موفقیت کارگران نیشکر هفت تپه برای بازگرداندن همکاران خود به سرکار

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 11, 2020


موفقیت کارگران نیشکر هفت تپه برای بازگرداندن همکاران خود به سرکار


روز گذشته یک موفقیت دیگر بنام کارگران نیشکر هفت تپه رقم خورد. بعد از ۱۲ روز اعتراض و تجمع و اعتصاب، توطئه و تقلای کارفرما و استاندار و مقامات برای اخراج ۱۵ کارگر هفت تپه به شکست رسید و کارگران اخراجی امروز چهار شنبه ۲۱ ابان در میان شور و شعف و استقبال همکاران خود به سر کار بازگشتند.
کارگران از روز قبل که وعده بازگشت به کار همکارانشان داده شده بود، فراخوان داده بودند که امروز برای استقبال از آنان در مقابل شرکت تجمع خواهند کرد که در عین حال آمادگی مقابله با توطئه های احتمالی را نیز داشته باشند. کارگران اخراجی به این ترتیب با راهپیمایی جمعی در میان جمع بزرگی از کارگران وارد کارخانه شدند. این موفقیت را به همه کارگران تبریک میگوییم.

آمیلی نماینده تام الاختیار کارفرما در شرکت، استاندار و دیگر دارو دسته اسد بیگی با  توطئه ای سازمانیافته تلاش کردند از طریق دستگیری و اخراج و قشون کشی به کارخانه وقفه ای در اعتراضات کارگران ایجاد کرده و فرصتی برای باند مافیایی اسد بیگی بخرند. اما کارگران با اتحاد  و با هوشیاری خود توانستند این توطئه را خنثی کنند. زیر فشار اعتراض کارگران ابتدا گفتند که اگر کارگران اخراجی تعهد دهند میتوانند سر کار بازگردند ولی کارگران اخراجی زیر بار آن نرفته و محکم ایستادند و کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگشت به کار بدون قید و شرط همکارانشان شدند و با چنین استواری ای بود که موفق به بازگرداندن همکارانشان بر سر کار شدند.
 
اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد. این کارگران خواستار پایان دادن به امنیتی کردن شرکت و ممنوعیت ورود نیروی انتطامی به کارخانه، پایان دادن به اخراجها، احضارها و دستگیریها و بسته شدن پرونده های امنتیتی تشکیل شده برای همکارانشان هستند. این کارگران بر اجرایی شدن تمام خواستهای خود و تمام وعده های های داده شده تاکید دارد. از مبارزات کارگران باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.


زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه
پیش بسوی ایجاد شوراها
 
حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ آبان۱۳۹۹، ١١ نوامبر ۲۰۲۰



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com