چند گام بزرگ به جلو

منصور فرزاد
در چند سال اخیر رویدادهای مهمی  در فضای سیاسی ایران بوقوع پیوسته و تنها اگر به برخی از حرکتهای چند هفته اخیر دقت کنیم یک مسئله در نگاه اول وبطوربرجسته گویای توقع بالای کارگران و دیگر اقشار جامعه از زندگی است و اینکه حاضر نیستند تن به شرایط دردناکی بدهند که جمهوری اسلامی  با سرکوب و زندان وچپاول و دزدی بر مردم ایران تحمیل کرده است .

در میان کوهی از وقایع و موضوعات مختلف اجتماعی ، سیاسی، چند موضوع شاخص وضعیت پر تلاطم و جنب و جوش واقعی در ایران اند . یکی ازاینها تلویزیون کانال جدید است. رشد چشمگیرتلویزیون کانال جدید و افزایش هر روزه تعداد بینندگان آن و تماسهای تلفنی بی وقفه از کلیه نقاط ایران خود به تنهائی وضعیت سیاسی ایران و خواسته های مردم را نشان میدهد . کانال جدید حرف دل مردم را میزند و بر خواسته های اساسی مردم ، بر آزادی و برابری و رفاه و سرنگونی جمهوری اسلامی پای میفشارد . حزب کمونیست کارگری ایران  تردیدی ندارد که امروز حتی کوچک ترین بهبود در زندگی مادی و معنوی مردم ایران و کسب بدیهی ترین حقوق و آزادی های فردی و مدنی در گرو بزیر کشیدن رژیم ارتجاعی و ضد بشری جمهوری اسلامی است  وبه همین جهت در مدت بسیار کمی علیرغم وجود چندین کانال دیگرتلویزیونی و به لحاظ زمانی قدیمی تر، کاملا در میان مردم جا باز کرده و محبوبیت آن بطور  تصاعدی رشد می یابد . بحثهای کانال جدید از طرف بینندگان سریعا جذب میشود و در تماسهای تلفنی با مثال آوردن از گوشه و زوایای زندگی روزمره خود و دوستان و همکارانشان ، جهت و سیاستهای کانال جدیدرا تائید و در مواردی  حرفهای تازه و عمیق تری را بیان میکنند . کانال جدید سیاستهای حزب کمونیست کارگری  و برنامه دنیای بهتر و خواست برقراری جمهوری سوسیالیستی را تبلیغ و ترویج میکند. توده وسیعی چهره های حزب کمونیست کارگری را میشناسند ، آنها را دوست دارند و  تمایل زیادی دارند که حتی جزئیات زندگی خصوصی و روزمره آنها را بدانند . در جمعهای کارگری ، در محافل خانوادگی ، در میان اقشار دیگر جامعه دانشجویان ، پرستاران ، معلمین و … بحث از بندهای برنامه یک دنیای بهتر و دفاع از سوسیالیسم بطور عادی و رزمره در جریان است و در واقع  جنبش سوسیالیستی  از حزب کمونیست کارگری بگیرید تا توده وسیعی از کارگران و مردم در تلاش مداومی برای رشد ، گسترش و تحکیم این جنبش هستند  . هر دو به یک جنبش تعلق دارند و بر هم تاثیر میگذارند.نظرات مردم نشانگر این است  که افکار و ایده های قومی و مذهبی در جامعه بسیار حاشیه ای تر شده است. در همین شماره ایسکرا چند تماس تلفنی از میان صدها ارتباط با تلویزیون کانال جدید را درج میکنیم .
 در این میان باید به احزاب و جریاناتی که خود را طرفدار سوسیالیسم می نامند و اما در مقابل چنین پدیده مهمی سکوت کرده اند ، اشاره ای بکنیم . حزب کمونیست کارگری و برنامه تلویزیونی اش کانال جدید، جریان پر قدرتی در اوضاع سیاسی ایران اند و این را بهتر از هر کسی جمهوری اسلامی و مقامات ریز و درشت آن درک کرده اند . زیرا که در وهله اول خطر متوجه از بین رفتن امکان چپاول و دزدی ها و از دست دادن امتیاز و موقعیت خودشان است.  قدرت حزب ما در بیان ساده و روشن واقعیات زندگی مردم  و نقد پی گیر و سازش ناپذیر از نظام سرمایه داری و شرایط حاکم بر جامعه است . مخالفین حزب کمونیست کارگری قدرت و توانائی مقابله با اهداف و مطالبات طرح شده از جانب حزب  و  پروژه هائی چون  کودکان مقدمند ، کمیته بین المللی بر علیه اعدام و … را ندارند . در مقابل سکوت میکنند و یا به مضمون سیاستها و بحثها کاری ندارند . چگونه می توانند با کانال جدید در بیفتند وقتی از پیش محرز است که مقابله و نفی کردن فعالیتهای کانال جدید یعنی درافتادن با توده های وسیع و میلیونی . از طرف دیگر بشدت تحت فشار قرار خواهند گرفت که در  انظار عموم توضیح دهند که چرا با کانالی که  به صدای رسای حقیقت ومطالبات کارگران و مردم تبدیل شده است مخالفند. هستند کسانی که از نفوذ ایده های سوسیالیستی در ایران سراسیمه شده اند و قادر به درک منشا این قدرت نیستند وادعا میکنند که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه ای است . به این ها باید گفت که رمز قدرت حزب ما در این است که  رفاه و سعادت  انسان و خواسته های  واقعی مردم ، دورنما و اساس فعالیت ما را تشکیل میدهد و هیچ امری را برتر از آن نمیدانیم و این تلاش در طول سه دهه مستمر و پیگیر در جریان بوده است . اساس سوسیالیسم ما انسان است.
سوسالیسمی که حزبش، حزب کمونیست کارگری ایران در برنامه اش میگوید:
" …آزادی، برابری، عدالت و رفاه ایده آلها و بنیادهای معنوی کمونیسم کارگری را تشکیل میدهند. کمونیسم کارگری جنبشی برای دگرگونی جهان و برپایی جامعه ای آزاد، برابر، انسانی و مرفه است.. و " کمونیسم کارگری به امید و اعتقاد انسان های بیشمار و نسلهای پی در پی به اینکه ساختن یک آینده بهتر، یک جهان بهتر، بدست خود انسان، ضروری و میسر است تعلق دارد. کمونیسم کارگری اما فرقه مصلحین خیالپرداز و قهرمانان مشتاق نجات بشریت نیست. جامعه کمونیستی الگو و نسخه ای ساخته و پرداخته ذهن خردمندانی خیراندیش نیست.کمونیسم کارگری جنبشی است که از بطن خود جامعه سرمایه داری معاصر برمیخیزد و افق و آرمانها و اعتراض بخش عظیمی از همین جامعه را منعکس میکند…" ، " … جامعه کمونیستی یک آرزو و یک مدینه فاضله خیالی نیست. تمام شرایط پیدایش چنین نظامی، در دل همین جهان موجود سرمایه داری فی الحال فراهم شده اند. توان علمی، تکنولوژیکی و تولیدی انسان امروز چنان ابعاد عظیمی پیدا کرده است که پی ریختن جامعه ای معطوف به رفع نیازها و تامین آسایش همگان کاملا مقدور است. انقلابات الکترونیک و انفورماتیک دهه های اخیر و تحولات شگرف در ابزارها و روش های ارتباطاتی و اطلاعاتی سمعی و بصری، سازمان دادن یک جامعه جهانی و شرکت همگانی در طراحی و برنام