کارگران بازداشتی را بقدرت اعتراض و مبارزه آزاد می کنیم!

حزب حکمتیست
July 15, 2020

 

اعلامیه حزب حکمتیست

 

کارگران بازداشتی را بقدرت اعتراض و مبارزه آزاد می کنیم!

کارگر هفت تپه آزاد باید گردد!

 

امروز سه شنبه ٢٤ تیر ماه حوالی ساعت ١١، بعد از اجتماع و تظاهرات کارگران، پلیس امنیت شوش چهار نفر از کارگران هفت تپه آقایان یوسف بهمنی، مسلم چشمه خاور، ابراهیم عباسی و محمد خنیفر را بازداشت و به زندان دزفول منتقل کرد. دیروز دوشنبه ١٣ تیر ماه اسماعیل محمد ولی خبرنگار حوزه کارگری همراه با یک عکاس توسط پلیس امنیت شوش دستگیر شدند. این خبرنگار مجوز تهیه گزارش از هفت تپه را داشت.

 

دیروز دوشنبه عصر جلسه شورای تامین استان در فرمانداری با شرکت نمایندگان کارفرما و شورای اسلامی برگزار شد. عوامل کارفرما با فعالین و نمایندگان کارگران تماس می گیرند و آنها را دعوت به شرکت در جلسه شورای تامین استان می کنند. کارگران از شرکت در این جلسه امتناع و پاسخ میدهند که اگر حرفی دارید بیائید میان کارگران بزنید. امروز کارگران بعد از تظاهرات برای گرفتن خبر از وضعیت خبرنگار بازداشتی اسماعیل محمد ولی به پلیس شوش مراجعه میکنند. پلیس امنیت شوش خبرنگار بازداشتی را آزاد میکند اما یوسف بهمنی، مسلم چشمه خاور، ابراهیم عباسی و محمد خنیفر را بازداشت و به زندان دزفول منتقل میکند. لازم به ذکر است که آقایان محمد خنیفر و یوسف بهمنی طی هفته های قبل دچار بیماری کرونا شدند و در دوران نقاهت بیماری بودند که بازداشت شدند. همینطور بنا به اظهارات خانم فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت تپه، محمد رضا دبیریان از دیگر کارگران هفت تپه توسط شعبه ١٠١ دادگاه کیفری شوش به ٢٢٢ ضربه شلاق محکوم شده است. این حکم براساس اتهامات ساختگی "توهین به مقامات، نشر اکاذیب و افترا" صادر شده است.

 

کارگران هفت تپه!

امروز اعتصاب هفت تپه یکماهه شد و دولت مدافع کارفرما بدنبال انواع توطئه برای ایجاد تفرقه و شکست اعتصاب، نهایتا به کاری که بلدند رو آوردند؛ بازداشت و پرونده سازی! اقدام دیروز و امروز پلیس امنیت شوش حاصل تصمیمات جلسه های حکومتی- کارفرمائی با همکاری افراد شورای اسلامی است که در این جلسات شرکت داشتند. هدف این جلسه امنیتی تلاش برای خواباندن و سرکوب اعتصاب بود. اما این سیاست شکست خورده است. سناریونویسی و اخراج امتحان شد و جواب نداد، اعتصاب یکماهه اخیر گواهی است. یوسف بهمنی، مسلم چشمه خاور، ابراهیم عباسی و محمد خنیفر را به قدرت اعتراض و اعتصاب آزاد می کنیم. سیاست سرکوب موجب حاشیه ای شدن خواستهای اساسی کارگران مانند بازگشت به کار همکاران اخراجی و خلع ید از بخش خصوصی در هفت تپه نخواهد بود بلکه آزادی فوری همکاران به راس اعتراض و اعتصاب میرود. کارگر در هفت تپه و در چهارگوشه ایران در منگنه فقر و فلاکت و بیماری و بیکاری دست و پا میزند، دیگر بطور واقعی چیزی برای از دست دادن نمانده است. این دولت روی بشکه باروت نفرت کارگران و مردم فقر زده و گرسنه نفس میکشد. نه فقط هفت تپه و شوش ساکت نمی شود بلکه همه جا کارگران علیه این وضعیت صدایشان بلندتر خواهد شد. این اقدام دولت و نیروهای امنیتی از وحشت سمپاتی روزافزون به اعتصاب هفت تپه در جنبش کارگری و جامعه، در هراس از قطبی شدن فضای شوش و خوزستان حول اعتصاب هفت تپه صورت میگیرد.

 

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست بازداشت و زندانی کردن کارگران هفت تپه را قویا محکوم میکند و کارگران هفت تپه و بخشهای مختلف طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را به گسترش اعتراض و اعتصاب برای آزادی کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی دعوت میکند. این دولت استثمارگران، رشوه بگیران، اختلاسگران و کارفرمایان فاسد است و وظیفه اش تحمیق و تطمیع و سرکوب هر اعتراض آزادیخواهانه است. اما تنها راه ما کارگران ادامه مبارزه و دفاع متحد از همسنگرانمان است. کارگر هفت تپه آزاد باید گردد!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٢٤ تیر ۱۳۹۹ – ١٤ ژوئیه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com