مرحله حساسی که با آن روبرو هستیم و مبارزه برای بیرون راندن رژیم فاشیستی

مطالب ترجمه شده
November 08, 2020

حزب کمونیست انقلابی آمریکا

مرحله حساسی که با آن روبرو هستیم و مبارزه برای بیرون راندن رژیم فاشیستی

برخی از نکات جهت‌گیری برای این مقطع زمانی

مترجم: برهان عظیمی

 

به‌روز شده در ۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ | revcom.us

 

یادداشت سردبیران: از ظهر شنبه(۷ نوامبر سال ۲۰۲۰)، اخبار حاکی از آن است که بایدن با اعلام پیروزی در پنسیلوانیا ، ۲۷۰ رأی الکترال انتخاباتی موردنیاز برای پیروزی در انتخابات را به دست آورده است. این خبر خیلی خوبی است! همان‌طور که باب آواکیان در بیانیه ۱ اوت خود اشاره کرد ، پیروزی بایدن در انتخابات "شرایط به‌مراتب بهتری را برای ادامه مبارزه علیه هر آنچه توسط رژیم ترامپ/پنس نمایندگی می‌کند و کلیه ستم و بی‌عدالتی‌های این سیستم ایجاد می‌کند و یک هدیه عالی به مردم جهان است."

 

* مرحله حساس کنونی و مبارزه پیش رو:

در زمان انتشار این مطلب، جو بایدن هم در رأی محبوبیت عمومی پیش است و هم رأی الکترال انتخاباتی را به دست می‌آورد. درحالی‌که تعدادی از ایالت‌های اصلی "میدان رقابت" همچنان در انتظار اعلام رأی  هستند، اگر این‌یک انتخابات عادی بود، بدون وقایع پرپیچ‌وخم اساسی، بایدن در مسیر پیروزی می‌تواند باشد.

 

اول، با توجه به اینکه تداوم رژیم فاشیست ترامپ/پنس برای مردم جهان و در این کشور چه معنایی می‌تواند داشته باشد، اگر بایدن در حقیقت برنده رأی الکترال انتخاباتی شود، این تحول قابل‌توجه و بسیار مثبتی است. همان‌طور که باب آواکیان در بیانیه تاریخی اول اوت خود تحت عنوان درباره وضعیت بحرانی فوری، نیاز فوری به طرد کردن رژیم فاشیست ترامپ/ پنس، رأی‌گیری در این انتخابات، و نیاز اساسی برای انقلاب، اظهار داشت پیروزی بایدن در انتخابات "شرایط به‌مراتب بهتری را برای ادامه مبارزه علیه هر آنچه توسط رژیم ترامپ/پنس نمایندگی می‌کند و کلیه ستم و بی‌عدالتی‌های این سیستم ایجاد می‌کند و یک هدیه عالی به مردم جهان است."

 

حتی اگر اختلافات رأی الکترال انتخاباتی همچون لبه تیغ باریک و کم و مورد مناقشه باشد، و حتی با این واقعیت که نزدیک به ۷۰میلیون نفر به یک نژادپرست نسل‌کش(ترامپ) رأی داده‌اند، با پیروزی بایدن شرایط، زمینه و چارچوب مبارزه‌ای که باید به‌پیش رود متفاوت و بهتر است. مبارزه برای شکست دادن ترامپ یک مبارزه علیه فاشیسم بود، یک نوع ازنظر کیفی متفاوت حاکمیت، حاکمیتی که علناً به ترور و خشونت علیه کسانی که با این رژیم مخالف‌اند و هرکسی که این رژیم تهدیدی برای خود می‌داند، تکیه می‌کند، بدون اینکه بهانه اجازه مخالفت و اعتراض را بدهد.

 

یک پیروزی مشروع در انتخابات الکترال برای بایدن شرایط به‌مراتب مساعدتری را برای مقاومت سیاسی توده‌ای ، برای افشاگری و بسیج علیه غیرقانونی بودن رژیم فاشیستی که در جریان است، ایجاد می‌کند. این عدم مشروعیت از سرقت فاشیست‌ها در انتخابات، تهدیدهای مداوم و استفاده از خشونت برای حمایت از آن و حتی به دهشت‌های بیشتر برنامه فاشیستی ناشی می‌شود.

 

این نه یک انتخابات عادی - و نه یک انتقال عادی قدرت است

دوم، این‌یک انتخابات عادی نیست، با "انتقال طبیعی"- انتقال مسالمت‌آمیز قدرت که جزء اصلی دموکراسی آمریکا در قرن گذشته بوده است. "ترامپ به مردم گفته است كه تصمیمی برای واگذار گردن و پذیرش ندارد." این خبر اصلی را سایت سی ان ان اعلام کرد.

 

این اصلاً شگفت‌انگیز نیست. وقتی از ترامپ سؤال شد، او بارها از قول دادن در مورد "انتقال صلح‌آمیز قدرت" خودداری کرد. ترامپ قبلاً از بسیاری جهات اعلام کرده است که صحت این رأی‌گیری را به رسمیت نمی‌شناسد و قصد دارد با استفاده از هر روش قانونی، شبه قانونی و غیرقانونی با این مسئله مبارزه کند. این شامل درگیر کردن دادگاه‌ها با دادخواست‌های ساختگی، برانگیختن پیروان اراذل‌واوباش فاشیستش و شاید موارد دیگری است که ما هنوز پیش‌بینی نکرده‌ایم.

 

ترامپ از "جایگاه قدرت" قصد دارد نه تنها لفاظی‌های دروغ و اطلاعات نادرست بدهد ،بلکه در دادگاها نبرد ( تقلب در انتخابات) را دامن زند و با احضار اراذل‌واوباش فاشیست برای آزار و اذیت و تهدید افرادی که داوطلب کار برای انجام انتخابات هستند، مشروعیت احکام و نتایج انتخابات را از بین ببرد. او پایگاه اجتماعی فاشیستی بسیار سخت‌تر و جنگنده‌تری را نسبت به سال ۲۰۱۶ حول سه محور سفید سالاری، زن‌ستیزی و آمریکا اول از همه، ایجاد کرده است. آن‌ها قبل از اینکه فرصتی برای اجرای برنامه کامل فاشیستی خود پیدا کنند، احساس می‌کنند که این انتخابات از آن‌ها ربوده شده است. مشاوران ترامپ و فاشیست‌های دیرینه مانند نیوت گینگریچ به فاکس نیوز رفته‌اند تا پیروان متعصب ترامپ را گرد هم آورند، وعده (و در اصل خواستار) "انفجار خشم" هستند. در بسیاری از سطوح و به روش‌های مختلف، فاشیست‌ها قصد دارند برای حفظ قدرت در کنار  رژیم ترامپ/پنس - در این لحظه باقی بمانند و بجنگند.

 

تکیه‌ کردن بر کارکرد و مؤسسات کانال‌های "عادی" احتمالاً فاجعه‌بار خواهد بود.

 

بنابراین، برای همه‌کسانی که می‌خواهند پایان کابوس رژیم ترامپ/پنس را ببینند، مبارزه‌ای برای اعتراضات گسترده و غیر خشونت‌آمیز وجود دارد که تا سرنگونی این رژیم ادامه دارد! این همان چیزی است که لازم است! نباید به فاشیست‌ها اجازه داد که بر "میدان عمومی" و گفتمان عمومی تسلط داشته باشند. همراهی با سلطه فاشیست بر دادگاه‌ها و برخی از قانون‌گذاران کلیدی ایالتی که از قبل وجود دارند، می‌تواند کشنده باشد. ائتلاف افراد شایسته اکنون نمی‌تواند از میدان نبرد سیاسی بازنشسته و کنار گذاشته شود - در عوض، ما باید باهم جمع‌شویم، سازمان‌دهی شده و خود را نشان دهیم تا کار اصلی را پیش رویمان دنبال کنیم: بیرون راندن این رژیم فاشیستی.

 

* یک دیدگاه استراتژیک تر:

حتی اگر ترامپ مجبور شود کنار برود، این فاشیسم از بین نمی‌رود. فاشیسم در این کشور نه‌تنها یک‌روند عمیقاً تعمیق شده و کاملاً سازمان‌یافته است، بلکه در این دوره گذشته همچون سلول‌های  سرطان بدخیم فراگسترده(متاسازی) و "پیشرفت" کرده و صفوف خود را رشد داده و سخت‌تر کرده است. قریب‌به‌یقین تلاش خواهد کرد که سخت‌تر برگردد. ریشه‌ها و بافت این پدیده، جنبش و ایدئولوژی فاشیستی به‌طور علمی توسط باب آواکیان(BA) در یک سری کارها  کندوکاو و آشکار شده است، و هیچ‌کس در حال حاضر در این زمینه نتوانسته است مانند او اظهارنظر کند.

 

این انتخابات سؤالات عمیقی را در مورد این جامعه ایجاد کرده است. افراد صالح و صادق درمورد چگونگی رأی دادن بیش از ۷۰میلیون نفر به ترامپ، ازجمله تعداد کمی از سیاه‌پوستان و لاتین تبارها، رنج می‌برند. مردم با شبح جنگ داخلی روبرو هستند. آن‌ها می‌پرسند چرا دموکرات‌ها همچنان طبق "کتاب قانون" بازی می‌کنند درحالی‌که ترامپ و فاشیست‌ها آن را پاره می‌کنند؛ و آن‌ها در جستجوی پاسخ هستند.

 

پاسخ‌هایی وجود دارد، اما آن پاسخ‌ها آسان نیستند. ریشه‌های سفیدسالاری، مردسالاری و سم زور و قدرت‌طلبی مردانگی، شوونیسم آمریکایی، "هیاهوی" و غرق شدن در جهل و نادانی که بر افراد در بالا و پایین ساختار اجتماعی تأثیر می‌گذارد- همه موانعی برای جهانی است که مردم آزادانه و آگاهانه با یکدیگر و طبیعت تعامل دارند؟ چگونه می‌توانیم از یک سیستم و جامعه‌ای که می‌تواند دونالد ترامپ را در خود تولید کند و افراد و گروه‌های اجتماعی را شکل دهد تا چنین شخص شروری بتواند پیروان متعصب بی‌فکر را بدست آورد، فراتر رویم؟

 

همه این سؤالات توسط باب آواکیان پاسخ داده ‌شده است، و رهبری در کارهای اساسی مانند فیلم رژیم ترامپ/پنس باید برود، به نام بشریت، ما یک آمریکای فاشیستی را نمی پذیریم - یک جهان بهتر امکان‌پذیر است، همچنین  که در کارهای اخیر او موجود است. باب آواکیان به‌طور علمی به ریشه‌های مسئله و راه‌حل آن می‌پردازد: یک انقلاب واقعی و مبارزه برای برکنار کردن این رژیم فاشیستی و شکست این جنبش فاشیستی به‌عنوان بخشی از این انقلاب. اگر در سال گذشته به خاطر این جنون اذیت شده‌اید، اگر در خیابان‌ها برای عدالت جنگیده‌اید – به اینجا باید بروید، این کسی است که باید بررسی کنید.(۱)

 

* بازگشت به نبرد فوری سیاسی پیش رو:

یک مبارزه شدید و سبعانه هم اکنون، بعداً  و در بلندمدت در جامعه شکل‌گرفته است. در یک سطح، مطابق با پیشرفت و تحکیم فاشیست، ممکن است خواست آشتی بیشتر با فاشیست‌ها، "دست آنها را فشردن"، تلاش برای "درک آن‌ها و" اضطراب "اقتصادی آن‌ها"، نه "تحریک" آن‌ها شود، و غیره، مطرح شود.

نه!

همان‌طور که باب آواکیان گفته است،

"سازشی" با این فاشیست‌ها وجود ندارد- "نارضایتی‌های آن‌ها" ناشی از کینه متعصبانه در برابر هرگونه محدودیت سفیدسالاری، مردسالاری، بیگانه هراسی(نفرت از بیگانگان)، شوونیسم خشمگین آمریکایی و بی‌بندوباری در غارت محیط زیست و به‌طور فزاینده‌ای بطور دیوانه‌وار بیان می‌شوند. هیچ مصالحه‌ای با این فاشیست‌ها، با تمام پیامدهای وحشتناک و عواقب آن، نمی‌تواند وجود داشته باشد!(۲)

 

درحالی‌که انگیزه و تمایل به پیروی از دموکرات‌ها و جهت‌گیری آن‌ها به‌طور خودجوش در جامعه قوی است، این تنها به تقویت بیشتر و تحکیم نهایی فاشیسم منجر می‌شود. به‌عنوان یک واقعیت صاف و ساده، در شناخت از "انسانیت مردم" که گرفتار این چارچوب زن‌ستیزی، برتری‌طلب سفیدپوست فاشیستی شده است باید به معنای مبارزه شدید با آن‌ها برای گسست از این فاشیسم باشد، نه "درک" آن‌ها یا "رسیدن به برخی از مکالمات ایده آل "یک‌به‌یک". این به معنای قطب‌بندی و قطبی سازی جامعه با مبارزه شدید علیه نیروی تخریبی مهیب فاشیست، سفیدسالاری ، زن‌ستیزی و اعتقاد به آمریکای اول از همه و فاشیسم مسیحی آن است.

 

بازهم تأکید می‌شود، همان‌طور که تشکل رفیوز فاشیسم خواستار آن است، آنچه لازم است: بسیار ضروری و فوری است و مهم‌تر از هر زمان دیگر - این است که ما این رژیم فاشیستی را با قدرت و شمار توده ای، با رفتن به در خیابان‌ها با اقدامی غیر خشونت‌آمیز، خلاقانه و مصمم، رد کنیم، و این مبارزه را ادامه دهید تا این رژیم از برود و این کابوس پایان یابد.

 

پانویسها:

۱- در این زمینه ، ما به‌ویژه خواننده را تشویق می‌کنیم که کارهای زیر را بخوانند:

  • بیانیه ۱ اوت ۲۰۲۰ باب آواکیان

درباره وضعیت بحرانی فوری، نیاز فوری به طرد کردن رژیم فاشیست ترامپ/ پنس، رأیگیری در این انتخابات، و نیاز اساسی برای انقلاب.

رأی دادن کافی نخواهد بود - ما باید به خیابان‌ها برویم و در خیابان‌ها بمانیم و برکناری ترامپ/ پنس را همین حالا مطالبه کنیم!

قسمت ۱: دموکرات ها نمی توانند با ترامپ بجنگند، راهی که باید به جنگ او رفت!

قسمت ۲: ترامپ در حال ربودن انتخابات است و برای ماندن در قدرت حتی تهدید بیشتری در اعمال خشونت می‌کند.

قسمت ۳: فاشیسم ترامپ- هرروز خشن‌تر و خطرناک‌تر می‌شود: چگونه یک مبارزه مصمم و بسیج توده‌ای می‌تواند آنرا شکست دهد.

  • دونالد ترامپ- نژاد پرست نسل‌کش.
  • مردسالاری و میهن‌پرستی- برتری مردانه تهاجمی و برتری آمریکایی- خطر و چالش فوری
  • مردسالاری و برتری مردانه، یا انقلاب و پایان دادن به همه ستم‌ها؟
  • کانی وست، مکعب یخی- احمق‌ها و بدتر از احمق‌ها

۲- از مقاله "رأی دادن کافی نخواهد بود: ما باید به خیابان‌ها برویم، در خیابان‌ها بمانیم، برکناری ترامپ/پنس را  همین حالا مطالبه کنیم!" قسمت ۲


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com