بیانیه در باره شروع سال تحصیلی ١٣٩٩-١٤٠٠

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
September 22, 2020

بیانیه حزب سوسیالیست انقلابی
 در باره شروع سال تحصیلی ١٣٩٩-١٤٠٠

در شرایطی وارد شروع سال تحصیلی ١٣٩٩-١٤٠٠ میشویم که جامعه ایران و به طبع آن قریب به ٢٠ میلیون دانش آموز و دانشجو و فرهنگی سال جدید تحصیلی را شروع میکند که بیش از هر سالی جمهوری اسلامی زندگی را بر جامعه و فرهنگیان و دانش آموزان و دانشجویان سخت تر و غیر قابل تحمل تر کرده است. از شیوع گسترده ویروس کرونا ، که هر روز نزدیک به ٢٠٠ نفر را به کام مرگ می برد، تا ویروس جمهوری اسلامی که از راه تداوم ماشین کشتار اعدام و سرکوب و چه از راه تحمیل زندگی هولناک و بردگی اقتصادی بر میلیون کارگر و انسان زحمتکش، و سرشکن کردن شرایط سخت و غیر انسانی تحریم اقتصادی بر زندگی شهروندان در سراسر کشور، بیش از هر زمانی رابطه جامعه و حکومت اسلامی را بحرانی تر و در آستانه انفجار و جنگ و رودررویی عریان قرار داده است. در چنین شریط سختی انتظار از ایفای نقش فرهنگیان از جمله معلم ها، دانشجویان، دانش آموزان و والدین آنها می رود که  متحدانه تر و با پرچم و افق روشنتری علیه شرایط حاکم و نظام فاسد و جنایتکار اسلامی به میدان بیایند.

علاوه بر این همه جنایت و سرکوب و فساد و استثمار، ما هم اکنون شاهد حداقل ٩میلیون نفربیسواد مطلق، یعنی کسانیکه اکیدا قادربه خواندن و نوشتن نیستند. بیش از ١١ میلیون کم سواد، یعنی کسانیکه به سختی قادربه نوشتن وخواندن می باشند، وجود صدها کلاس درس کپری در استانهای جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ودیگر نقاط، بیش ازهفت میلیون کودک کار و خیابانی شاهد هستیم.

 در این نظام فاسد "اختلاس گر "،که هر روز میلیاردها به جیب میزنند، علاوه  وجود هزاران مدرسه فاقد استانداردهای لازم و بدون امکانات، شاهد آتش سوزی و فرو ریختن و آوار شدن این مدارس و فجایع دردناک و تلخ و مرگ و میر دانش آموزان هستیم. شاهد خصوصی سازی مدارس و تحصیل ورشد قارچ گونه انواع مدارس خصوصی و دادن امکانات بیشتر به سرمایه داران مفت خوران کشور هستیم.، شاهد اخاذی از جیب خالی خانواده های کارگران و زحمتکشان، افزایش سرسام آورشهریه وهزینه های دانشگاهی، خصوصا دانشگاه آزاد، که تا دیروز مایملک و دارایی خانواده رفسنجانی بود و اکنون دارایی و مایملک "نظام" و “رهبر”، باند فاسد و دزد خامنه ای جنایتکاراست، هستیم.

شاهد اجبار کردن فروشی به دختران دانشجو درمتروهای تهران و سنگ شویی قبورمردگان در قبرستان بهشت زهرای تهران، دست فروشی و تن سپاری این دختران به انواع کارها و مشاغل سیاه جهت تامین هزینه های دانشگاهی، خودکشی و انتحارهرساله تعدادی ازدانشجویان بعلت درمضیقه بودن و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و مالی و روانی توسط حکومت اوباش اسلامی به دانشجویان، آپارتاید وجدا سازی جنسیتی در دانشگاهها و مراکز آموزشی بر اساس تعالیم قرون وسطایی و ارتجاعی و ضد انسانی مذهب اسلام وغیره هستیم. همه این واقعیتهای تلخ گواه بر وجود یک سیستم ویرانگر و ظالمانه و غیر قابل پذیرش و بدور از شان معلمان، دانش آموزان و دانشجویان مترقی و آزادیخواه است. همه اینها و بسیاری فاکتورها و موارد ناگفته دیگر کارنامه و بیلان حکومت اسلامی سرمایه داران وجنایت این سیستم جنون و جهل مذهبی در حق آموزش و پرورش است. اعتراضات روزمره وهرلحظه ای معلمان و دانشجویان مدام در جوش و خروش و غلیان است. اما این مبارزات در صورت متکی شدن به سیاست و اهداف سوسیالیستی و متحدانه میتواند گامهای مهمی بردارد و جمهوری اسلامی را به عقب نشینی و شکست مواجه کند.

معلمان، دانشجویان و دانش آموزان و خانواده های گرامی!

عزیزان! علیه سیستم ننگ آورجاسوس پروری و بسیجی کردن دانش اموزان و دانشجویان و امنیتی کردن فضای مدارس و دانشگاه لازم است به میدان آمد! با پرچم آموزش و پروش غیر مذهبی، در مخالفت با جداسازیهای جنسیتی وقیحانه و با بیرون کردن همه اوباش جمهوری اسلامی در مراکز آموزشی ضروری است به میدان آمد. وظیفه خانواده هاست که با همدلی و حمایت خود در کنارمبارزات معلمان و دانش آموزان و دانشجویان باشند و موجبات پشت گرمی و دلگرمی و پیشروی مبارزاتشان را فراهم نمایند.

عزیزان! باید دولت را مجبور کرد در این شرایط مخاطره آمیز کرونای اجازه نداد مراکز آموزش را به مرکز گسترش ویروس کرونا و مرگ و میر تبدیل کنند، باید آنها را مجبور کرد به والدین بیکار حقوق بیکاری پرداخت کنند، راهایی آموزشی و تجمع در مراکز آموزش و پروش را تعطیل و با پرداخت هزینه خرید امکانات آموزشی از راه دور مانند کامپیوتر و خط انترنتی شرایط امن تر تحصیلی در سال جدید به وجود آورده شود. لازم است چه از راه شبکه های اجتماعی انترنتی و چه در مراکز آموزشی در همه سطوح  اعم از دانش آموزان، دانشجویان و معلمین آگاه، و مبارز با برگزاری مجامع عمومی و شوراهای واقعی ومستقل، نمایندگانشان را انتخاب کنند و به منظورپیگیری مطالباتشان از آنها حمایت کامل به عمل آورند.

رفقا! در این شرایط ویژه و بحرانی کشور بسیار ضروری است که صف جنبش پیشرو سوسیالیستی و انقلابی و سکولار با اتحاد و تامین صف مستقل خود، در پیگیری مطالبات و ایجاد فشار بر رژیم و همراه شدن با جنبش پیشرو کارگری و سوسیالیستی گامهای مستحکم تری بردارد. همچنان مستقل و به دور ازهر گونه چسبندگی و توهم و دنباله روی از انواع جریانات ارتجاعی دولتی و غیر دولتی سبز و سیاه و بنفش و اصلاحات طلب و یا ملی-اسلامی و ناسیونالیستهای بیرون و درون حکومت، به جنبش خود سروسامان بدهد. مبارزات متحد و مستقل و سازمانیافته و روز افزون و پرگسترش تنها سلاح برنده ما برای پیشروی و برای تامین خواسته ها و حقوق انسانیمان در برابر جانیان اسلامی و سرمایه داران حاکم است.

دوستان و رفقای عزیز!

برای گسترش مبارزه، برای تامین پیشروی و پیروزی، برای تامین خواسته های برحق وانسانی ، برای آموزش مجانی وهمگانی، برای زدودن ارتجاع و مذهب وخرافه و اسلام از کلیه مظاهرزندگی، برای لغوآپارتاید جنسی، برای سکولاریسم و برابری وآزادی، برای تامین یک جامعه سوسیالیستی و مرفه وخوشبخت وانسانی به صفوف رزمنده حزب سوسیالیست انقلابی ایران بپیوندید. این حزب شماست برای پیکار، برای پیروزی.

با این امید که سال تحصیلی جدید را به شروع مبارزه متحد سوسیالیستی علیه نظام اسلامی تبدیل کنیم!

زنده باد اتحاد وهمبستکی طبقاتی در مراکز آموزشی!
زند باد سوسیالیسم!
مرگ بر جمهوری اسلامی!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com

٣٠شهریور ١٣٩٩
٢٠ سپتامبر ٢٠١٧


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com