دورود فراوان به کارگران مبارز نیشکر هفت تپه و تمامی کارگران ایران / مزدک

مطلب
July 05, 2020

دورود فراوان به کارگران مبارز نیشکر هفت تپه و تمامی کارگران ایران .
بیش از ۱٨ روز است که اعتصاب و اعتراضات شما کارگران مبارز علیه قاصبین تاسیسات نیشکر هفت تپه و حامیان حکومتیشان میگذرد . اعتراضاتی برای خواستهای اقتصادی و سیاسی ، بازگرداندن رفقای اخراجی و دربند و واگذاری و اداره شورائی تاسیسات به شورای کارگران ، حرکتی که تپشی مهیج در قلب توده  های زحمتکش ایران بوجود آورده و علاوه بر کسب حمایت تشکلهای کارگری ، دانشجوئی و معلمین ، کارگران دیگر صنایع و خدمات را به اعتراضات حق طلبانه رهنمون گشته .
نابسامانی اقتصادی و سیاسی و بهداشتی موجود که حاصل عملکرد سرمایه دارانه  کلیت رژیم بغایت ارتجاعی و فاسد جمهوری اسلامی است ،  تمامی ارگانهای سیاسی و   قضائی  و  مجلس و نظامی  و رهبری و بیتش را بتکاپو انداخته تا با مقصر جلوه نشان دادن جناح دیگر حیات  رذیلانه  و سفاک رژیم را باز هم تداوم بخشند .
آنچه که کلیت نظام را بچالش کشیده و رژیم را به تکاپو انداخته ، تداوم  و مصمم بودن اعتصابات کارگری هفت تپه برای لغو خصوصی کردن تاسیسات تولیدی و انتقال آنها به شورا های کارگری و اداره  و گرداندن آنها توسط خود شوراهاست . از این روست که مرگ بر روحانی مقبول اصولگرایان و رهبری میگردد و زیباکلام با فریاد " گمشده ما دمکراسی است "  نه انقلاب و خوئینی ها با نامه سرگشاده اش اصولگرایان و رهبری خامنه ائی را به چالش کشیده و بحران را بگردن همدیگر میاندازند تا باز هر کدام بشیوه خود بر موج اعتراضات توده ائی سوار شوند و سدی در مقابل شورا خواهی توده ها گردنند .
کارگران هفت تپه و صنایع دیگر در مبارزات و تجربه روزمره بدرستی دریافته اند که خصوصی سازیها و اداره سرمایه دارانه موسسات تباهی تولید و زندگی معیشتی کارگران را بهمراه داشته ، گرچه موسسات تولیدی و خدماتی دولتی هم مستثناء از این قائده نیست ، و درخواستهای اقتصادی  مکرر کارگران در طول سالها از رژیم  نه تنها بیجواب بلکه با سرکوب و بگیر وبه بند کارگران و رهبرانشان مواجه گشته . از این رو خواست اداره شورائی موسسات تولیدی توسط کارگران نه تنها جهت بهبود معیشت بلکه برای بقای تولید اجتماعی الزام آور میباشد .
شوراها آنچنان تشکل کارگری و زحمتکشانی است که تصمیم گیری و اجرا و اداره امور اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی جامعه در تمام سطوحش از کوچکترین واحد اجتماعی تا سطح کشوری را به عادلانه ترین شکل ممکن میسازد . همچنانکه تولید و خدمات اجتماعی مشترکا و اجتماعا توسط کارگران صورت میگیرد قطعا تاریخا منطقی است که اداره امور بهره بری از محصول کار اجتماعی نیز بصورت اجتماعی صورت گیرد .
با توجه به شرایط بحرانی موجود که هر دم بر شدت آن افزوده میگردد و حیات معیشتی و بهداشتی و سکنا کارگران و زحمتکشان در خطر جدی تباهی قرار گرفته و کلیت حاکمیت فاسد و سفاک موجود بقاء خود را در سرکوب و نیرنگ جناحی جستجو میکند ، گسترش شورا در سطح کشوری و همسوئی و تمرکز یابی آنها نقش اساسی در همسو کردن ومتمرکز کردن مبارزات کارگران وزحمتکشان برای دستیابی به حاکمیت شورائی  دارد .
حافطه تاریخی شورا ها در وقایع قیام۵۷ خود بیانگر مقبولیت حاکمیت شورائی در بین توده است .
مزدک .
۱۳ تیر ماه ۹۹
  


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com