومی هم دست کمی از ‌نان ندارد. همچنین به صورت عجیبی در فعالی در شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی دستش باز است. انواع و اقسام فعالیت ها از پخش شب نامه تا تهدید ساکنان کرد شهرها و روستاهای این استان را انجام می دهد. رسما خواهان اخراج شهروندان کردها از این منطقه است. این جریان عملا بازوی سیاست های قومی ـ مذهبی حزب اردوغان در منطقه را دنبال می کند. علیه تجربه دموکراتیک کوبانی نفرت پراکنی می کند. یک نوع تفکرات عقب مانده نژادی هم دارد که حتی دراین میان دولت آلمان را هم متهم می کند.
برای نمونه متن زیر را بخوانید:
“حکومت ایران که هموراه سیاست تشکیل زنجیره‌ی انسانی کرد با هدف تغییر بافت منطقه غرب آزربایجان و قطع ارتباط آزربایجان جنوبی با ترکیه را پیگیری کرده است
دنبال کردن این سیاست از سوی جمهوری اسلامی تاکنون خسارات جبران‌ناپذیری از جمله انسداد پایانه‌های مرزی، فرار سرمایه از منطقه غرب آزربایجان و نیز تغییر بافت جمعیتی منطقه را در پی داشته است
حضور گروه‌های کرد در غرب آزربایجان سبب شده تا دولت ایران هموراه سیاست تبعیض‌آمیز عدم توسعه، به بهانه‌ی نا امنی در غرب آزربایجان را پیگیری کند و موجبات مهاجرت اهالی بومی را فراهم ساخته و سبب تغییر بافت جمعیتی به نفع اقلیت مهاجر کرد نماید. تلاشی که امروز در منطقه‌ی مرزی سروی اورمیه را از یک منطقه ترک‌نشین به یک منطقه‌ی با اکثریت کرد تبدیل کرده است.
گروه‌های تروریستی کرد که تجربه‌ی ایجاد کانتون کوبانی را دارند این‌بار قصد دارند با استفاده کمک‌های لجستیکی، نظامی و سیاسی کشورهایی همچون ایران و آلمان که خصومت دیرینه‌ای را با ترک‌های منطقه دارند، کانتون سرو را ایجاد نمایند تا از این طریق بر کل منطقه‌ی غرب آزربایجان و جنوب‌شرقی ترکیه مسلط شوند.”
http://diranish.com/2015/10/01/%D8%AC%D8%B2%D9%88%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF/
جزوه ” مقاومت در غرب آزربایجان ”
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان جنوبی
دیرنیش

تلاش برای تحقق عملی شعار “مرگ بر فارس” در بستری از خون

شاید عجیب ترین اتفاقی که این روزها افتاد سر دادن شعارهایی از جمله “فارس، کرد ، ارمنی ، دشمن ملت ترک”، “مرگ بر کرد” “فارس، روس ارمنی دشن ملت ترک” و شعار “مرگ بر فارس ” بود. این دست شعارها که متاسفانه در خیابان‌های شهرها هم تکرار شد. نشان از یک برنامه‌ریزی عمیق برای راه انداختن جنگ قومی در ایران دارد. این امر زمانی خطرناک‌تر می شود که جریانات اصلی ناسیونالیست قوم گرا شروع به توجیه کردن این شعار ها و تئوریزه کردن آن می کنند و برای تحقق عملی آن هم وعده می دهند. به صورت مثال فردی به نام “حسن کریم زاده ساکن درترکیه” در مطلبی می نویسد

شعار”مرگ بر” محکوم ومذموم است اما بعضا ممدوح وحیات بخش میباشد
به نظر می آیدبه صورت مستور و غیر مستقیم ارزش “شعارمرگ بر فارس”سرداده شده معلوم شد
اینجا شعار مرگ بر تبعیض هاست این شعار مارتین لوترکینگ هاست این عین “یاشاسین” آزربایجان است، و جمله سازی های حقوق بشری و انتقاد های روشنفکر مآبانه بر این حرکت و شعار فعالان و ملت، همان شعار مرگ بر حق از جانب فعالین ملی و مدنی خودپندار آزربایجان جنوبی است.
http://www.gamac.info/fa/1394/08/04/%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85-%D9%88%D9%85%D8%B0%D9%85%D9%88%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%B9%D8%B6%D8%A7-%D9%85/
خطرناک ترین توجیه و تئوریزه کردن این شعار را در سایت گاماج وابسته به ” جبهه آزادی ملی آزربایجان جنوبی ” می توانید ببینید.این گروه که از اصلی ترین گروه های راست گرای افراطی است در مطلبی با عنوان (شعار “مرگ بر فارس، “شوونیسم” یا “فاشیسم” نیست) می نویسد:
“شعار “مرگ بر …” نشان می دهد که دشمنی ملتی به نام فارس با ملتی به نام تورک، بی پاسخ نمانده است.
این ملتی (تورک) که ضد فارس شعار می دهد، مستعمره فارس ها است. دشمن شناسی خود را نشان می دهد و نشان می دهد که دشمنش کیست.وقتی تورکان آذربایجان تحت استعمار فارس قرار دارند، همه اعمال سیاسی و غیر سیاسی آنان به پای قوم حاکم و سیستم سیاسی حاکم نوشته می شود. چرا که یا آن ها آن حرکت را سازماندهی کرده اند یا عکس العملی در مقابل سیاست های حاکم و استعمار گر است.
سوال: اگر این ملت دست به اسلحه ببرد و جنگ مسلحانه را برای آزادی و استقلال خود از استعمار فارس را برگزیند، بحق خواهد بود یا متهم به فاشیسم خواهد شد؟
خاطرنشان می شود: در همه تاریخ، جنگ و خون ریزی برای آزادی و استقلال، مباح بوده و است و جنگی مقدس و دفاعی بحساب می آمده است.

گاماج
http://www.gamac.info/fa/1394/08/04/2758/ جبهه آزادی ملی آزربایجان جنوبی
مراقب باشیم
در انتها تاکید میکنم توهین به هیچ انسانی به بهانه قومیت، ملیت، نژاد، زبان، مذهب و جنسیت اش قابل قبول نیست. بر همین مبنا فعالان مدنی و سیاسی باید خیلی جدی در مقابل این گروها که رسما تنفرپراکنی قومی می کنند بایستند. در واقع این جریانات از الان برای راه انداختن “جنگ و خون ریزی” علیه کرد ها و فارس ها و دیگر شهروندان ساکن در ایران دارند زمینه چینی می‌کنند. حتی آن را “جنگی مقدس” می نامند. تجربه یوگسلاوی، عراق و سوریه جلوی چشم ما است. تجربه گرگ های خاکستری که این جریانات خود را منتسب به آن می دانند جلوی چشم ماست. برای همین باید نسبت به این دست اتفاقا و این دست نوشته ها حساسیت داشته باشیم. این نمونه را من تنها در یک سرچ کوتاه و دم دستی پیدا کردم اگر این جریان را با دقت نظر بیشتری رصد کنیم سویه های فاشیستی و خطرناک آن را بیشتر در می یابید. واقعا انقدر خام اندیشانه دنبال هر نوع سرو صدا و آشوبی راه نیافتید. این جریانات شدیدا ارتجاعی و به ضرر پیشرفت دموکراسی در ایران و حتی رفاه و امنیت شهروندان ایرانی است. متاسفانه در یک دهه اخیر شاهد بوده‌ایم که منطقه آذربایجان ایران که پیش‌تر نقش مهمی در تحولات سیاسی دموکراتیک در جنبش مردم ایران و خاورمیانه داشته است انقدر درگیر این جریانات انحرافی قوم گرا شده است که کلا از روند تحولات سیاسی و مدنی مثبت د ایران و خاورمیانه بیرون پرتاب شده است. متاسفانه این حقیقت تلخ را باید در نظر بگیریم که گفتمان سیاسی غالب در آذربایجان ایران به دست یک نوع “تمامیت خواهی قو گرایانه” افتاده است. از دل آن نه حقوق زن بیرون می آید، نه حقوق بشر نه آزادی سیاسی و نه جنبش کارگری نه هیچ چیز مترقی ومدرن دیگری. دوستان چپ ما اندکی واقع بین شوند. دوستا کرد ما اندکی واقع بین شوید. از هر سروو صدا یی استقبال نکنید. از طرف دیگر اندکی تعارف را کنار بگذاریم خود مردم آذربایجان خود فعالان سیاسی و مدنی آذری آستین را بالا بزنند و این جریانات را نقد کنند.
پیشنهاد می‌کنم برای شناخت تاریخی جریانات قوم‌گرای ترک این مطلب خیلی خوب در مورد عملکرد “گرگ های خاکستری ترکیه” را بخوانید. و اگر سرعت اینترنت خوبی دارید فیلم های جنایات آنان را ببینید چون تمام این جریانات قوم گرای فعال در آذربایجان ایران خود را منتسب به این گرگ ها می دانند.
http://akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=49334

کردها از تبار کولی های مهاجر هندی هستند – ارسلان قشقایی
http://www.gunaz.tv/?id=4&vmode=1&sID=3042&lang=2