دور تازه قتل عام مردم فلسطین به‌وسیله رژیم جنایت‌کار اسرائیل!

اطلاعيه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان: دور تازه قتل عام مردم فلسطین به‌وسیله رژیم جنایت‌کار اسرائیل!

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲

پس از یک وقفه کوتاه رژیم فاشیستی اسرائیل قتل عام مردم بی‌دفاع در نوار غزه را دوباره شروع کرده است ۰ این نسل کشی کم‌سابقه، علی‌رغم نقش و ماهیت طرف‌های درگیر در این جنگ، وجدان میلیونها انسان را در اقصی‌نقاط جهان معاصر جریحه‌دار کرده است. به تماشا نشستن صحنه‌های دل خراش از فریاد و ضجه و ناله یک جامعه دومیلیونی که هیچ تقصیری در این سرنوشت شوم ندارند، حقیقتاً معنای زندگی و انسانیت را در این بربریت تحت حاکمیت سرمایه داری زیر سۆال برده‌است.

با این حال آنچه ما این روزها در رسانه‌ها و صفحه تلویزیون‌های تحت حاکمیت قدرت‌های ریاکار جهانی می‌بینیم، هنوز ابعاد واقعی جنایتی نیست که کشتارگران در محدوده تنگ نوار غزه به آن مشغولند۰ رسانه‌های نوکر از میان انبوه این جنایات با سانسور و انتخاب صحنه‌های دلبخواهی که منافع اربابان آنها را حفظ کند در این جنوساید ضد بشری جانبدار و شریکند.


در مقابل نسل کشی علنی دولت اسرائیل وجدان بیدار بشریت آگاه و انساندوست در بسیاری از نقاط جهان عرصه خیابان‌های شهرها را به میدان اعتراض به این توحش عریان تبدیل کرده است. اعتراضاتی که با ادامه جنگ، رو به گسترش می‌رود و علی‌رغم سوءاستفاده و تلاش جریان تروریستی حماس و دیگر جریانات سیاه و اسلامی تا همین مقطع تأثیرات معینی در نشان دادن چهره رژیم فاشیستی دولت اسرائیل و ریاکاری دولت‌های غربی از خود به‌جا گذاشته‌است.

لت و پار کردن دهها هزار پیر و جوان و زن و کودک در فاجعه اخیر غزه بواقع یکبار دیگر گندیدگی نظم حاضر سرمایه داری و چهره کریه جهان دمکراسی و بی خاصیتی و بی مایگی نهادها و دم ودستگاه حقوق بشری و ادعاهای توخالی آنها را نشان داد. نشان داد بشریت شایسته نظمی دیگر و دنیایی بهتری است و در غیاب یک قطب عدالت‌خواه و برابری طلب و سوسیالیست چگونه همین قدرت‌های جهنمی با پشتیبانی از جنایتکاران مثل نتانیاهو می‌توانند در مسابقه قدرت و رقابت قطب‌های جهانی هر روزه در هر گوشه‌ای از جهان به زندگی انسان‌ها خون بپاشند و هر جامعه‌ای را برای دهها سال متلاشی کنند.


بهانه نابودی جریان تروریستی حماس برای قتل عام غزه از جانب سردمداران دولت فاشیست اسرائیل، مانند ادعاهای تمامی دیکتاتورها، پوچ و بی اساس است، مستقل از اینکه خود حماس ساخته دست اسرائیل است، صرف نسل کشی حاضر باروت دامن زدن به تفرقه و نفرت بیشتر بین مردم اسرائیل و فلسطین و زمینه‌ساز سر برآوردن انواع دار و دسته مرتجع اسلامی و مذهبی در فردای جنگ کنونی است ۰ علاوه بر این در پشت هارت‌وپورت حکمای اسرائیل درمورد نابودی حماس، سردرگمی و بن بست و گیرافتادن اسرائیل در یک جنگ طولانی بیشتر دیده‌می‌شود. جنگی که جامعه اسرائیل توانایی تحمل آن را در درازمدت ندارد و حاکمیت سوپر راست آن از اعتراض و برآمد توده‌ای منتج از ادامه آن نگران است.

واضح است تا زمانی که حاکمیت سرکوبگر و جنایتکار کنونی در اسرائیل حکم می‌راند و مردم فلسطین اسیر ارتجاع اسلام سیاسی و جریاناتی از قبیل حماس هستند، رسیدن به صلح و حل عادلانه مسئله فلسطین به آسانی ممکن نیست. تنها با جارو کردن این دو نیروی مرتجع و تروریست است که می‌توان امیدوار بود که راه حل تشکیل دو دولت بار دیگر از طرف مردم آزادیخواه در اسرائیل و فلسطین و با پشتیبانی مردم آزادیخواه جهان به جلو صحنه رانده شود. راه حلی که تمام نیروهای آزادیخواه و سوسیالیست چندین دهه است بر آن پای می‌فشارند و می‌تواند نقطه پایانی باشد بر چندین دهه کشتار مردم فلسطین از طرف دولت اسرائیل و تاخت‌وتاز جریانات اسلامی‌ که سرنوشت یک جامعه چند میلیونی را به گروگان گرفته‌اند.


شورای نیروهای چپ و کمونیست همراه کارگران و مردم زحمتکش در کردستان همصدا با تمام آزادی‌خواهان جهان در کنار مردم رنجدیده فلسطین و در مقابل قتل عام سبعانه کودکان و مردم فلسطین توسط رژیم فاشیستی اسرائیل ایستاده است و از تمام مردم آزادیخواه و احزاب و تشکل و نهادهای آزادیخواه می‌خواهد با هر وسیله و امکانی که در اختیار دارند برای قطع جنگ و علیه نسل کشی رژیم هار اسرائیل صدای اعتراض خود را بلند کنند.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان

چهارشنبه ۱۵  آذر

۶ دسامبر ۲۰۲۳ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate