پیرامون حکم زندان و شلاق و بیگاری برای کارگران "آذرآب" ... درود بر کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه!

چريکهای فدائی خلق ايران
June 27, 2020

پیرامون حکم زندان و شلاق و بیگاری برای کارگران "آذرآب"
پس از گذشت نزدیک به یکسال از اعتراض کارگران شرکت آذر آب اراک که طی آن نیروهای انتظامی، تجمع مسالمت آمیز کارگران این واحد صنعتی را مورد یورش وحشیانه خود قرار داده و با ضرب و شتم ددمنشانه آنان ، تعدادی از کارگران را بازداشت نمودند، اخیراً اعلام شد که شعبه 106 دادگاه کیفری شهر اراک، 42 نفر از کارگران آذر آب را به "یکسال زندان، 74 ضربه شلاق و همچنین یک ماه خدمت عمومی رایگان به مدت سه ساعت"، در راه‌آهن اراک محکوم نمود.  بیدادگاه جمهوری اسلامی کارگرانی را به زندان و شلاق محکوم کرده که  هیچ جرمی ندارند جز این که نزدیک به یکسال پیش و پس از این که  مدت ها جهت دریافت حقوق های معوقه خود و روشن شدن سرنوشت شرکت که با امنیت شغلی آن ها تنیده است به اعتراض و اعتصاب مسالمت آمیز و راهپیمایی دست زده بودند و نتیجه ای حاصل نشده بود، سرانجام جهت رساندن صدای خود به "مسئولان" و افکار عمومی، اجبارا با تجمع در خطوط راه آهن مبادرت به مسدود کردن ریل راه آهن کردند که البته در همان زمان با یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی مواجه شدند.
شدت ضرب و شتم کارگران توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی آن قدر وحشیانه و نفرت انگیز بود که خشم افکار عمومی علیه مقامات جمهوری اسلامی را در سطح گسترده ای برانگیخت و به رسوایی هر چه بیشتر این حکومت کارگر ستیز منجر شد. در آن زمان مسئولین جمهوری اسلامی ریاکارانه کارگران بازداشتی را موقتا آزاد کرده و مدعی شدند که پرونده آن ها با "رأفت اسلامی" بررسی خواهد شد.  امروز کارگران معنای "رأفت اسلامی" را به عینه می بینند. یعنی حکم یک سال زندان و 74 ضربه شلاق و یک ماه کار مجانی در راه آهن به خاطر اعتراض به بدیهی ترین خواسته های کارگری. انعکاس این حکم وحشیانه نیر امروز در افکار عمومی آن چنان مسئولین قوه قضائیه را در تنگنا قرار داد که رییس کل دادگستری استان مرکزی فورا وارد میدان شده و صدور حکم زندان و شلاق برای کارگران آذرآب را "تکذیب" کرد و گفت که برای آنان "حکم جایگزین" صادر شده است.  اما این تکذیب، ریاکاری مفتضحانه ای بیش نیست، چرا که به واقع چنین حکمی در دادگاه بدوی صادر شده است و درخواست کارگران برای دادگاه تجدیدنظر، ننگ این "رأفت اسلامی" دادگاه بدوی را نمی پوشاند.
حکم دادگاه بدوی در مورد کارگران مبارز آذرآب یک بار دیگر نهایت بیشرمی رژیم ضد کارگری و مدافع سرمایه داران را برملا ساخت.  بیشرمی و پستی رژیمی را که حدود 41 سال است ضمن ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه داران واقعا زالو صفت ، جهت چپاول دسترنج کارگران و کشیدن شیره جان آن ها از هیچ جنایتی در حق کارگران شریف و مبارز ایران دریغ نکرده است.  قاضی ای که به نیابت از استثمارگران حاکم، چنین حکم وحشیانه ای برای کارگرانی که خواهان دریافت دستمزدهای معوقه برای سیر کردن شکم خانواده های گرسنه و محروم خود می باشند را صادر کرده، خود مجرمی است که باید در دادگاه های مردمی به سزای اعمالش برسد و آن روز فرا خواهد رسید.
کارگران مبارز!
چریکهای فدایی خلق ایران ضمن محکوم کردن احکام ددمنشانه سردمداران جمهوری اسلامی علیه کارگران آذر آب، بر این باورند که برای خلاصی از ظلم و ستم کارگر ستیزان حاکم، راهی جز متشکل شدن و  جنگیدن با جمهوری اسلامی باقی نمانده است.  تشکل، تسلیح، مبارزه و پیروزی.  تنها در این مسیر است که کارگران امکان می یابند رژیم دار و شکنجه حاکم را به زیر کشیده و با استقرار سوسیالیسم، بر بربریتی که نظام سرمایه داری و داروغه ها و قاضی هایش برای میلیون ها تن از کارگران و توده های محروم و گرسنه و رنجدیده بوجود آورده اند، نقطه پایان بگذارند.
مرگ بر رژیم کارگر ستیز جمهوری اسلامی!
مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر!
کارگر زندانی آزاد باید گردد!
چریکهای فدایی خلق ایران
5 تیر 1399 برابر با 25 جون 2020

++++++++++++++++

درود بر کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه!
بیش از ده روز است که اعتصاب کارگران مبارز شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای رسیدن به بدیهی ترین مطالبات خود ادامه دارد؛ اما هنوز نه کارفرما و نه مقامات دولتی گامی در جهت تحقق مطالبات کارگران معترض و به جان آمده برنداشته اند. در ده روز گذشته کارگران اعتصابی با تجمع در مقابل دفتر مدیریت شرکت، خواهان پرداخت فوری دستمزدهای پرداخت نشده خود و تمدید دفترچه های بیمه که مستلزم پرداخت کارفرما به سازمان تامین اجتماعی می باشد و همچنین بازگشت به کار تعدادی از همکاران اخراج شده خود شده اند. همزمان با تجمع کارگران در مقابل دفتر مدیریت شرکت، تعداد دیگری از کارگران این شرکت در مقابل فرمانداری شوش دست به تجمع زده و خواهان رسیدگی به مطالبات برحق خود می باشند.  در جریان این اعتصاب بزرگ، کارگران بارها اعلام کرده اند که اعتصاب با تصمیم جمعی و به صورت شورایی سازماندهی شده است.  همچنین کارگران هفت تپه در جریان این حرکت اعلام کردند که خلع ید از بخش خصوصی در امر مالکیت شرکت، به عنوان یکی از خواست های مشترک کارگران هفت تپه در کنار سایر مطالبات، بطور جدی پیگیری خواهد شد.
اعتصاب کارگران هفت تپه برای دستمزدهای پرداخت نشده در شرایطی ست که مالک اصلی این مجتمع صنعتی، امید اسد بیگی، به جرم اخلال در اقتصاد کشور و فساد اقتصادی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی ، در حال محاکمه شدن است. در این دادگاه با این که روشن شده که نامبرده با تکیه بر مالکیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، یک میلیارد و پانصد میلیون دلار ارز به قیمت دولتی دریافت کرده و بخش بزرگی از آن را در بازار آزاد با قیمت بالا فروخته است، و با این که آشکار شده است که اسد بیگی از قِبَلِ کار و رنج کارگران هفت تپه که به وی واگذار شده بود و دزدی های دیگر، میلیارد ها تومان سرمایه دارد، اما مسئولین دولتی هیچ اقدامی در جهت پرداخت حقوق های معوقه کارگران این شرکت نمی کنند.  چرا که در واقع خانه از پای بست ویران است و همه مسئولین همچون اسد بیگی دزد و فاسد می باشند و در هر به اصطلاح محاکمه ای از این قبیل، دار و دسته ای از مقامات حاکم پشت فرد مورد محاکمه قرار دارند. بی جهت نیست که امید اسد بیگی در دادگاه اعلام کرد که استاندار خوزستان، شریعتی "مردی شریف و پیگیری است. بله حامی من بوده و خوب هم از من حمایت کرده است".  از قرار ، این حمایت همچنان هم ادامه دارد چون در دادگاه مزبور روشن شد که اسد بیگی حداقل 200 هزار دلار به حساب همسر استاندار خوزستان واریز نموده است. مبلغی که به جای رشوه دادن ، می شد با آن بخشی از حقوق معوقۀ کارگران و خانواده های گرسنه آن ها را پرداخت نمود.
تداوم ده روزه اعتصاب کارگران هفت تپه پس از این که مبارزات پیگیرانه آن ها در چند سال گذشته در سراسر ایران انعکاس یافت، خبر از ابعاد فشاری می دهد که در شرایط فقر و گرانی و بیکاری کم سابقه بر شانه های کارگران رنجدیده این کارخانه وارد می شود و به دلیل این که معضلات آن ها "درد مشترک" همه کارگران ایران است، اعتصاب آن ها بار دیگر می رود تا همبستگی کارگران آگاه و مبارز را در سراسر کشور کسب نماید.
چریکهای فدایی خلق ایران ضمن اعلام همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه ، بار دیگر بر این واقعیت تاکید می کنند که پرداخت به موقع دستمزدهای پذیرفته شده، تامین بیمه های کارگری و سایر مطالبات بدیهی و بر حق کارگران ، همچون محاکمه واقعی دزدانی نظیر اسد بیگی و حامیانش در دستگاه دولتی، وابسته به سرنگونی رژیم سرکوبگر و دزد پرور جمهوری اسلامی ست. امری که تنها در بستر انقلابی به رهبری طبقه کارگر امکان پذیر می باشد.
زنده باد رزم کارگران ستمدیده و دلاور هفت تپه!
هر چه پر خروشتر باد مبارزات بر حق کارگران علیه رژیم کارگر ستیز جمهوری اسلامی!
جمهوری اسلامی، دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
چریکهای فدایی خلق ایران
5 تیر 1399 برابر با 25 جون 2020


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com