سه اطلاعيه

حزب حکمتیست
June 24, 2020


اعلامیه حزب حکمتیست

علیه حکم اعدام سه زندانی سیاسی متحدانه اعتراض کنیم!

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، از بازداشت‌شدگان آبانماه ابتدا در اسفند سال ٩٨ توسظ قاضی صلواتی به اعدام محکوم شدند و هم اکنون دیوان عالی کشور این حکم را تائید کرده است. این سه جوان که از متولیدن دهه هفتاد هستند، بجرم "اعتراض علیه حکومت، شرکت در درگیری مسلحانه، مشارکت در تخریب، و خروج غیر قانونی از کشور" متهم شده اند. کلیه اعترافات و پرونده سازی ها تحت شکنجه و با اجبار صورت میگیرد. در جریان اعتراضات آبانماه بیش از ١٥٠٠ نفر توسط حکومت اسلامی کشته شدند و هنوز تعداد زیادی در زندانها هستند.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست این احکام اعدام را تلاش جمهوری اسلامی برای ممانعت از تکرار آبانماه میداند. همه میدانند این اتهامات اساسا پرونده سازی است. حزب از مردم و جریانات آزادیخواه و مخالف اعدام در خارج و داخل دعوت میکند نسبت به این واقعه واکنش تند نشان دهند. صدها و هزاران بازداشتی آبانماه که میتوانند سرنوشت مشابهی داشته باشند، باید تحت فشار اعتراض عمومی آزاد شوند. اعدام قتل عمد دولتی است!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ تیر ۱۳۹۹ – ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰
++++


اعلامیه حزب حکمتیست

در محکومیت دولت ترکیه برای استرداد پناهندگان سیاسی به جمهوری اسلامی!

جمهوری اسلامی امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، از بازداشت‌شدگان خیزش آبان را به اعدام محکوم کرده است. دو تن از آنها در هراس از اسارت، شکنجه و اعدام از کشور خارج و به ترکیه پناهنده شده بودند. اما حکومت کثیف و جنایتکار ترکیه، مغایر با کلیه قوانین بین المللی در دفاع از پناهندگان سیاسی، این دو پناهنده را به جمهوری اسلامی تحویل داد و اکنون بدنبال تحمل شکنجه های وحشیانه در انتظار حکم اعدام هستند.

این دولت تنها شهروندان معترض ترکیه را سرکوب و زندانی نمی کند، بلکه دارای پرونده سیاهی در سرکوب هر حرکت اعتراضی و آزادیخواهانه در منطقه است؛ در همکاری با حکومت های سرکوب و جنایتکار منطقه و بین المللی مکررا دست به بمباران کردستان سوریه و بخش های دیگر سوریه و حتی مناطقی از کشورهای همسایه زده است؛ چند سالی است که عملیات نظامی جنایتکارانه ای را علیه مردم سوریه و کردستان سوریه سازمان داده که به مرگ بسیاری انسان و ویرانی های خانمان برانداز انجامیده است. اما همکاری آشکار و علنی با رژیم اسلامی برای تحویل پناهندگان سیاسی یک اقدام جنایتکارانۀ جدید دولت اردوغان است که مسبوق به سابقه است. باید در مقابل این معاملات کثیف دولتها بشکلی سازمانیافته ایستاد.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست این اقدام ضد انسانی و مغایر با هر توافق بین المللی در دفاع از پناهندگان سیاسی را قاطعانه محکوم می کند، دولت ترکیه را شریک جرم جمهوری اسلامی در اعدام این زندانیان میداند، انسانهای آزادیخواه و سازمانهای دفاع از حقوق پناهندگی را به محکوم کردن این اقدام و تلاش برای جلوگیری از تکرار آن فرامیخواند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ تیر ۱۳۹۹ – ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰
++++

 
اعلامیه حزب حکمتیست

بازهم حُکم شنیع شلاق و زندان و بیگاری!
محکومیت ۴۲ تن از کارگران آذرآب اراک به شلاق و زندان و کار اجباری!

نظم مبتنی بر بردگی مزدی هر روز چهره خشن تر و سبعانه تری را نشان میدهد. عادی کردن حُکم شلاق و زندان، کار اجباری، رونویسی از کتابها و مزخرفات اسلامی، نماز خواندن اجباری و غیره، همه مصادیق شکنجه، اِعمالِ بردگی و شناعتی است که سرمایه داری امروز نمایندگی میکند.

در روز ٢٦ خرداد دادگاه شعبه ۱۰۶ کیفری شهر اراک برای ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب که در اجتماع و راهپیمایی در مرکز شهر اراک در سال گذشته شرکت داشتند، حکم زندان و شلاق و کار اجباری صادر کرده است. این اعتراض کارگران بدلیل نپرداختن حقوقهای معوقه بود که با توحش سرکوب شد و تعدادی از کارگران مدتی زندانی شدند. براساس حکم صادره، ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب هرکدام به یکسال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق، یکماه کار رایگان به مدت سه ساعت در روز در محل راه ‌آهن شهرستان اراک محکوم شدند! 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست این احکام جنایتکارانه را قویاً محکوم میکند و از بخشهای مختلف طبقه کارگر ایران میخواهد علیه این احکام شنیع اعتراض کنند. این جانیان با کارگر بعنوان برده رفتار میکنند و از موضع برده دار به کارگر و اعتراض وی برخورد میکنند. اعتراض و اعتصاب حق پایه ای کارگران و ساکنین کشور است. این حقوق را کارگران طی سالها مبارزه با بورژوازی عقبمانده به فرهنگ مردم تبدیل و خیلی جاها به قوانین جاری تحمیل کرده اند. این احکام شنیع که هر روز بیشتر علیه کارگران بکار گرفته میشود باید لغو شود و جامعه و مشخصاً جنبش کارگری در دفاع از حُرمت و کرامتِ کارگران صدایش را علیه توحش اسلام و سرمایه بلند کند.


مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ تیر ۱۳۹۹ – ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com