بیست و سومین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت‌تپه

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 07, 2020

هفت‌تپه: شماره ٢٨

بیست و سومین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت‌تپه

کارگر هفت تپه‌ایم، گرسنه‌ایم، گرسنه‌ایم

 

امروز ١٧ تیرماه اعتصاب ٥ هزار کارگر نیشکر هفت تپه وارد بیست و سومین روز خود شد. در این روز کارگران ابتدا مقابل فرمانداری جمع شدند. مجمع عمومی خود را بر پا کردند    و  در آنجا سخنرانی هایی از سوی کارگران انجام شد. از جمله ابراهیم عباسی در سخنرانی اش بر این مساله تاکید کرد که مساله هفت تپه فقط دستمزدهای پرداخت شده نیست بلکه جمع شدن بساط چپاول بخش خصوصی از کارخانه است. او کارگران را به اتحاد و همبستگی برای پیشبرد قدرتمند خواستهایشان فراخواند و از مردم شوش خواست که به حمایت از اعتراضات کارگران نیشکر هفتت تپه و خواستهایشان ادامه دهند. این کارگر معترض گفت نام خیابان مقابل فرمانداری که همواره صحنه راهپیمایی کارگران علیه فقر و بدبختی هایشان بوده است، باید به اسم این کارگران تغییر کند. این سخنان مورد استقبال همه کارگران قرار گرفت. یک سخنران دیگر این تجمع یکی از کارکنان زن در هفت تپه بود. او  با خشم و عصبانیت فریاد زد که آیا کسی هست که به فریاد ما برسد؟ یا بیایید همه ما را جمع کنید و غرق کنید یا پاسخ خواستهایمان را بدهید. ما در شرف بازنشستگی هستیم. مریضی بیداد میکند. کرونا هم اضافه شده است به ما جواب دهید. بدنبال این تجمع کارگران با شعارهایی چون "کارگر هفت تپه ایم، گرسنه ایم، گرسنه ایم"، "ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما"، "مردم حمایت کنید" به طرف خیابانهای اصلی شهر شوش دست به راهپیمایی زدند.  کارگران نیشکر هفت تپه خواستار پرداخت تمام حقوق ها و طلبهای پرداخت نشده، محاکمه اسد بیگی، رستمی و باند مافیایی و دزد حاکم بر هفت تپه ، متوقف شدن فروش زمینهای این شرکت و چپاولگری ها و  داشتن امنیت شغلی، بازگشت به کار همکاران اخراجی، بازگشت پولهای به سرقت رفته به شرکت و خلع ید کامل از بخش خصوصی این شکل آشکار چپاول و غارت از این شرکت هستند.

 

کارگران نیشکر هفت تپه از آغاز سال تا کنون دستمزد خود را نگرفته و بدلیل عدم پرداخت حق بیمه شان، با مشکل تمدید دفترچه های بیمه خود روبرویند. این وضعیت خانواده های کارگران نیشکر هفت تپه را زیر فشار اقتصادی سنگینی قرار داده است. حضور فعال فعال خانواده های کارگری در هر شکل ممکن در اعتراضات، از دادن پیام خطاب به جامعه تا اطلاع رسانی از خواستها و مبارزات کارگران میتواند این مبارزه را بسیار تقویت نماید. 

 

مسایلی که امروز کارگران نیشکر هفت تپه با آن درگیرند، مسائل و معضلات بخش عظیمی از کارگران در سطح جامعه است. اعتراض امروز کارگران نیشکر هفت تپه علیه فقر و بی تامینی، صدای اعتراض همه مردم است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه همگان را به حمایت از این مبارزات به هر شکل ممکن فرا میخواند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

 پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ تیر۱۳۹۹، ٧ ژوئیه ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com