دور جدید جنایات تروریستهای اسلامی

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
November 06, 2020

اعلامیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران در باره:
دور جدید جنایات تروریستهای اسلامی

تاریخ جامعه انسانی همواره از جانب دو رکن اصلی توجیگران استبداد و استثمار و خرافات ، و تامین کنندگان ابزارهای اعمال نابرابریهای اجتماعی، سیاسی و طبقاتی ، که در عصر حاضر اجزا لایتجزا نظام حاکم سرمایه داری اند، ، یعنی از دو پدیده ارتجاعی مذهب و ناسیونالیسم و ملی گرائی، بغیر از جنگ و ترور و خون و جنون و آدمکشی تجربه دیگری ندارد. به قدمت تاریخ نظام طبقاتی حاکم سرمایه داری، هر دوره ای، و هر بار به مناسبتی در جهت تامین منافع طبقه حاکمه مستبد سرمایه داری قلاده  این دو جنبش و هیولایی ضد انسانی را رها و به جان جامعه انداخته شده اند. حتی در جدال و رودروئی با هم نیز برای تقسیم قدرت اقتصادی و سیاسی و اداری از راه تحمیق و فریب توده مردم، و راه انداختن جنایت و جنگ و تروریسم در پی سهم خواهی خود و ایجاد "بالانس" در همان بستر نظام ضد انسانی سرمایه داری هستند. هر کدام  در تلاش هستند تا بخشهای از جامعه جهانی و افکار و مشغله و درایت و عقلشان را حول سیاست و پروپاگند خود مهندسی نمایند و جامعه را به نزاع و خودفریبی  سوق داده تا  اصل نبرد و تضاد و منافعی که طبقه کارگر و بشریت آزادیخواه همواره دنبال آن بوده و هستند در زیر گرد و خاک  این جدال خونین و کشمکش جنایتکارانه محو وکم رنگ گردد. انسانهای مبارز و هر فردی با برخورداری از حداقلی از دانش و عقل و درایت متوسط به هیچ وجه همراه هیچکدام از این جریانات و جدال ضد انسانی و عقب مانده آنها به تحرک درنخواهد آمد، برعکس با تمام قدرت علیه آنها خواهد ایستاد.

مستقل از نزاع روتین خانوادگی صف سرمایه داران، از جمله در پوشش "مذاهب " و "ملیتهای" مختلف، که هر کدام به پرچم و هویت بخشهای از جنبشهای بورژوازی، اعم از ملی و مذهبی، در پوزسیون و اپوزسیون تبدیل شده است، ما همواره شاهد اشتراکات این دو جنبش ارتجاعی علیه پیشرفت و عدالت و آزادی جامعه و طبقه کارگر بوده ایم. اشتراکاتشان در حمایت از طبقه و قشر و نظام  طبقاتی حاکم بسیار بیشتر از تضادهایشان است. از برده داری تا فئودالی و سرمایه داری، همواره شاهد نقش محوری این دو جنبش و پرچم به عنوان رکن بقای نظامهای ظالم و سرکوبگر بوده و هستیم. در هیچ جای جهان امروز به واسطه نظام سرمایه داری چه در قالب ارتجاعی دین و چه خرافه ملت گرائی بشریت به آزادی و برابری و رفاه و امنیت واقعی دست پیدا نکرده و دست پیدا نخواهد کرد!

 اینکه یکی با اتکا به وحوش اسلام با شمیشیر گردن می زند و دیگری با اسلحه فریبنده و زیبنده  "دمکراسی"  هیچی از واقعیت ضد انسانی بودنشان کم نمی کند. اینها همواره ابزار استقرار نظامهای مبتنی بر بی اراده کردن انسان، نظامهای مستبد، حامیان زورگوئی و اعدام و زندان، و  ضدیت کامل با سوسیالیسم و جنبش طبقه کارگر، با آزادی بیان و نقد و حق برابر شهروندی و برابری زن و مرد بوده و هستند. در نتیجه آنچه که امروز در قالب "افراطی" فاشیم ملی گرائی و تروریسم و آدمکشی آنها( همان ناسیونالیسم لجام گسیخته) یا  به اسم تروریسم اسلامی( همان مذاهب ارتجاعی ، اعم از اسلام سنی و شیعه و یا مسیحیت و غیره) در جامعه "عادی" و بازتولید میشوند، و  همه شان از قبل کار و ثروت دیگران دین افیون خود را تبلیغ و گسترش میدهند، همه محصول سیاستهای هدفمند طبقه و دولتی است که امروز حاکمیت میکنند و برای بقای این حاکمیت به این نوع لجن و خرافات نیاز دارند. اینکه در مقاطعی این نیروهای دست ساخت خود بورژواها به جنگ علیه خودشان میروند نمیتواند حقایق گفته شده را مورد شک و تردید قرار داد.

از جمهوری اسلامی ایران تا القاعده و داعش و طالبان و حشد شعبی و گرگهای خاکستری و حزب الله و نازسیسم و فاشیسم و ناسیونالیسم و شونیسم و همه نیروهای ارتجاعی فاشیستی- ملی گرا و مذهبی در همه کشورها محصول نظام طبقاتی حاکم سرمایه داری و به منظور حراست ازنظام موجود و دشمنی با منافع طبقه کارگر و زحمتکش و جنبشهای آزادیخواهی شکل گرفته اند. بدون فهمیدن این واقعیتها امکان  درک درست رابطه جنایتهای اخیر اسلامیها در فرانسه و اتریش و افغانستان را نیز با جهان حاکم سرمایه داری کنونی نه به درستی قابل درک خواهد شد و نه وجه مشترک اهداف و سیاست  که بورژوازی "دمکراسی" طلب حاکم در غرب و دیگر دولتهای سرمایه داری  با تروریسم اسلامی و ملی گرایان در هر کشوری که دارند، میتواند به درستی درک شود، و راه مبارزه درست را علیه آن انتخاب نمود. مبارزه علیه لجن و آدمکشی دین و نژاد پرستی از مجرائی مبارزه قاطع با کلیت نظام سرمایه داری میگذرد!

 حزب ما ضمن اعلام همدردی با بستگان قربانیان اخیر در فرانسه و اتریش و افغانستان، و...، ضمن محکوم کردن این جنایات توسط جنایتکاران اسلامی، معتقد است که برای پایان دادن به تروریسم اسلامی و غیر اسلامی و برای دفاع بدون ریاکارانه از آزادی بیان و نقد، و برای دفاع از امنیت و آزادی و رفاه و دیگر حقوق اولیه انسانها، باید بدوا راه مبارزه علیه  نظام حاکم طبقاتی که ترامپ و بایدن و پوتین و ماکرون و خامنه ای ها و اردوغانها و دیگر نمایندگان نظام طبقاتی پروش دهنده تروریستهای "مدرن"  و غیر مدرن حاکم  را تشدید کرد و آنها را از سر راه برداشت، تا هر ثانیه  شاهد نابودی میلیونها انسان و پایمال شدن حرمت و آسایش و حقوق اولیه میلیاردها انسان دیگر نباشیم! ، باید پرچم نه گفتن به تروریسم ما از کانال نه گفتن به کلیت نظام سرمایه داری مبتنی و انتگره شده با  ارتجاع مذهب و ملیت و دمکراسی و استثمـار و استبداد و اعمال نابرابری و غیره بگذرد. بدون دست بردن به ریشه و منشا تروریسم، بدون مبارزه با کلیت نظام طبقاتی حاکم موجود،عملا در میدان کشمکشهای بخشهای از خود بورژوازی به خود فریبی و جامعه فریبی مشغول خواهیم شد. تا جامعه سرمایه داری هست  جنگ و جنایت و ترور و آدمکشی و استثمار هست، جه با اسم اسلام  مرتجع و فاشیسم و ملت پرستی، چه  با هذیانگوئی دمکراسی و حقوق بشری!

 تنها راه پایان دادن به تروریسم و آدمکشی و خونریزی در جهان خشکاندن ریشه و زمینه های واقعی آن است که به اعتقاد ما در عصر حاضر نفس وجودی نظام سرمایه داری پیش درامد و زمینه ساز همه جنایتها و اشکال مختلف تروریسم و آدمکشی و جنایت و تحمیل یک جامعه و مناسبات سرتا پا فاسد و نابرابر و غیر انسانی است.

نه به تروریسم!
نه به نظام سرمایه‌داری!
زنده باد سوسیالیسم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2027@gmail.com
١٥ آبان ١٣٩٩
٥ نوامبر ٢٠٢٠
 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com