چرا حزب کمونیست کارگری ، فرقه مجاهد را “اپوزسیون ” رژیم اسلامی می داند؟

چرا حزب کمونیست کارگری ، فرقه مجاهد را “اپوزسیون ” رژیم اسلامی می داند؟

در حاشیه اطلاعیه دو حزب خواهر کمونیست کارگری

ز: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

۸ جولای ۲۰۱۸

مقدمه:

کنگره سالیانه فرقه مجاهد در پاریس که نمایشی از تجارت  مالی و بده و بستانها ی سیاسی با کثیفترین جناح های حکومتهای سرمایه داری است مثل همیشه تلاش داشت تا به دنیا بقبولاند که فرقه مجاهد یک الترناتیو اصلی حکومت اسلامیست. دو حکومت عربستان و اسرائیل همانطور که از داعش دفاع کردند این روزها سینه زنی می کنند برای فرقه مجاهد تا مگر حکومت ترامپ دعای اینها را مستجاب کند و اگر تقی به توقی خورد و رژیم اسلامی رفتنی شد ، مریم بانو و فرقه اش بشوند اول صف!

تا اینجا تکرار نمایشنامه مضحکی است که سالهاست این فرقه  در حاشیه شسایر حکومتهای غربی انجام داده و امسال فکر می کنند که ترامپ که عاشق پوتین و دیکتاتور کره شمالی است واقعا قرار است برانداز شود و رژیم اسلامی را براندازد تا اینها به تاج و تخت برسند. این ارزیابی مریم بانو و مشتی مرتجع عقب مانده و دست راستی است. چیز جدیدی درش نیست.

اما برای داغ کردن این آش یک سناریوئی انجام شد که بیشتر باید رویش دقت کرد. بله! ماجرای گرفتن دو نفر “تروریست” که مقادیری ماده انفجاری با خود داشتند و ..ارتباطشان با یک نفر از اعضای سفارت رژیم و…اهان! اهای دنیا  “تروریستها” می خواهند کنگره مجاهد را منفجر کنند!

این بخش از “خبرها” را دستگاه تبلیغای اسرائیل و عربستان کنار خود فرقه مجاهد جار زدند تا اگر کسی شکی دارد که این فرقه تروریستی و اسلامی هنوز توسط رژیم اسلامی تهدید می شود و لذا خیلی ویتامین دارد، شکش بریزد!

از دید من این اخبار “دستگیری تروریستها” بر علیه تروریستهای مجاهد یک بخش مکمل تبلیغات کنگره ایشان است و بس.

چقدر واقعی است؟ من شک دارم! اما مثل هر ادم عاقلی بجای قبول کردن این “خبر” دنبال انتشار اخبار مستند از سوی مدعیان این خبر خواهم بود .عقل سالم اینجور حکم می کند که همانطور که رژیم اسلامی دروغگوست و جانی فرقه مجاهد نیز دروغگو و جانیست همینطور حامیانش حکومت اسرائیل و عربستان و راستهای امریکا.این از عقب سالم.

بر دیگر اینست که همان عقل سالم به هیچ وچه این فرقه را داخل اپوزسیون رژیم نمی کند! خصوصا اگر اون عقل سالم مدعی کمونیزم و سوسیالیزم باشد و خودش را نخواهد با قدرت موجود دنیا لانسه کند!

خوب ببینیم دو حزب خواهر “کمونیست کارگری” چه کردند در این ماجرا؟

 

(۱)دو حزب خواهر کمونیست کارگری و سینه زنی برای فرقه رجوی:

خوشبختانه سایر گرایشات چپ و کمونیست ایرانی عقلشان رسید و خودشان را از این نمایشنامه کنار کشیدند و در کنار این “اپوزسیون” مرتجع اسلامی نایستادند! اما دو تا خواهر از میان فرقه های کمونیست کارگری نتوانستند طاقت بیاورند افتادند توی این آش!

اولیش همان حزبی است که به شهرت “مجاهد کارگری” عروج کرده و مدتهاست موازی خط راست منطقه می دود.یادمان هست کنار بارزانی و حکومتهای اسرائیل و عربستان فریاد “رفراندوم کردستان” سر داده بود.این را یادمان هست!

فرقه تقوائی در بیانیه ای (۱) اعلام کرد که “تردیدی ندارد” این کار رژیم اسلامیست (معلوم نیست با چه منطقی اعلامیه دادستانی یک حکومت غربی می شود ایمان اینها!) و بعدش چون اینها “اپوزسیون رژیم اسلامی هستند” لذا این عمل تروریستی محکوم است! خوب دقت کنید!

اگر سوتی اول را بهشان ببخشیم که فرق بین اطلاعیه دادستانی را با صحت یک خبر نمی دانند  سوتی دوم را بیشتر مد نظر منست! یعنی یک حزبی که زمانی برهبری منصور حکمت فهمید که این فرقه ربطی به مخالفت با رژیم اسلامی ندارد و خودش یک رژیم اسلامی در تبعید است حالا می پذیرد که فرقه مجاهد یک اپوزسیون است! اینجای کار ایراد است!

فرقه خواهر حمید تقوائی اما مقداری حواسش جمع بوده و انطور که من از اطلاعیه اش فهمیدم مستقیم نگفته که “تردید ندارد” ! و حتی نگفته که این فرقه مجاهد “اپوزسیون” است منتهی کلی سینه زنی کرده برای اتجاد “اپوزسیون” که معلوم نیست این فرقه مجاهد کجایش ایستاده اند! بعدش فرمول “سفارتخانه های رژیم را ببندید” و ..را چاشنی اطلاعیه سرگیجه اورش کرده !

از دید من این فرقه حکمتیست خواه از مسابقه با حمید تقوائی عقب نماند اما مقادیری وجدان انقلابیش ورم کرده!

 

(۲)نمایشنامه “حمله تروریستی ” کنگره مجاهد و پذیرش این فرقه بعنوان اپوزسیون و الترناتیو

 

همانطور که گفتم اصل خبر “حمله تروریستی” را باید بطور عاقلانه بررسی کرد و دنبال واقعیتها بود. اما وجه سیاسی این خبر بسیار بودار است! راویان خبر هم بودار تر!

اما در فضای خر بگیری ، این چپاندن فرقه مجاهد بعنوان اپوزسیون توسط دو حزب خواهر کمونیست کارگری را من بیشتر بامزه می بینم!درست زمانی که باند جولیانی و مشاورین ترامپ که با گرفتن پول سالها این فرقه را باد کرده اند نگران این هستند که نکند رژیم اسلامی واقعا با انقلاب مردم سرنگون شود و غرب سرش کلاه برود!

مهندسی اجتماعی و سیاسی در مقابل انقلابها همواره تزریق بنجلی و اپوزسیونی دروغین بوده درون رهبری انقلاب. نمونه وطنی اش همان خمینی!

عرب نمی تواند از باندهای اسلامی دل بکند. نمونه ترکیه هست و نمونه های دیگر.اینها هنوز طرحشان اینست که یک حریان اسلامی را در وضعیت انقلابی بجای رژیم اسلامی به جامعه قالب کنند و فرقه مجاهد از این جهت بهترین گزینه اینهاست.

چپ جامعه چطور؟ ایا این چپ باید اینقدر عقب مانده باشد تا مثل توده ایها در سال ۵۷ چنین الترناتیوهای دروغینی را بپذیرد و برسمیت بشناسد؟ خوب همانطور که می بینید حداقل دو تا از این اهل قبیله کمونیست کارگری افتادند توی این بازی!

اما چرا؟

خلاصه کنم:

رشد مبارزات مردم تکانهای قیام مردم درون حکومتهای غرب این گرایش را تقویت می کند که الترناتیوهای دروغین و ضد انقلاب را به جلو بکشند.فرقه مجاهد همراه پهلوی چی ها دو الترناتیو اصلی غرب در مقابل رژیم اسلامی خواهند بود. اینها را بگذارید کنار گرایشات قومی و ناسیونالیستی تا تیم غرب و راست در مقابل انقلاب ایران کامل شود!

لذا در کنار حمایتهای سنتی از رژیم اسلامی بموازات رشد مبارزات مردم ایران تبلیغات حمایت از مجاهد و پهلوی تقویت خواهد شد. چپ جامعه اگر حواسش جمع نباشد همان خواهد کرد که توده ایها با خمینی! می شود کارگزار یک فرقه شیعه دیگر یا یک گرایش راست دیگر!

فرقه تقوائی رو به سراشیبی سقوط است. از درونش دارد می پوسد مهم اینست که چپ جامعه گول این بازی های مشمئز کننده را نخورد و محکم در برابر این “اپوزسیون سازیها” بایستد !

منابع بیشتر:

(۱)اطلاعیه دو حزب خواهر کمونیست کارگری در محکومیت “حمله تروریستی “

در محکومیت طرح تروریستی حمله به گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس(حزب کمونیست کارگری ایران)

http://www.azadi-b.com/J/2018/07/post_657.html

در باره لو رفتن یک گروه تروریستی جمهوری اسلامی سفارتخانه های رژیم اسلامی را باید برچید(حزب حکمتیست)

http://www.azadi-b.com/J/2018/07/post_668.html

!

(۲)تب تبلیغ برای فرقه مجاهد در استانه قیام بر علیه رژیم اسلامی و اسماعیل هوشیار

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=68686