کمپین انجمن قلم استرالیا در حمایت از رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن‎

اطلاعيه
June 16, 2020

کمپین انجمن قلم استرالیا در حمایت از رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن‎

انجمن قلم در شهرهای سیدنی، ملبورن و پرث استرالیا که انجمن قلم استرالیا را تشکیل می دهند، در یک کمپین سراسری از آقایان رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن، اعضای کانون نویسندگان ایران حمایت کردند و از اعضای خود خواستند با ارسال نامه به مقامات رژیم اسلامی ایران نسبت به صدور احکام زندان برای اعتراض کنند.


چند هفته قبل با درخواست انجمن قلم استرالیا، آقای مارک آیزاکس، پرزیدنت انجمن قلم سیدنی با آقایان رضا خندان مهابادی و بکتاش آبتین از طریق تلفن به گفتگو پرداختند و وضعیت نویسندگان و هنرمندان در ایران، سانسور و اعمال فشار بر آنان را مورد بحث قرار دادند.


در این گفتگو رضا خندان و بکتاش آبتین خلاصه ای از تاریخچه کانون نویسندگان ایران را یادآور شدند سپس به فشار، آزار، تعقیب، پرونده سازی، بازداشت و حبس و قتل نویسندگان، شاعران و روشنفکران در حاکمیت اسلامی ایران پرداختند. به دنبال آن وضعیت پرونده های خود را توضیح دادند. در خاتمه این گفتگو طرفین بر ادامه و تحکیم روابط متقابل تاکید گردند.


لازم به یادآوری است که آقایان رضا خندان و بکتاش آبتین در این نشست و گفتگوی تلفنی به نمایندگی از سوی کانون نویسندگان ایران شرکت نکرده بودند.


در پی این نشست انجمن قلم سیدنی امروز دوشنبه ۱۵ ماه جون ۲۰۲۰ برابر با ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ کمپین حمایتی خود از آقایان کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی آغاز کرد. لینکهای مربوط به این کمپین در پایین ضمیمه است. همچنین متن گفتگو، نامه اعتراضی انجمن قلم سیدنی به سفیر جمهوری اسلامی ایران در کانبرا، نامه اعتراضی اعضای انجمن قلم سیدنی، بیوگرافی کوتاه رضا خندان، بکتاش آبتین و کیوان باژن به زبانهای انگلیسی و فارسی در دو فورمت ضمیمه هستند.


با استفاده از این متون می توانید با تماس با انجمنهای قلم و نهادهای مشابه در محل زیست خود کمپینهای مشابهی را سازماندهی کنید.


این مدارک و متون از طریق اعضای کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید به این دو نهاد نیز ارسال شده است تا در صورت امکان این دوستان نیز از آن استفاده نمایند.


فایل صوتی این نشست بزودی پخش خواهد شد.


لینکها

https://pen.org.au/blogs/news/three-members-of-the-iranian-writers-association-iwa-who-are-facing-immediate-imprisonment-in-iran

https://pen.org.au/pages/letter-writing-campaigns


با سپاس


منصور رزاقی


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com