حکم اعدام حسین کمانگر باید لغو شود

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
October 04, 2020

حکم اعدام حسین کمانگر باید لغو شود 


روز شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی حسین کمانگر، فعال سیاسی را به اعدام محکوم کرد.  او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق مبارزه مسلحانه به اعدام محکوم شد. این فعال سیاسی پس از بازداشت در دی ماه ۱۳۹۷ و طی مراحل بازجوئی همراه با شکنجه های فیزیکی و روانی و بازپرسی، مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و در طی ۲ جلسه دادرسی به اعدام محکوم شد. پرونده حسین کمانگر در حال حاضر به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

اعدام قتل عمد دولتی است. بیش از چهل سال است که حکومت اسلامی حربه اعدام را برای بقای موجودیت ننگین خود همچنان بکار میگیرد. جمهوری جهل و جنایت اسلامی باید دریافته باشد که اکنون دیگر جنبش علیه احکام و مجازات اعدام به جنبشی غیر قابل انکار در سراسر ایران تبدیل شده است. این جنبش قادر شد تا هم اکنون حکم اعدام معترضین آبانماه ۹۸ را متوقف کند. رژیم از وحشت اعتراضات مردم و در آستانه سالگرد اعتراضات آبانماه ۹۸ دچار هراس شده است و میکوشد همچنان با حربه زندان، شکنجه و اعدام خود را سرپا نگه دارد اما خودش هم میداند که ماشین کشتارش نمیتواند مردم را بترساند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام حسین کمانگر و احکام ضد انسانی علیه فعالین سیاسی دیگر و تمامی زندانیان دربند، از فعالین و جبهه مبارزه علیه اعدام میخواهد که در مقابل توحش اسلامی اعتراض خود را به هر شکل ممکن انجام دهند. نباید اجازه بدهیم که رژیم قتل و کشتار اسلامی جان حسین کمانگر و دیگر معترضان و فعالین سیاسی در زندانهایش را بگیرد.

سرنگون باد حکومت اسلامی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ مهر۱۳۹۹، ۴ اکتبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com