جمهوری اسلامی لحظه ای از جنایت باز نمی مانَد!

چريکهای فدائی خلق ايران
June 30, 2020

جمهوری اسلامی لحظه ای از جنایت باز نمی مانَد!
در تداوم جنایت های بیشمار جمهوری اسلامی در حق مردم تحت ستم ایران، هنوز چند روزی از روشن شدن اعدام وحشیانه هدایت عبدالله پور زندانی سیاسی کُرد نگذشته بود که خبر تائید حکم اعدام سه تن از جوانانی که به اتهام شرکت در قیام آبان 1398 دستگیر شده بودند، توسط دیوان عالی کشور اعلام شد. سه زندانی ای که حکم اعدامشان تائید شده،  امیر حسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی نام دارند. دژخیمان جمهوری اسلامی ، در توجیه صدور حکم اعدام برای این سه نفر ، پرونده ای را بر اساس اعترافات تحت شکنجه ساخته اند که حتی در چهارچوب قوانین خود این رژیم جنایت پیشه فاقد وجاهت قانونی می باشد.
خانواده هدایت عبدالله پور زندانی سیاسی کُرد که به اتهام همکاری با حزب دمکرات کُردستان ایران بازداشت شده بود، اخیرا اعلام کرده اند که پس از 44 روز بی خبری از سرنوشت عزیز شان، مسئولان زندان گواهی اعدام وی را روز چهارشنبه 4 تیر ماه 1399 (24 جون2020) به آن ها داده اند و آن ها تازه فهمیده اند که هدایت روز دوشنبه 22 اردیبهشت (11 ماه مه) یعنی 44 روز قبل ، در اشنویه تیرباران شده بود.  هدایت عبدالله پور از تابستان سال 1395 در زندان بسر می بُرد و حال رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی پس از اعدام وی حتی از تحویل جنازه این زندانی سیاسی به خانواده اش خودداری کرده و او را در محلی نامعلوم به خاک سپرده است، امری که درد و رنج خانواده این زندانی سیاسی را دو چندان می سازد.  اما از جنبه دیگر، چنین عملی، منعکس کننده شدت و ابعاد جنایت پیشه گی جمهوری اسلامی بوده و ترس این رژیم را از مردم و خشم و کینه آنان نسبت به خود برملا می سازد.
مورد دیگر از اِعمال سبعیت و وحشیگری سردمداران دزد و فاسد و رذل جمهوری اسلامی مربوط به تأئید حکم اعدام سه جوان مبارزی است که در آبانماه 98 ، همراه با موجی از خیزش استثمارشده ها و ستمدیدگان ایران به حق به قیام علیه این رژیم برخاسته بودند.  دست اندرکاران رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی پس از کشت و کشتار و بازداشت چند هزار معترض در قیام آبان 1398 و در شرایطی که چند هزار نفر - و یا اگر از قول خبرگزاری رویتر گفته شود خون بیش از 1500 معترض - را در خیابان ها جاری ساختند، با فریبکاری، رقم جان باختگان را تنها بین 200 تا 225 نفر ذکر می کنند. مقامات حکومت علاوه بر این دروغ بی شرمانه، در شرایطی که علاوه بر کشتار در خیابان، ده ها نفر از بازداشتی های این قیام سراسری را در همان روز های اول پس از دستگیری در زیر شکنجه کشته و جنازه های برخی از آن ها را در رودخانه ها و دریاچه های پشت سد ها رها نمودند تا از توده های جان به لب رسیده ایران زهر چشم بگیرند، حال با اعلام اعدام سه تن از بازداشت شدگان، قصد دارند فضای رعب و وحشت هر چه بیشتری را در جامعه دامن زده و توده گرسنه و دردمند و خشمگین از وضع نکبت بار موجود را از فکر خیزش دو باره باز دارند.
از میان سه تن از محکومین به اعدام، دو تن آن ها یعنی سعید تمجیدی و محمد رجبی به ترکیه رفته و از پناهجویان ایرانی در آن کشور بودند.  اما رژیم ضدمردمی ترکیه، آن ها را دستگیر و تحویل جمهوری اسلامی داد. این اقدام کثیف و ضد مردمی، یکبار دیگر به روشنی حد همکاری رژیم های سرکوبگر جمهوری اسلامی و دولت اردوغان در سرکوب توده های تحت ستم و انقلابی دو کشور را در جلوی چشم همگان قرار می دهد.
در رابطه با همکاری رژیم های سرکوبگرانه ایران و ترکیه، به طور برجسته باید از همکاری های ضد انقلابی آنان علیه خلق دلاور کُرد یاد نمود.  این دو رژیم وابسته به امپریالیسم که نشان داده اند هرگر از هیچ جنایتی علیه این خلق کوتاهی نکرده و همواره دست در دست هم مرتکب جنایت های فجیعی علیه توده های رنجدیده کُرد شده اند، اخیرا نیز با همکاری آشکار و در شرایط سکوت رضایت آمیز مسئولین اقلیم کُردستان در عراق، توده های تحت سلطه در این منطقه را از زمین و هوا بمباران کرده و خسارات زیادی به مردم ستمدیده منطقه وارد ساختند. بهانه جمهوری اسلامی جهت این جنایت، حضور سازمان ها و احزاب کُرد در این منطقه و ادعای ارتش ترکیه، ماموریتش جهت نابودی حزب کارگران کُردستان "پ پ ک" در کُردستانِ تحتِ سلطۀ "اقلیم" می باشد.
اما در واقعیت و آن چه در این عملیات جنگی رخ داده، نابودی خانه و کاشانه و محیط زندگی مردم و سرکوب مبارزات توده های دلاور کُرد در این منطقه بوده است. این جنایت در کنار دیگر همکاری های ضد انقلابی جمهوری اسلامی با رژیم مردم ستیز ترکیه و از جمله همکاری آن ها در دستگیری و تحویل سعید تمجیدی و محمد رجبی، دو جوان مبارز جان به لب رسیده از مظالم جمهوری اسلامی، به این رژیم، بیانگر آن است که خلق کُرد در منطقه بزرگ خاورمیانه دارای دشمنان مشترک می باشد و این دشمن مشترک امپریالیسم و سگ های زنجیریش در این منطقه هستند و توده های ستمدیده خلق کُرد باید دست در دست هم مبارزه واحدی را علیه آن ها به پیش ببرند.
 واقعیات ذکر شده در فوق این حقیقت را نیز آشکارمی سازند که ماشین سرکوب جمهوری اسلامی برای حفظ نظام استثمارگرانه و سرکوبگرانه موجود حتی لحظه ای هم از جنایت باز نمی ماند. این امر به نوبه خود ضرورت اتحاد جهت سرنگونی دیکتاتوری حاکم را با برجستگی در مقابل ستمدیدگان ایران قرار می دهد. سرنگونی رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی اولین قدم در راه رسیدن به آزادی و دمکراسی برای خلق های تحت سلطه ایران می باشد. تنها با طی این مسیر است که می توان جامعه ای عاری از ظلم و ستم و زندان و شکنجه و اعدام را سازمان داده و جنایات ننگین امروز حکومت های خدمتگزار سرمایه داران را تنها در صفحات تاریخ جای داد.
جمهوری اسلامی، دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
مرگ بر رژیمهای وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی و ترکیه!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
پیروز باد انقلاب! زنده باد کمونیسم!

چریکهای فدایی خلق ایران
8 تیر 1399 برابر با 28 جون 2020


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com