مادرِ خدا، پوتین را حذف کن

«مادرِ خدا، پوتین را حذف کن»
«پوتین شلوارش را خیس کرده»

«عصیان در روسیه، جذبه اعتراض! عصیان در روسیه، پوتین شلوارش را خیس کرد! عصیان در روسیه! ما هستیم! عصیان در روسیه! شورش! شورش!»

http://www.gooya.com/external/www.radiofarda.com/content/f3_pussyriots_in_court_russia/24664631.html
در «دهکده جهانی»، بحران سرمایه داری هم جهانی می شود. اعتراض و اشکالِ آن هم همه گیر و همه جایی می شوند. یک گروه موسیقی متشکل از دختران جوان روس در ماه فوریه برای چند دقیقه کلیسا را تبدیل به صحنه اعتراض نیمه برهنه خود کردند. دادگاهی برای آن‌ها تشکیل شده است. «در کیفرخواست این سه آمده که متهم هستند به محل مخصوص روحانیون در کلیسا تجاوز کرده اند، در تقابل آشکار با قوانین کلیسا لباس هایی بر تن کرده اند که بخش هایی از بدنشان را عریان نشان داده است. در متن دادگاه آمده «با این اقدام [متهمان] آشکارا به جهان مسیحیت و احکام شرع کلیسا بی احترامی کرده اند.» این دادگاه در روسیه و سایر کشورها رسانه ای شده است و عکس مربوط به آن تمام صفحه اول لیبراسیون امروز را پوشانده است.

جمله بالای عکس : دختر پانک هایی که پوتین را می ترسانند
فقط اسلام نیست که مدام زیر ضرب می رود، مسیحیت و یهودیت هم از یک جنبش ِ فعلأ عمدتأ سمبلیک ِ ضدمذهبی ِ اعتراضی ِ (در موارد زیادی بویژه زنانه) در ابعاد جهانی که برهنگی هم در آن بدون «شرم و حیا» خودش را نشان می دهد، سهم شان را دریافت می کنند. همین دیروز دولت مذهبی اسرائیل ناچار شد معافیت از سربازی کسانی را که درس طلبگی می‌خوانند حذف کند. در هفته‌های اخیر هم شاهد حرکتی وسیع و رادیکال علیه ختنه پسران توسط اسلام و یهودیت بودیم. محتوای این حرکت با جنبش های ۶۸ که بسیاری از کشورها را درنوردید، تفاوت دارد و بسیار رزمنده تر و شورشی تر است و با بحران کنونی سرمایه داری که دائمأ عمیق‌تر و گسترده‌تر و خانمان سوزتر می‌شود ارتباط تنگاتنگی دارد. مذهب به عنوان ابزار مهمی در اعمال قدرت سرمایه داری در شمار زیادی از کشورها روز به روز بیشتر مورد تهاجم قرار می گیرد.
اینترنت و شبکه‌های جهانی آن هر چه بیشتر و بیشتر مرزها را حذف می‌کنند و علاوه بر آن و مهم‌تر از آن نزدیکی و مشابهت و اتحاد فرهنگی ـ فکری ـ رفتاری ایجاد می کنند. موزیک و عکس گسترده‌ترین و مؤثرترین محمل های این آتحاد هستند. در عین حال، دور نیست روزی که اینترنت ابزار ایجاد و اتحاد تشکلات فراکشوری کارگری هم بشوند.
سرمایه داری با تبدیل جهان به «دهکده جهانی» گورکنان خود را نیرومندتر از هر زمان کرده است.