فراخوانهای نوین !

به دنبال قتل عام زندانیان مجاهدین درزندان اشرف درتاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۳ ، رهبری مجاهدین درابتکاری بچگانه اقدام به پخش فراخوان کرد . من هم به نکاتی دررابطه با این فراخوانِ بیانیه نما اشاره میکنم . 

هرفراخوانی که بند اولش تا آخرش خروج سریع ازعراق را مطرح نکند و فقط به دفاع ازمجاهدین گیرکرده درباتلاق عراق بپردازد ؛ شائبه دار است . محکوم کردن هر جنایتی هم که نوبر نیست ! منهای اینکه تا چه اندازه خواسته خروج سریع عملی باشد…ولی موضع گیری ها خواسته های سیاسی را نشان میدهد . طرف مُخش رو خر گاز نزده که توی همین شرایط و هنوز هم شعار بدهد ” زنده باد ارتش آزادی بخش ملی….”! معنی ارتش آزادی درشرایط امروز منطقه و جهان هم نیازی به تشریح ندارد که چه کسانی هستند و چگونه لجستیک میشوند و چرا !؟ جاخالی دادن ارباب بی مروت هم ؛ نمک پاشیدن به زخمی آشناست . مزدوران رسمی CIA در سوریه و یا جاهای دیگر را ؛ ارتش آزادی بخش نامیدن ؛ ناشی از چیست ؟

بزک کردن و توجیه صحنه های دردناک هر جنایتی با سمبلهای بیمارگونه حسینی و یزیدی و آیات شیطانی ؛ چه ربطی به رهبرعقیدتی دارد ؟ موقع تیر خلاص خوردن ؛ اون خدای بزرگ و رحیم مجاهد خلق کجا بود !؟ آیا دستها و تفنگهایی که به مغزها شلیک کردند به فرمان کدام خدا آتش کرد ؟ آیا اون خدای بزرگ و رحیم و بخشنده و تمام نماینده های ماده اش در روی زمین ؛ میدانند که انسان مجموعه ای از خون و رگ و پوشت و عصب است ؟ این نمازگزاران دین دار درهر۲ طرف ؛ معاون فرمانده سپاه ؛ خانم مریم رجوی وبقیه های حاضر؛ در کدام قبله مشترک وبا تکیه به کدام خدای تیرخلاص زن ؛ شب و روز عبادت میکند !؟ آنها که با فریب رهبرعقیدتی و به دست ارباب بی مروت دنیا و با گلوله ولات فقیه کشته شدند ؛ سالهاست دیگر قهرمان نیستند ؛ آنها قربانیانی هستند که در قِصّه و از داستان جا مانده اند ! یاد شاملو به خیر؛ که گفته بود : خدا با راندن من از بهشت و ترس از زمین ؛ نماینده خدا با راندن من از زمین و ترس از خدا ؛ و فقط شیطان بدون ترساندن من ازهیچ چیز ؛ به من آرامش داد !

روی دیگراین سکه و ازنظرمن بخش اصلی و مبنایی ؛ پیام سیاسی جنایت است . خلق این تابلوی جنایت ، یک رنگ آمیزی ظاهرا غیر قابل تشخیص و خاکستری ؛ با زمینه مطلق سیاسی ست . این را باردیگرجهت یادآوری اشاره میکنم . افرادی مثل هوشنگ اسدیان درتشخیص خط سیاسی این تابلو شاید ضعیف ترین حلقه باشد و قوی ترین درتارو پود عقیدتی ! این به طبع یا سلیقه خودش مربوط است . به قول ادیبی که درجایی گفته بود : دیر آمده ای موسی……..قرنهاست دوره اعجاز گذشتە……..عصایت را به چارلی چاپلین هدیه کن…….تا کمی بخندیم ! زمین سخت سیاست امروز واقعیت تلخ پیش روی همه است . وقتی معاون فرمانده سپاه وقتی گفت : رجوی یا کشته شده و یا توان اعتراف به اشتباه را ندارد….من کف نکردم . کشف گالیله ایی نکرده بود. طرف فردا شاید بیش از حد اسکول باشد ؛ خیلی گیج میزند ولی خط سیاسی آن درهمان دستگاه خودشان غیرمنطقی نیست . تشبیه حمله به زندان اشرف وقتل عام زندانیان ؛ با عملیات موسوم به مرصاد پیام سیاسی خودش را دارد. این حمله نقطه به نقطه اش بارسیاسی و پیامهای مشخص سیاسی دارد . عکس العمل رهبری مجاهدین هم پیامهای سیاسی خودش را دارد .

هیچکس ازنطرزمانی و شرایط حساس منطقه غافل نیست . تعیین تکلیف یا رفتن حکومت اسلامی به هرشکلی عملی میشود ولی پیام سیاسی اتحاد مورد نظرشما را ؛ من آنالیز نمیکنم . اگر پای جان و زندگی اسیران لیبرتی و اشرف درمیان نبود ؛ اگرقیمت این بازی سیاسی را ازجان بقیه نمیگرفت و همزمان توجیهات حسینی و یزیدی بارمان نمیکرد ؛ شاید حرف از اتحاد زدن قابل دیالوگ بود . ولی امروز من دراتحاد با کدام خط سیاسی غلط ؛ به مثابه جاده ای یک طرفه که قیمتش فقط خون است….به خودم دروغ حناق کنم !؟ دفعه بعد خط سیاسی مورد نظرت را برای همان اتحاد…. به سادگی تشریح کن تا منِ بی سواد هم یاد بگیرم . اتحاد سیاسی با یک نیروی ایدئولوژیک که هنوز به رهبرعقیدتی وامامت مسعود رجوی معتقد است ( ومن و تو خوب میدانیم که این یعنی چه ؟ ) ؛ سالهاست درجا زده است . مدتهاست گفته ام و هنوز معتقدم که مرحله دوم ازفازسیاسی عملا شروع شده است . مرحله اول که باهمت خدا و پیامبران و همه امامان به خون نشست ! دراین مرحله از فاز سیاسی مبنا یا ملاک حقانییت هیچ جریانی خون و خون ریزی وشهید کم و زیاد نیست . درزمین سیاست پیش رو به شکلی مطلق نقطه عزیمت ایدئولوژیک نمیتوانید داشته باشید ( هم ولایت فقیه و هم رهبرعقیدتی ) . چه معاون فرمانده سپاه باشد و چه رئیس جمهور دهکده اورسورواز!

وبالاخره اینکه ؛ هر فراخوانی که مثل فراخوان خواهران اقبال ؛ اول تا آخرش به موضوع خروج از عراق نپردازد ؛ پس طرحش جنبه های سیاسی دیگری دارد . موضوع خروج سریع و جدی راهم…با فراخوانهای کیلوئی مطرح نمیکنند . بلکه رهبری مجاهدین باید از بالا بُرش بزند و پیام رسمی خروج ازعراق را بدهد ؛ بعد بقیه فقط انجام میدهند . مگر به روزگاری برسیم که این بافت بیمار تشکیلاتی و عقیدتی رسما مُهرپایان بخورد . هر فراخوانی که درخواست اول تا آخرش حفاظت باشد یعنی که قصد خروج ندارد .

– امضاها ازطرف خانواده های اشرف و لیبرتی شائبه ندارد . بلکه قاطعانه خنده دار است . خانواده های قابل توجهی درداخل ایران سراغ دارم که چنین امضاء ی نمیکنند . آنها البته برای خروج ازعراق هم امضاء میدهند و هم امکانات . اگرسوء استفاده های حکومت اسلامی نبود ؛ همه آن خانواده ها را معرفی میکردم . اگرهم سوء استفاده رهبرعقیدتی نبود ؛ خیلی ازهمین نیروهای اسیر را میشناسم که خواهان ماندن درباتلاق عراق و حفاظت کلاه آبی وزرد و بقیه کلاهکها نیستند ؛ آنها سالهاست خواهان خروج قلبی وسریع هستند ! این را هوشنگ اسدیان هم میداند .

– خیلی ازهمین خانواده های ساکن خارج ایران هم خواهان خروج عزیزانشان ازباتلاق عراق هستند هرچند به دلایلی این خواست قلبی شان را در خفا میگویند . خط خروج نیروهای اسیرازعراق را رهبرعقیدتی باید رسما اعلام وابلاغ کند . هر فراخوانی به دنبال این اعلام رسمی مطرح و جنبه اجرایی خروج نیروها را میگیرد . درکنار همه اینها وقتی متنهای فراخوان متفاوت ازهم منتشر میشود یعنی شائبه ندارد بلکه ازاساس مشکوک است . من که جای اینها بودم دراول یا آخر هر فراخوانی حتما یادآوری میکردم که ازطرف “تعدادی” ازخانواده ها….. !

– و بالاخره اینکه یک فراخوان جدی ؛ از۲ منبع با ۲ متن متفاوت مطرح نمیشود . متنی درسایت رسمی مجاهدین و متنی متفاوت در سایت موازی ! متنی که اسمش فراخوان است و متنی که اسمش بیانیه است . ولی آدرس هر۲ منبع برای امضاء یکی است !

از این به بعد هرگونه فراخوانی با هدف خروج نیروهای اسیرمجاهدین ازباتلاق عراق ازطرف هرفرد یا جریانی مطرح شد ، منهای هرگونه اختلاف نظرسیاسی یا فکری و منهای پرچم رسمی و غیررسمی حکومت اسلامی ؛ برای خط خروج ونجات زندانیان مجاهدین ازباتلاق عراق ؛ امضاء شخص من برای هر متنی با توجه به نکاتی که اشاره کردم ؛ اتوماتیک معتبراست و نیازی به سوال مکرر و نظر خواهی مجدد نیست .

اسماعیل هوشیار
۱۰٫۰۹٫۲۰۱۳

…………………………………………………………………………………

فراخوان خانواده های مجاهدین ساکن در اشرف ولیبرتی
تاریخ ایجاد در ۱۶ شهریور ۱۳۹۲

هموطنان آزاده

قتل عام سیاه اشرف و کشتار وحشیانه ۵۲تن و به گروگان گرفتن ۷ تن از بهترین فرزندان میهنمان لکه ننگی پاک ناشدنی بر چهره سیاه آخوندهای تبهکار است. شش روز از انجام این جنایت هولناک می گذرد و دولت آمریکا و مقامات سازمان ملل به ساکنان اشرف چه بصورت شفاهی و چه به صورت کتبی قول داده بودند تا حافظ جان و امنیت فرزندانمان در اشرف و لیبرتی باشند. و این نشان از این دارد که کشتارهای دیگری در اشرف و لیبرتی در راه است. واقعیت این است که هیچ یک از فرزندان مجاهد ما در اشرف و لیبرتی از حداقل امکان امنیت جانی و مالی یک پناهنده سیاسی برخوردار نیستند. و واقعیت این است که با سکوت و بی عملی ارباب بی مروت دنیا در برابر جنایتکاران و قاتلان زمینه کشتارهای دیگری فراهم شده است. پس برماست که برخیزیم و در دفاع از فرزندان مجاهد خود آن چه را که در توان و امکان داریم به کار گیریم. از هر وسیله و هر راهی که تشخیص می دهیم و می توانیم صدای قتل عام شدگان و فریاد آنان که در معرض کشتار قرار دارند به اطلاع جهانیان برسانیم و همه وجدانهای آگاه جهانی را به یاری بطلبیم. از همین رو ما خانواده های مجاهدین ساکن در اشرف و لیبرتی از شما تقاضا می کنیم با امضای این بیانیه در دفاع از فرزندان مجاهد خود موجی گسترده از همه اقشار و طبقات مختلف مردم ایران را به وجود آورده به همه جهانیان اعلام کنیم ما در سخت ترین روزهای تعیین کننده پشت و یاور فرزندان پاکباز خود هستیم

خانواده های مجاهدان اشرف و لیبرتی

http://ashrafmassacre.wordpress.com//

آدرس ایمیل برای امضای حمایت از این بیانیه:
ashraf.massacre@gmail.com

– http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=44068:2013-09-07-12-45-07&catid=258:2011-02-22-13-26-15&Itemid=367#sthash.el7fQv3i.dpuf

…………………………………………….

وبالاخره یک فراخوان دیگر مجاهدین با متنی متفاوت و امضاء های زیاد……

بیانیه برای امضاء علیه قتل عام در اشرف و حمایت از مجاهدان اشرف و لیبرتی

قتل عام بزرگ ۱۰ شهریور مجاهدان اشرف، با ۵۲ شهید و ۷ گروگان از مجاهدان اشرفی که بدستور خامنه ای و توسط نیروهای عراقی تحت امر مالکی، صورت گرفت یک جنایت بزرگ علیه بشریت است که نباید در مقابل آن سکوت و بی عملی پیشه کرد. این قتل عام که خامنه ای در بحبوحه مشکلات داخلی و بین المللی شدیدا به آن نیازمند است آنروی سکه حمله شیمیایی به حومه دمشق و کشتار فجیع مردم غیر نظامی از جمله صدها کودک است.

ما امضاء کنندگان زیر ضمن محکوم کردن بی عملی جامعه جهانی در مقابل جنایت بزرگ ملایان حاکم بر ایران و دولت دست نشانده شان در عراق، از همه هموطنانمان در هر کجای که هستند می خواهیم با تمامی امکانات به مثابه یک وظیفه ملی به حمایت و دفاع از ساکنان اشرف و لیبرتی بپردازند. ما همچنین هم صدا با عموم ایرانیان، اتحادیه اروپا، دولت آمریکا و ملل متحد را به اقدامات زیر فرا می خوانیم:

اولا: تلاش برای آزادی بلادرنگ ۷ گروگان اشرفی

ثانیا: خلع ید از نیروهای عراقی در اشرف و لیبرتی و تحویل حفاظت هر دوکمپ به نیروهای کلاه آبی ملل متحد تا انتقال ساکنان به اروپا یا آمریکا

ثالثا: تشکیل یک هیئت بین المللی برای تحقیقات بی طرف پیرامون قتل عام ۱۰ شهریور و احاله پرونده به شورای امنیت برای محاکمه و مجازات مسئولان آن.

بیانیه برای امضاء علیه قتل عام در اشرف و حمایت از مجاهدان اشرف و لیبرتی

آدرس ایمیل برای امضای حمایت از این بیانیه:

ashraf.massacre@gmail.com

۱- رحمان کریمی-نویسنده، شاعر

۲- مسلم امیر مستوفیان-پیکر ساز

۳- محمد بهروزی-داور رسمی فوتبال ایران

۴- سعید ایپکچی-قهرمان دو در ایران و آلمان

۵- محمد حسین توتونچیان دبیر دبیرستانهای تهران, زندانی سیاسی سابق

۶- محمد قربانی-نقاش

۷- ناصر قلی اردوانی-پزشک

۸- سمیرا اردوانی-دانشجو

۹- پرویز قاضی سعید-نویسنده

۱۰- حسین فرجی-نویسنده

۱۱- محمد قربانی-پزشک

۱۲- زهرا سادات معینی, دبیر دبیرستانهای تهران, زندانی سیاسی سابق

۱۳- حسین پویا طنز نویس و فیلمساز

١۴- پیمانه میرشفیعی فعال حقوق بشر

۱۵ _مهدی رضوی زندانی سیاسی سابق فعال حقوق بشر

۱۶- کریم اعظمی مهندس معماری , نقاش و گرافیست

۱۷- نرگس غفاری رادیو ایرآوا

۱۸ – سینا دشتى، پناهنده سیاسى پزشک متخصص

۱۹ – رضا باستانی فعال حقوق بشر مشاور امور اجتماعی

۲۰ -امیر برج خانی ، زندانی سیاسی سابق ,فعال حقوق بشر

۲۱ -مینا انتظاری، لیسانس روانشناسی و مدیریت, زندانی سیاسی سابق، فعال حقوق بشر

۲۲- شهین سنقری فعال حقوق بشر

۲۳ یوسف مهدوی ، فوتبالیست سابق «هما»

۲۴- اوستا آورانیان پزشک و فعال سیاسی

۲۵- زری اصفهانی پزشک و فعال حقوق بشر

۲۶- بهزاد بهنژاد دندانپزشک

۲۷- صدرالدین تام , فیلمساز

۲۸- مریم علیجانی داروساز

۲۹- جمشید آشوغ پزشک

۳۰-علی تاراج مدیر پروژه انفورماتیک, فعال سیاسی

۳۱- منیر کیا فعال سیاسی

۳۲- حجت مقدم وبلاگ نویس

۳۳- فاطمه جوشن زندانی سیاسی سابق , فعال حقوق بشر

۳۴- زهرا اسد پور گرجی زندانی سیاسی سابق فعال حقوق بشر

۳۵ – فرشته جوشن زندانی سیاسی سابق

۳۶- عبدالعلی سنجابی زندانی سیاسی سابق فعال حقوق بشر

۳۷- زکریا عباس پور دارو ساز

۳۸ – قدیر هاشم زاده فعال سیاسی

۳۹- محمود طوسی زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۴۰ – فرخ حیدری مهندس کامپیوتر, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۴۱- عبدالعلی معصومی , تاریخ نگار

۴۲- مهرداد هرسینی , نویسنده , مبارز سیاسی

۴۳- میترا هرسینی , معلم

۴۴- مهیار هرسینی , لیسانس حقوق

۴۵- هاجر لیواری , لسیانسیه علوم اجتماعی , کارمند مرکز آمار و تحقیقات اجتماعی نروژ

۴۶ – مریم پرتو, فوق دیپلم برق, همسر فدایی شهید مازیار پرتو

۴۷- آمنه معاونی, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۴۸- امجد حسین پناهی , فعال حقوق بشر

۴۹- حمید خرازی دادبخش, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۵۰- سعید شیرزاد, فعال حقوق کودک

۵۱- بهنام وفا سرشت, زندانی سیاسی سابق فعال سیاسی

۵۲- فلور مسعودی, فوق لیسانس تعلیم و تربیت , معلم , پناهنده سیاسی

۵۳- امیر سعیدی فیلمبردار و عکاس

۵۴- بهروز جاوید تهرانی زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۵۵-همایون سیم لقایی اصل, فعال سیاسی

۵۶- مجید مُشتری, فوتبالیست سابق تیم هما

۵۷- بهروز جمالی, فعال حقوق کودکان

۵۸- فرامرز بابایی, فوق لیسانس برق فشار قوی و صنعتی و تولید ماشینهای برقی

۵۹- صدرالدین محسنی پزشک

۶۰- احمد توکلی , دانشجو

۶۱- خسرو نیکزات پزشک جراح عمومی

۶۲ – فائزه مظهری, فوق لیسانس فیزیوتراپی و فوق لیسانس تربیت بدنی از آلمان, عضو سابق تیم ملی دو میدانی ایران, فعال حقوق بشر

۶۳ – ونداد اولاد عظیمی , وبلاگ نویس

۶۴ – جمشید امینی , پزشک , زندانی سیاسی سابق

۶۵- کامران زرین کمر متخصص کامپیوتر

۶۶- بهرام مودت, لیسانس رواشناسی, دروازه بان سابق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس

۶۷- حمید خلعتبری,درو ساز , پناهنده سیاسی

۶۸- حسن حبیبی , فعال حقوق بشر

۶۹- ندا آزاد منش, پزشک

۷۰-منصور قدرخواه, سناریو نویس و کارگردان

۷۱- غزال مفیدی, لیسانس کامپیوتر و برنامه نویس, هامبورگ آلمان

۷۲- مهدی ساجدی, زندانی سایسی سابق, فعال سیاسی

۷۳- نادر امینیان, پزشک

۷۴- داریوش حیدری , دبیر دبیرستان

۷۵- راضیه پرندک

۷۶- فیروزه اجاق , عضو سابق تیم ملی بسکتبال ایران

۷۵ – شهرزاد شعله , فعال حقوق زنان

۷۶- شادی آقایی دانشحوی پزشکی از انگلستان

۷۷- اعظم سعیدی , فوق لیسانس زبان انگلیسی

۷۸- علی بهرامی, عضو سازمان خبات کردستان ایران

۷۹- شیرین نریمان, مهندس کامپیوتر, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۸۰- فاطمه چزانی , فعال سیاسی

۸۱- فرشته چزانی, فعال سیاسی

۸۲- فردین ماهوتچیان

۸۳- سودابه ایلداری

۸۴- محسن پویان مهر, دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه سوربون پاریس

۸۵- بهاران تاراج, کارشناس ارشد نیروی انسانی

۸۶- فریبا قربانی, زندانی سیاسی سابق

۸۷- مینا زاده, فعال سیاسی

۸۸- جهاندوست رحیمی, فعال سیاسی

۸۹- محمد قرایی, لیسانس روانشناسی, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۹۰- حسین پناه, فعال سیاسی

۹۱- بتول فقاهتی, زندانی سیاسی سابق

۹۲-ناهید زارع-فعال اجتماعی زنان

۹۳- فرین دُخت هادیخانلو

۹۴- علینقی عباسی امیری فوق لیسانس تاریخ

۹۵ – علیرضا تبریزی

۹۶- کمال خشنود

۹۷- فرزانه دشتی

۹۸- ملیحه حسنی فعال سیاسی

۹۹- علی ربیعی افسر نیروی هوایی , فعال سیاسی

۱۰۰- عزت حبیب نژاد, زندانی سیاسی سابق

۱۰۱- حسین بعقوبی, مهندس مکانیک, فعال سیاسی

۱۰۲- داوود رضا پور زندانی سیاسی سابق

۱۰۳- حوری متولی , فعال سیاسی

۱۰۴- فرید ماهوتچیان, دانشجو

۱۰۵- فرنام ماهوتچیان, دانشجو

۱۰۶- جلال مظهری, کارشناس ارشد در رشته های علوم تربیتی و ایرانشناسی, فعال سیاسی

۱۰۷- مهران قدرخواه, فوق لیسانس معماری, مدیر عامل شرکت متروپُلیتن

۱۰۸- حنیف ماهوتچیان دانش آموز

۱۰۹-آسیه رضایی

۱۱۰- فریده آبسالان

۱۱۱- رضا جُدیری صابر, زندانی سیاسی سابق

۱۱۲- ویدا نیک طالعان

۱۱۳- جمال خشنود, زندانی سیاسی سابق

۱۱۴- کمال خشنود, هموپات, زندانی سیاسی سابق

۱۱۵- مجید خشنود, زندانی سیاسی سابق

۱۱۶- محمود خشنود, فعال سیاسی

۱۱۷- جلال خشنود, حسابرس ارشد, فعال سیاسی

۱۱۸- احسان قرایی وبلاگ نویس

۱۱۹- علی حسینی محقق ارشد فیزیک, زندانی سیاسی سابق

۱۲۰- جلال حسینی, زندانی سیاسی سابق

۱۲۱- حسن سرکانی, مهندس راه و ساختمان, فعال سیاسی

۱۲۲- میترا پورفرزانه

۱۲۳- حسین فتحی, زندانی سیاسی

۱۲۴- سعید توتونچیان,پزشک زندانی سیاسی سابق

۱۲۵- احسان توتونچیان , دانشجوی رشته پزشکی

۱۲۶- سارا مظفری, طراح, نقاش و مجسمه ساز, دانشجوی معماری

۱۲۷- مریم عدالت پرست

۱۲۸- مریم متولی

۱۲۹- افشین متولی

۱۳۰ – فاطمه عبدی

۱۳۱- جمشید انگورانی , کارشناس موتورهای توربین گازی, فعال سیاسی

۱۳۲- علیرضا شرافت- فعال سیاسی

۱۳۳- شیلاا نینوائی ,زندانی سیاسی سابق

۱۳۴- مصطفی قره اوغلانی, زندانی سیاسی سابق , فعال سیا سی

۱۳۵- مجبوبه اعتمادی

۱۳۶- محمد اعتمادی

۱۳۷- منوچهر بی غم

۱۳۸- میترا بی غم

۱۳۹- فوزیه میر

۱۴۰- حسن هادی, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی و حقوق بشر

۱۴۱- محمد مسعودی, خبرنگار, فعال سیاسی

۱۴۲- محمد رضا برگ بیدی, زندانی سیاسی سابق

۱۴۳- علیرضا تبریزی, فعال سیاسی

۱۴۴- احسان فهول, فعال سیاسی

۱۴۵- دکتر مسعود میر صمدی

۱۴۶- نادر رضایی

۱۴۷- رضا بهشتی

۱۴۸- بهنمام ترکزبان

۱۴۹- علیرضا افتخاری , مهندس مکانیک , فعال سیاسی و حقوق بشر

۱۵۰- مرتضی دزواره ای پنا هنده سیاسی

۱۵۱- شهلا ابراهیمی, زندانی سیاسی سابق

۱۵۲ – مریم انتظاری

۱۵۳- علیرضا یعقوبی , زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۱۵۴- امیر یعقوبی, دانشجو

۱۵۵- کوثر یعقوبی, دانشجو

۱۵۶- علی دوستکام سوادکوهی , فعال سیاسی

۱۵۷- نسرین پازوکی, مسئول انجمن اقلیت های مذهبی در انگلستان, فعال سیاسی و حقوق بشری

۱۵۸- محمد علی بوستانی , زندانی سیاسی سابق, پناهنده سیاسی

۱۵۹- نیره لسانی

۱۶۰- جمشید پیمان , نویسنده و شاعر

۱۶۱- فرهاد گیوه چیان برادر مجاهد شهید گیتی گیوه چیان از شهدای قتل عام در اشرف

۱۶۲- بابک امانی, زندانی سیاسی سابق

۱۶۳- سعید مقصودی, لیسانس روانشانسی, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی و حقوق بشر

۱۶۴- بهناز عطار زاده لیسانی تعلیم و تربیت کودکان, زندانی سیاسی سابق

۱۶۵- سعید عزیزی

۱۶۶- فتاح سبحانی , زندانی سیاسی سابق , فعال حقوق بشر

۱۶۷- امین بیک , کتابدار, نویسنده و عضو اداره فرهنگ سوئد

۱۶۸- دکتر گلمراد مرادی , نویسنده و محقق , دبیر بین المللی انجمن قلم ایران در تبعید و سخنگوی سازمان حقوق بشر زاگروس

۱۶۹- آزاد صلواتی فعال حقوق بشر در ژنو

۱۷۰- بابان الیاسی , فعال حقوق بشر در ژنو

۱۷۱- محمود شرقی, زندانی سیاسی سابق

۱۷۲- منشور وارسته, دکترای علوم سیاسی و کارشناس روابط بین الملل

۱۷۳- خدا کرم بخشی

۱۷۴- مهرداد فراهانی, زندانی سیاسی سابق , فعال سیاسی

۱۷۵- فریا سامرانی

۱۷۶- محمد ملکی

۱۷۷- حمیده طاعت مجد

۱۷۸- مریم ملکی

۱۷۹- فاطمه عابدینی

۱۸۰- هادی مُظفری

۱۸۱- محمود خادمی

۱۸۲- آزاد صلواتی , فعال حقوق بشر

۱۸۳- فریبا دشتی, دندانپزشک , زندانی سیاسی سابق

۱۸۴- مجتبی فتحی, عکاس, طراح, گرافیست و فعال سیاسی

۱۸۵- اسدالله پناهی مهر

۱۸۶- مهرانگیز همت مند

۱۸۷- سینا پناهی مهر

۱۸۸- سیروس مُرسلپور

۱۸۹- جواد میر ابدال , مهندس ترافیک و شهر سازی , فعال سیاسی و حقوق بشر

۱۹۰- سعید فرزان یار

۱۹۱- باقر رئیس الساداتی , معلم , فنلاند

۱۹۲- رُبابه مُدیریان , معلم, فنلاند

۱۹۳- زهره ریاحی زندانی سیاسی سابق

۱۹۴- کورش نیکنام

۱۹۵- سیما کامیار , تکنیسین مواد غذایی و دارویی, زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر

۱۹۶- علی مزرعه کار, رزمنده سابق ارتش آزادیبخش

۱۹۷- رحیم کاظمی

۱۹۸- فاطمه نما, پرستار, زندانی سیاسی سابق

۱۹۹- رضا فلاحی, زندانی سیاسی سابق, از بازماندگان قتل عام ۶۷

۲۰۰- مینو همیلی فعال حقوق پناهندگی , زندانی سیاسی سابق

۲۰۱- علی اصغر مومنی

۲۰۲- محمود نصوحی

۲۰۳- شهلا باور, فعال حقوق بشر

۲۰۴- بهروز شهریاری , پناهنده سیاسی, زندانی سیاسی سابق

۲۰۵- مینا زرین, فعال جنبش زنان, زندانی سیاسی سابق

۲۰۶- آذر ناصری , فعال سیاسی

۲۰۷- اصغر کیانی, زندانی سیاسی سابق

۲۰۸- محمود موسوی زندانی سیاسی سابق

۲۰۹- هما موسایی , فعال حقوق بشر

۲۱۰- بهمن احمدی , فعال سیاسی

۲۱۱- مجتبی قطبی

۲۱۲- سهند آذری وبلاگ نویس

۲۱۳- داوود پناه

۲۱۴- اتحاد انجمن ها برای آزادی , سوئد

۲۱۵- محمد کاشفی , وبلاگر , زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی

۲۱۶- معصومه دوسباریان , کارشناس ارشد پرستاری و فعال حقوق بشر

۲۱۷- ساسان احسانی , مهندس راه و ساختمان

۲۱۸- مهرداد کاوسی, وب دولوپر, زندانی سیاسی سابق

۲۱۹- لعیا گوهری , زندانی سیاسی سابق

۲۲۰- مرتضی گودرزی, دبیر سابق آموزش و پرورش, زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی

۲۲۱- منیژه موسوی

۲۲۲- علی حسینی

۲۲۳- میترا برگ بیدی

۲۲۴- مجتبی برگ بیدی

۲۲۵- مُژگان برگ بیدی

۲۲۶- علی فراهانی

۲۲۷- سارا ابوالحسنی , پرستار

۲۲۸- فروغ راکی

۲۲۹- سیما شریفیان, فعال سیاسی

۲۳۰- میمنت صانعی

۲۳۱- حسن ریوندی, مدد کار اجتماعی, زندانی سیاسی سابق , فعال سیاسی و حقوق بشر

۲۳۲- فرحناز (گلناز) رسولی , فعال سیاسی

۲۳۳- امیر حسین مهدی ایرایی

۲۳۴- ماهان تاراج, وکیل

۲۳۵- کریم مرادی, زندانی سیاسی سابق

۲۳۶- متجبی روزبهانی , فیلم ساز

۲۳۶- محمد یزدانی , پناهنده سیاسی

۲۳۷- سهیلا دشتی , فعال سیاسی

۲۳۸- تورج محمدی

۲۳۹- پروین فرجود

۲۴۰ – علی محمدی

۲۴۱- محسن قربانی (سمکو) سازمان خبات کردستان ایران

۲۴۲- محمود مسگری زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی

۲۴۳- فرزاد محمود پور, مربی فوتبال, فوتبالیست سابق تیمهای نساجی و نفت و ملوان انزلی, زندانی سیاسی سابق

۲۴۴- مسعود کاشفی, پزشک و فعال سیاسی

۲۴۵- افسانه نجیب , پزشک و فعال سیاسی

۲۴۶- وحیده خرمی, دبیر انجمن ایران دمکراتیک در کانادا – اوتاوا

۲۴۷- مهدی گرم رودی

۲۴۸- اکرم قنبری

۲۴۹ – شیدا ناصر زاده , هنرمند, فعال حقوق بشر

۲۵۰- شهین احسانی , نرس

۲۵۱- کمال بوزا, کارمند

۲۵۲- علمدین بوزا, مهندس

۲۵۳- فرشته جاروندی , دندانپزشک فعال حقوق بشر

۲۵۴- هومان موسوی , فعال دانشجویی , زندانی سیاسی سابق

۲۵۵- یاسان موسوی , فعال صنفی بازار تهران , زندان سیاسی سابق

۲۵۶- جواد شفایی, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۲۵۷- سامان جعفری

۲۵۸ – مینا غلامی

۲۵۹- محمد خدابنده لویی, زندانی سیاسی سابق

۲۶۰ – مسیحا اسفندیاری سراینده

۲۶۱- بهنام بهنژاد , مهندس مکانیک

۲۶۲- ضُحی ساکت پزشک

۲۶۳- احمد رضا خوانساری , مهندس

۲۶۴- سیاوش بابا ئی , پناهنده سیاسی

۲۶۵- عابدین رعیت پرور

۲۶۶ – توفیق عقیلی , کاریکاتوریست

۲۶۷- حنیف درویش

۲۶۸- احمد معلمی , زندانی سیاسی سابق

۲۶۹- طیبه صفری , زندانی سیاسی سابق

۲۷۰ – صفدر صادقی

۲۷۱- فرهاد اکبری , زندانی سیاسی سابق

۲۷۲- کورش بخشی , مهندس شیمی

۲۷۳- مونا بخشی دانش آموز

۲۷۴- پگاه قوچوق دانشجو

۲۷۵ – نادیا تابعی

۲۷۶- محمد شمس , مهندس کامپیوتر

۲۷۷- محمد صادق عالمی

۲۷۸- اکرم ملفوظی خیابانی

۲۷۹- سفیه صیدا , زندانی سیاسی سابق

۲۸۰- بهروز قربانی , فعال حقوق بشر

۲۸۱- یوسف شعبانی , زندانی سیاسی سابق

۲۸۲- دکتر ایرج قهرمان لو, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۲۸۳- آرش ایروانی ( م.ساقی) شاعر

۲۸۴- دکتر حسین سعیدیان , استاد دانشگاه و محقق

۲۸۵- وحید کشفی راد چاپخانه دار, تورنتو – کانادا

۲۸۶- سیاوش صفا, فعال سیاسی

۲۸۷- حمید اعتباری

۲۸۸- علیرضا وحید دستگردی, فعال سیاسی

۲۸۹- کاوه وحید دستگردی, دانش آموز

۲۹۰- عباس کشاورزی

۲۹۱- خدیجه حسامی

۲۹۲- نادر معاونیان, مهندس کامپیوتر, پناهنده سیاسی و فعال حقوق بشر

۲۹۳- علیرضا مسلمی , پروفسور در دانشگاه گوتونبورگ سوئد

۲۹۴- ثمر صادق نژاد, مدیر بانک , شیکاگو

۲۹۵- ژاله نانگیر, حسابدار

۲۹۶- محسن تشرفی, تاجر

۲۹۷- اکبر حقیقی

۲۹۸- داریوش ایلداری, هنرمند , زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۲۹۹- شکوه حقیقی

۳۰۰- فریده سهرابی , فوق لیسانس علوم سیاسی , کارمند اداره مهاجرت سوئد

۳۰۱- رحمت کرمانی, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۳۰۲- علی پهلوان

۳۰۳- علی عُرفا, زندانی سیاسی سابق

۳۰۴- سُمیه سجادی, کارمند شهرداری

۳۰۵- خسرو مو منی , فعال سیاسی

۳۰۶ – شکوه مجد, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۳۰۷- سعید لکزیان, زندانی سیاسی سابق , فعال سیاسی

۳۰۸- مجید عظیم زاده

۳۰۹- فریبرز ممتحن, زندانی سیاسی سابق

۳۱۰- دکتر منصور رستمی , فیزیک دان, آمریکا

۳۱۱- زینب علیقلی

۳۱۲- منوچهر فرح وشی

۳۱۳- سیامک سعید پور, زندانی سیاسی سابق

۳۱۴- همدم امامی زندانی سیاسی سابق

۳۱۵- شهرام فربُد, زندانی سیاسی سابق

۳۱۶- – دنیا جم دانشجوی پزشکی آمریکا

۳۱۷- سید کمال کیا, زندانی سیاسی سابق

۳۱۸- سیامک طا حونی, فعال سیاسی

۳۱۹- مریم بهار, فعال سیاسی

۳۲۰- نادر اسکندری, زندانی سیاسی سابق

۳۲۱- صدیقه قُدس, زندانی سیاسی

۳۲۲- ثُریا جلالی, فعال سیاسی

۳۲۳- محمد مُخبی زندانی سیاسی سابق

۳۲۴- محمد علی برزگرزاده, پناهنده سیاسی

۳۲۵- محبوبه غفاری زاده

۳۲۶- کامبیز محمود پور, فعال حقوق کودکان و نوجوانان

۳۲۷- آزاده عبدالغفاری , فعال حقوق بشر

۳۲۸- طلایه محمود پور, دانشجو و فعال حقوق بشر

۳۲۹- موسی محمود پور خلبان

۳۳۰- مریم افشاری , فعال سیاسی , سوئد

۳۳۱- سارا شیخی نارانی, دکترای ادبیات فرانسه

۳۳۲- معصومه جوشقانی , پرستار , لیسانس پرستاری, زندانی سیاسی سابق

۳۳۳- محمد حسین( هوشنگ) قاسمی , زندانی سیاسی سابق , فعال سیاسی

۳۳۴- پروین رجبی- پرستار , مترجم, فعال حقوق بشر

۳۳۵- اوزبورن هالمسترانگ, فعال عفو بین الملل

۳۳۶- حمید شریعت پناهی , زندانی سیاسی سابق

۳۳۷- بهزاد زاهد, فعال سیاسی

۳۳۸- نکیسا بامداد, لیسانس زیست شناسی, فعال سیاسی

۳۳۹- موسی زاهد, دانشجوی دکترای روابط بین الملل , فعال سیاسی

۳۴۰- هدا حسینی , پزشک

۳۴۱- کریم اکبری , زندانی سیاسی سابق

۳۴۲- مریم نورائیان , فعال سیاسی اجتماعی

۳۴۳ – مختار اکبری فیزیو تراپ

۳۴۴- عادله کالینیشکو, خبرنگار روس

۳۴۵- حمیدرضا بازیار, فعال سیاسی

۳۴۶- دکترشهرام طارمسری, استاد دانشگاه

۳۴۷- رحیم کریمی, فیلمساز, عکاس

۳۴۸- فریا ثمرانی, بازیگر, کارگردان تئاتر

۳۴۹- ماری هلن پرزون

۳۵۰ – گوین جرالدین, اسیستان دایرکتور

۳۵۱- اشرف ترکپور

۳۵۲- اکبر صفری

۳۵۳- آرش صفری

۳۵۴- فروغ صفری

۳۵۵- معصومه احمدی , زندانی سیاسی سابق

۳۳۶ – حمزه طوماری

۳۳۷- دکتر کاظم موسوی, دکترای محیط زیست فنی, سخنگوی حزب سبزهای ایران در آلمان

۳۳۸- فتح الله کیایی ها

۳۳۹- مینو ربیع

۳۴۰ – رضا حمید فر

۳۴۱- غلام عسگری , فعال کارگری در تبعید

۳۴۲- یدالله لرستانی , حقوق بین الملل

۳۴۳- محمد مزرعه کار کتابدار دانشگاه اورگون

۳۴۴- امین نامداری

۳۴۵- امیر نامداری

۳۴۶ – محمد نامداری

۳۴۷- امیر اصفهانیان, فعال سیاسی

۳۴۸ – اصغر جدی, فعال سیاسی

۳۴۹ – مظفر اخوان , فعال سیاسی

۳۵۰- رمضان موسوی , زندانی سیاسی سابق

۳۵۱- انسیه یزدانپناه معلم

۳۵۲- پرویز یزدان پناه

۳۵۳- مجید آژنگ

۳۵۴- سارا افشار, مدیر شبکه , فعال سیاسی

۳۵۵- احمد فوارق , فعال سیاسی

۳۵۶- ثریا وردکار

۳۵۷- فاطمه درودی , حسابدار, فعال سیاسی

۳۵۸- علی نژاد , حسابدار, شیکاگو,( فرزند یک زندانی سیاسی و متولد زندان هستم)

۳۵۹- سارا شاه محمدی

۳۶۰- داود رحیمی

۳۶۱- دکتر عباس قلندر , پزشک , سیدنی استرالیا

۳۶۲- شهرام حاجی حسینی , فعال سیاسی , سوئد

۳۶۳- عبدالله سلیمی , فعال سیاسی

۳۶۴- فریده گُلدره , خواننده, فعال حقوق بشر و عضو گروه زنان علیه بنیادگرایی

۳۶۵- رسا افشارچی, هنرمند نقاش و مجسمه ساز

۳۶۶- اسماعیل رمضان خانی , فعال حقوق بشر

۳۶۶- افسانه امینی , آزادیخواه

۳۶۷- میلاد رمضان خانی آزادیخواه

۳۶۸ – سولماز بیک, آرشیتکت و نقاش , آزادیخواه و فعال حقوق بشر

۳۶۹- مینا بیک آزادیخواه و فعال حقوق بشر

۳۷۰ – اقدس وحید آزادیخواه , مادر ۴ شهید

۳۷۱- نیما رمضانخانی , آزادیخواه

۳۷۲- امرالله ابراهیمی

۳۷۳ – سروش رمضانخانی , آزادیخواه

۳۷۴ – صالح بندری , فعال حقوق بشر آزادیخواه

۳۷۵- نادر آزاده , مترجم

۳۷۶- علی رجبی, آزادیخواه

۳۷۷- آندرش ریدان , فعال عفو بین الملل

۳۷۸- فرزانه رجبی, زندانی سیاسی سابق, آزادیخواه

۳۷۹ – حسین رجبی آزادیخواه

۳۸۰ – یاسمین بندری, آزادیخواه

۳۸۱- سیمون بندری آزادیخواه

۳۸۲- درزی ناهیدی, دانشجوی آزادیخواه

۳۸۳- گلسا ناهیدی, دانشجو فعال حقوق بشر

۳۸۴- علی محمدی موسیقیدان فعال حقوق بشر

۳۸۵- د رسا ناهیدی دانشجو فعال حقوق بشر

۳۸۶ – پیمان حسینی موسیقیدان ,فعال حقوق بشر .آزادیخواه

۳۸۷ – مارال رمضانخانی مهندس مشاور بازار کار

۳۸۸- سیمون بندری آزادیخواه

۳۸۹ – روح الله مشار زاده زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی

۳۹۰- مارتین اریکسون آزادیخواه

۳۹۱- الیزابت اریکسون آزادیخواه

۳۹۲- نیلس اریکسون آزادیخواه

۳۹۳- ساندرا اریکسون آزادیخواه

۳۹۴ -یواکیم اولسون دانشجو,آزادیخواه

۳۹۵- الین پترشون دانشجو,آزادیخواه

۳۹۶ -برت نیلسون آزادیخواه

۳۹۷- ریستین اریکسون دانشجو,آزادیخواه

۳۹۸- مهراب مشار زندانی سیاسی سابق,فعال سیاسی

۳۹۹- سارا احمدی دبیر زیست شناسی

۴۰۰ – سید محمد قند ریز چی عضو پیشین تیم دوچرخه سواری ایران

۴۰۱- فرید فرهان، فعال سیاسی در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران
۴۰۲- زینت میرهاشمی، سردبیر نشریه نبرد خلق , فعال سیاسی در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

۴۰۳- اسد طاهری، فعال سیاسی در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

۴۰۴- خسرو خواجه نوری، فعال سیاسی در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

۴۰۵- مهرداد قادری، فعال سیاسی در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

۴۰۶ – ناصر ناصری، فعال سیاسی در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

۴۰۶ – پرویزخزایی, دکترای حقوق بین الملل, دیپلمات و سفیر سابق ایران در اسکاندیناوی

۴۰۷- خشایار خزایی

۴۰۸ – هدی عمرانی , فعال حقوق بشر

۴۰۹ – حسین روشن قیاسی , لیسانس برق

۴۱۰- زهره روشن قیاسی, متخصص محیط زیست , فعال حقوق بشر

۴۱۱- معصومه اکبری نامدار, آموزگار, فعال سیاسی

۴۱۲- سرور پور واحد, دانشجو

۴۱۳- رویا صالحی , زندانی سابق

۴۱۴- فرشته کریمی بوشهری , آموزگار

۴۱۵- فروغ نجمائى , فعال حقوق بشر

۴۱۶- محمد دژن, اموزگار

۴۱۷ – حمید رضا اصلاحی , مربی ورزش

۴۱۸- حسن علی عباس زاده, دانشجوی رشته اقتصاد, زندانی سیاسی سابق

۴۱۹- رضا زینعلی بهرودی

۴۲۰- جمشید مجیدی , فعال سیاسی

۴۲۱- سیروس روشن , فیلمساز , زندانی سیاسی سابق

۴۲۲- مرتضی فقانی

۴۲۳- مریم شیخی نارانی, آرشیتکت

۴۲۴- فرانسوا مرکوس, طراح مکانیک

۴۲۵ – آزاده عالمی, دانشجو, فعال سیاسی

۴۲۶- محمد صادق عالمی, شغل آزاد, فعال سیاسی

۴۲۷- اردشیر اورک , مهندش مکانیک

۴۲۸ – جمشید مجیدی, فعال سیاسی

۴۲۹- ارسالان زرین کمر, فعال سیاسی

۴۳۰- الهام زندی, مهندس محیط زیست

۴۳۱- علی تهرانی, راننده

۴۳۲- پرویز ملکی , فعال سیاسی

۴۳۳- حسین شاهین مهندس مشاور

۴۳۴- فرید حسن زاده, شغل آزاد

۴۳۵- کمال کیا, حسابدار

۴۳۶- حسین عبدالمالکی, مکانیک

۴۳۷- محسن عبدی, فعال سیاسی

۴۳۸- یعقوب معراج, راننده تاکسی

۴۳۹- جواد علیاری راد, شغل آزاد

۴۴۰- توران رنجبر طراح

۴۴۱- ننه باجی مصدق, خانه دار

۴۴۲- نعمت الله صادقی , مهندس برق

۴۴۳- نسرین شمس, موسیقیدان

۴۴۴- جهان اُلفتی زندانی سیاسی سابق

۴۴۵- رسول اصغری , روزنامه نگار

۴۴۶- بهرام بابایی, شغل آزاد

۴۴۷- شهرزاد نادعلی

۴۴۸- سید رحمان موسوی , مهندس برق

۴۴۹- مصطفی اله بادبان, معلم , مکانیک

۴۵۰ – هاشم مرادی, مهندس کامپیوتر

۴۵۱- اسماعیل مرادی, مهندس برق

۴۵۳- مجتبی پیر هاشمی, تکنیسین تاسیسات

۴۵۴- حمید شاهوردی, فوق لیسانس تاریخ

۴۵۵- محمد علی قاسم زاده, فعال سیاسی

۴۵۶- ناصر خدابنده لو, فعال حقوق بشر

۴۵۷- مهرداد عارفانی, مهندس تاسیسات , فعال سیاسی

۴۵۸- میر سعید نجاتی, فعال سیاسی, دانشجو

۴۵۹- مهدی آزادمنش , تکنیسین ساختمان

۴۶۰- حسن طاهری , فعال حقوق بشر

۴۶۱- علی احمدی , فعال حقوق بشر

۴۶۲- بهروز جمالی, فعال سیاسی

۴۶۳- علی سجادی, بازیکن سابق تیم فوتبال باشگاه هما, فعال سیاسی

۴۶۴- فاضل کوزانی, زندانی سیاسی سابق

۴۶۵- محمد باقر ترک زبان, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۴۶۶- فخری لکزیان, زندانی سیاسی سابق

۴۶۷- ابوالفضل اخباری, زندانی سیاسی سابق

۴۶۸- حسین اخوان توحیدی, پناهنده سیاسی و فعال سیاسی

۴۶۹- مهناز جوان خوشدل, معلم

۴۷۰- الناز اخوان توحیدی, کارمند

۴۷۱- مهدی نکوگویان, فعال سیاسی

۴۷۲- محمد محمودی فعال سیاسی

۴۷۳- ثریا محمودی فعال سیاسی

۴۷۴- هادی درود, شغل آزادی

۴۷۵- مرتضی میهن پور, زندانی سیاسی سابق

۴۷۶- ناصر گُل مینایی, شغل ازاد

۴۷۷- مجید گلدیان, فعال سیاسی

۴۷۸- زهرا ایزدان پور, رواشناس کودک

۴۷۹- اندیشه کاشفی, کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی

۴۸۰- آیدا کاشفی , کارشناس ارشد ژنتیک

۴۸۱- سهیلا مهری, مربی کودک

۴۸۲- هنگامه علی حسینی, فیلمبردار, فعال حقوق بشر

۴۸۳- شاپور صادقی , مهندس راه و ساختمان

۴۸۴- حسین لگزیان , شغل آزاد

۴۸۵- لیلا جدیدی, عضو تحریریه نشریه نبرد خلق, فعال سیاسی در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

۴۸۶- هوشنگ روزبهانی, عضو انجمن مهندسین مکانیک, زندانی سیاسی سابق

۴۸۷- فریبا گندمی, زندانی سیاسی سابق

۴۸۸- فرخ مقامی, راننده تاکسی

۴۸۹- پرویز صادق نژاد, زندانی سیاسی

۴۹۰- خدیجه حسامی اردشیر حسینی

۴۹۱- اقدس جابری, معلم

۴۹۲- نادر بخشی مهندس راه و ساختمان

۴۹۳- رضا واحدی, دانشجو

۴۹۴- رضا مقدم , زندانی سیاسی سابق

۴۹۵- سیاوش رجبی , استاد دانشگاه

۴۹۶- فرامرز اسماعیل زاده, بازیگر تئاتر و نوازنده دف و تنبک, فعال سیاسی و حقوق بشر

۴۹۷- شکوفه اسماعیل زاده , پرستار, لیسانسیه پرستاری

۴۹۸- دکتر اسد احمدی , آلمان

۴۹۹- دکتر اسدالله باقری , فعال سیاسی

۵۰۰- محمد علی مهرابی , مهندس الکترونیک, پناهنده سیاسی

۵۰۱- کتایون حکیمی , روانشناس

۵۰۲- اشرف پاکزاد, فیزیکدان

۵۰۳- بهروز امید, دندانپزشک جراح

۵۰۴- فیروزه دشتی , لیسانس شیمی

۵۰۵- پرهام امید دانش آموز

۵۰۶- حجت الله بهبهانی , زندانی سیاسی سابق

۵۰۷- صادق ظهرابیگی, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۵۰۸- سیمین روزگرد, فعال حقوق بشر

۵۰۹- عزیز پاکنژاد

۵۱۰- حمید شجاعی

۵۱۱- آدریان افشار چی , دندانپزشک

۵۱۲- هادی هادیان

۵۱۳- مینو میرخانی, مشاور و مددکار اجتماعی

۵۱۴- سعید قدس , کارشناس ارشد شیمی , زندانی سیاسی سابق

۵۱۵- سهیلا والی نژاد, زندانی سیاسی سابق

۵۱۶- فریدون انوشه

۵۱۷- گُل آذین یارند پور, جامعه شناس و محقق امور زنان

۵۱۸- حسین یارند پور, از مدیران سابق بانک صادرات در ایران, نویسنده و فعال حقوق بشر

۵۱۹- مریم پرورده, کارشناس ورزش, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۵۲۰ – ایرج عابدینی , روانشناس

۵۲۱- هلنا عابدینی , روانشناس

۵۲۲- جعفر خشنودی, سیستم متخصص توسعه سیستم

۵۲۳- یحیی زارع گُلچشمه, معلم

۵۲۴- رضا دولت آبادی مشاور امور اجتماعی

۵۲۵- فائقه مبرقع

۵۲۶- حسام عینی

۵۲۷ – علی رحمانیان

۵۲۸- بابک با بکی

۵۲۹- فرهود رضوی

۵۳۰ سید رضوی

۵۳۱- علی رضوی

۵۳۲- رضا رضوی

۵۳۴- رضا اشکان

۵۳۵- مرتضی توتونچیان, زندانی سیاسی سابق, فعال سیاسی

۵۳۶- حمیرا ارشیا , فعال اجتماعی

۵۳۷- محمد علی صوفی زاده

۵۳۸- عایشه قویضی

۵۳۹- امیر ابراهیمی , فعال سیاسی در سازمان چریکهایی فدایی خلق ایران

۵۴۰- دکتر خسرو شهریاری کارگردان تئاتر نویسنده و پژوهشگر

۵۴۱- گسیو شاکری, خواننده , شاعر و نویسنده, مشاور خانواده

۵۴۲- بهادر پرویزی

۵۴۳- ناصر گیویان , مهندس نقشه بردار , کانادا

۵۴۳- سیاوش خواجوی

۵۴۴- ابراهیم توانگر مهندس کشاورزی

۵۵۵ – ارمغان نوربخش, پرستار

۵۵۶- میترا سعید سامانی , زندانی سییاسی سابق , فعال حقوق بشر از لس آنجلس

۵۵۷- علیرضا افشارچی

۵۵۸- بهرام صادقی گزنی, زندانی سیاسی سابق

۵۵۹- بهاره صادقی گزنی, دانشجو

۵۶۰- محسن زادشیر , زندانی سیاسی سابق

۵۶۱- پویا لکزیان

۵۶۲- عباس جمالی

۵۶۳- زهره رضوانی, مشاور حقوقی و مددکار اجتماعی

۵۶۴- علیرضا دلیران

۵۶۵- مجید شهبازیان, حقوقدان

۵۶۷- محمد عابدی باخدا

۵۶۸- آنا کلونتز

۵۶۹- داریوش بخشی, مهندس کامپیوتر

۵۷۰ – زهره رستگار, زندانی سیاسی سابق

۵۷۱- بهروز فرخی نیا

۵۷۲- عیسی صفا

۵۷۳- مهرداد روشن بین

۵۷۴ – پریسا بخشی , پرستار

۵۷۲- ساره فرخی نیا

۵۷۳- بهزاد فرخی نیا

۵۷۴- احسان فرخی نیا

۵۷۵- پویا فرخی نیا

۵۷۶ – احسان فرخی نیا

۵۷۷- پیام فرخی نیا

۵۷۸ – پیام فرخی نیا

۵۷۹- سید محمد سیدی زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۵۸۰- منصوره فرمانبر, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۵۸۱- حسن مشار مهندس مکانیک

۵۸۲- پویان انصاری , فعال سیاسی , سوئد

۵۸۳- م. شکیب, فعال سیاسی , سوئد

۵۸۴- نصر الله مرندی, زندانی سیاسی سابق

۵۸۵- مهری عمرانی , زندانی سیاسی سابق

۵۸۶- بهادر مرندی , دانشجو

۵۸۷- شاهرخ سلطانی

۵۸۸- کریم اکبری , زندانی سیاسی سابق

۵۸۹- مریم نورائیان , فعال سیاسی اجتماعی

۵۹۰- مختار اکبری فیزیو تراپ

۵۹۱- هاوا اکبری فعال سیاسی اجتماعی

۵۹۲- محمد زارعی , زندانی سیاسی سابق

۵۹۳- حسین مهدوی متخصص کامپیوتر و فعال سیاسی

۵۹۴- فاطمه ایزدپناه , حسابدار

۵۹۵- پگاه مهدوی پزشک

۵۹۶- محمد وثوق ایمانی فعال مقاومت و زندانی سیاسی در رژیم شاه

۵۹۷- آیدا جباری خواننده و آهنگساز

۵۹۸ – روشنک جباری دارو ساز

۵۹۹- فرامرز محمودی فعال مقاومت

۶۰۰- مریم مشکین فام فرد, دکتر

۶۰۱- فریبا ر ها

۶۰۲- حسین بصیرت, زندانی سیاسی سابق, فعال حقوق بشر

۶۰۳- کیومرث گودرزی , دیپلم مددکاری از اتریش

۶۰۴- رضا الهام , شاعر و نویسنده

۶۰۵- علی اکبر نیک بخت سروستانی

۶۰۶- رحیم ماپار زاده

۶۰۷- مسعود حاجیان

۶۰۸- معصومه زرندی , دندانپزشک

۶۰۹- حمید مشکین فام, مدیر کانون فرهنگی سیاسی ندا در سوئد

۶۱۰- شهین مشکین فام, لیسانس علوم تربیتی

۶۱۱- مرضیه صحرا گرد

۶۱۲- عباس رضائی , زندانی سیاسی سابق

۶۱۳- علی رضوی , زندانی سیاسی سابق

۶۱۴- اصغر هواشکی

۶۱۵- علیرضا منوری

۶۱۶- زری عرفانی , دکترای مدیریت, مسئول رادیو پارس در زوریخ

آدرس ایمیل برای امضای حمایت از این بیانیه:

ashraf.massacre@gmail.com