نامه سرگشاده در مورد سخنان آقای محمود صالحی

رفقای کارگر ؛

در مورخه  ۰۳/۰۹/۱۳۹۱ از شبکه  کارگر تی وی ، مصاحبه ای با آقای محمود صالحی ، یکی از فعالین جنبش کارگری ایران پخش شده است . این برنامه  قرار بود  در مورد آخرین  وضعیت   فعال کارگری و کارگر زندانی ،  پدرام نصر الهی  باشد  . متاسفانه این برنامه ی  از پیش طراحی شده ، به مسئله ای پرداخته است  که در چار چوب متن  ، تیتر  و عنوان برنامه نبوده .

آقای محمود صالحی در آخر صحبت های خود(۱) به نوشته ای از من ” چگونگی شکل گیری و اقدامات کمیته دفاع از محمود صالحی ” (۲) اشاره کرده و توضیحات  سطحی و غیر واقعی را از تربیون کارگر تی وی  مطرح نموده است .

در اینجا توضیح دو نکته را به اختصار ضروری می دانم ؛

اول اینکه هر نوشته ای می تواند از هر حیث  مورد پسند افرادی  قرار نگیرد ،در این صورت این افراد باید خارج از تو هم پراکنی ، با استدلال منطقی   به اثبات نظرات خود  بپردازند تا دیگران از حقایق مطلع شوند.

دوم اینکه،   یک رسانه وظیفه دارد بر اساس رسالت خود حق طرفین  را رعایت کند و بدون اثبات موضوع مطرح شده به تائید هیچ نظری نپردازد تا در فضایی سالم طرف مقابل   بتواند نقطه نظرات خود را در باره اتهامات وارد بیان کند .

من از این طریق از مسئولین محترم کارگر تی وی و  آقای محمود صالحی می خواهم برای اثبات ادعاهای مطرح شده  ترتیب مناظره ای  را از  کارگر تی وی فراهم کنند تا من بتوانم واقعیت های موجود را مطرح کنم ؛ قطعا این را حق ابتدایی و مسلم  خود میدانم .

بهزاد سهرابی .آذر ماه ۱۳۹۱

……….

(۱) عین گفته های  آقای محمود صالحی که در این ارتباط  از کارگر تی وی  ، پخش شده به  قرار  زیر است  :

“مثلا بابا رفته میگه کمیته دفاع از محمود نوشته ای در باره کمیته دفاع از محمود صالحی نوشته شده است اصلا  که خود محمود صالحی اونجا نیست جالبه!  کمیته برای محمود صالحی است ولی محمود صالحی اونجا نیست  در این نوشته  این در حالیه تو تا زمین بازی نداشته باشی  نمی تونی  روش کاشت کنی این خلاف واقعیت است . نباید اینها را بگن ما اینها را می دونیم طبقه کارگر حالا آگاه شده و می دونه دنیا چه خبره ، می دونه دنیا دست کیه ، کی به نفع او داره صحبت می کنه، کی به ضرر او داره صحبت می کنه، اگر الان سکوت کرده تنها به این معنا است که جنبش کارگری امروز این را می طلبه نباید صحبت کرد جز این چیز دیگری نیست  همه مردم می فهمند همه میدونند دنیا چه خبره  من امید وارم اون کسانی که قلم بدست می گیرند و چیزهایی در رابطه با تاریخ می نویسند  تاریخ را عوض نکنند اون چیزی که هست باید بنویسند نه اینکه به نفع خودشان بنویسند.”

 

(۲) چگونگی شکل گیری و اقدامات کمیته دفاع از محمود صالحی . بهزاد سهرابی مرداد ماه ۱۳۹۱

http://www.khamahangy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1078:1391-06-05-03-28-57&catid=11:1389-12-23-23-55-51&Itemid=30