اخبار و گزارشات کارگری ٢ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
May 22, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢ خرداد ماه ١٣٩٩

- اعتصاب 10 روزه کارگران مناطق 4 ، 5 و 6 شهرداری اهوازبرای اعتراض به عدم رعایت اصول بهداشتی درچارچوب مقابله با بیماری کووید 19 وپرداخت نشدن بموقع حقوق در سکوت خبری

- اخراج دامپزشکان و کارکنان کلینیک حیات وحش پردیسان

- افزایش 23 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت بعد از عید فطر

- اعتراض ساکنان مسکن مهر بردسکن نسبت به نبود امکانات اولیه رفاهی و خدماتی در این شهرک و وعده های توخالی مسئولان

- تجمع اعتراضی اهالی روستای نصرآباد شهرستان تفت نسبت به زمین خواری وبازداشت یکی از اهالی مقابل فرمانداری

-

*اعتصاب 10 روزه کارگران مناطق 4 ، 5 و 6 شهرداری اهوازبرای اعتراض به عدم رعایت اصول بهداشتی درچارچوب مقابله با بیماری کووید 19 وپرداخت نشدن بموقع حقوق در سکوت خبری

طی 10 روز گذشته، کارگران مناطق 4 ، 5 و 6 شهرداری اهواز در اعتراض  به عدم رعایت اصول بهداشتی ازجمله ساعات کار که درچارچوب مقابله با بیماری کووید 19 سلامتیشان را بخطر می اندازد و پرداخت نشدن بموقع حقوق دست از کار کشیده وازجمع آوری زباله از این سه منطقه کلانشهر اهواز خود داری کردند.

روز جمعه 2 خرداد،معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبرنگار رسانه ای گفت: در 10 روز اخیر کارگران شهرداری مناطق 4 ، 5 و 6 اهواز در پی درخواست برخی مطالبات ازجمله کاهش ساعت کار، تاخیر در حضور در محل کار و تعیین زمان جمع آوری زباله از جمع آوری زباله این مناطق خودداری کردند.

وی افزود:بدنبال این اعتصاب، کارگرانی از سایر مناطق برای جمع آوری زباله های منطقه 6 اعزام شدند که با مخالفت کارگران معترض این منطقه روبرو شدند.

وی درخاتمه اضافه کرد: با نمایندگان کارگران توافقی امضا شد که کارگران به کار خود بازگردند.

درهمین رابطه:دومین روزاعتصاب کارگران شهرداری منطقه 6 اهواز نسبت به عدم پرداخت حقوق ومطالبات

روز پنج شنبه اول خرداد برای دومین روز متوالی، کارگران خدمات شهری شهرداری منطقه 6 اهواز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دست از کار کشیدند واز جمع آوری زباله از این منطقه کلانشهر اهواز خود داری کردند.

*اخراج دامپزشکان و کارکنان کلینیک حیات وحش پردیسان

از روز پنج شنبه اول خردا،دامپزشکان و کارکنان کلینیک حیات وحش پردیسان بجز 2 نفرشان اخراج شدند.

روز جمعه 2 خرداد،مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به خبرنگار رسانه ای گفت:نگهداری از این کلینیک در قالب قرارداد پیمانکاری بود. در تاریخ 31اردیبهشت ماه امسال قرارداد پیمانکاری به اتمام رسید و به تبع قرارداد پرسنلی که در کلینیک مشغول فعالیت بودند نیز پایان یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر با اتمام این قرارداد پیمانکاری تکلیف تیمار و نگهداری از حیات وحش تا زمان بهبود در کلینیک پردیسان برعهده چه کسی است، اظهار کرد: چهار همکار دامپزشک در سازمان حفاظت محیط زیست و دفتر حیات وحش مستقر هستند و این مرکز درحال حاضر در اختیار دامپزشکان دفتر حیات وحش است. از دو کارگر کلینیک حیات وحش پردیسان که سابقه بیشتری نسبت به بقیه داشتند نیز درخواست شده است تا تعیین تکلیف کامل این موضوع در کلینیک فعالیت خود را ادامه دهند.

*افزایش 23 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت بعد از عید فطر

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش حدود 23 درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها ، بعد از عید فطر خبر داد.

روز جمعه 2 خرداد،علیرضا قنادان به خبرنگار رسانه ای گفت: شورای شهر تهران افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جاری را به تصویب رسانده است.

وی با بیان این که چاپ برچسب قیمت خودروهای تاکسی آغاز شده است، تصریح کرد: به صورت تدریجی این برچسب‌ها بین خطوط مختلف توزیع خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از بعد از عید فطر گفت: با این که شورای شهر تهران به افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌ی تاکسی‌ها رأی مثبت داده؛ اما سازمان تاکسیرانی به دلیل رند شدن کرایه خطوط به طور متوسط افزایش 23 درصدی را اعمال کرده است.

خاطر نشان می شود که مصوبه شورای شهر تهران برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی و همچنین تاکسی به تصویب فرمانداری نیز رسیده است.

*اعتراض ساکنان مسکن مهر بردسکن نسبت به نبود امکانات اولیه رفاهی و خدماتی در این شهرک و وعده های توخالی مسئولان

ساکنان مسکن مهر بردسکن دراستان خراسان رضوی نسبت به نبود امکانات اولیه رفاهی و خدماتی در این شهرک و وعده های توخالی مسئولان اعتراض دارند.

روز جمعه 2 خرداد،یکی از ساکنان مسکن مهر بردسکن به خبرنگار رسانه ای گفت: ابتدا قرار بود واحدهای مسکونی به صورت کامل به متقاضیان واگذار شود که متاسفانه  برخی از افراد در مرحله خاک گچ تحویل آنها داده شد و با هزینه خودشان مسکن خود را تکمیل کردند.

وی گفت: درحال حاضر با گذشت 8 سال متاسفانه مسئولان امر هیچ گونه امکانات رفاهی و خدماتی را دراین منطقه ایجاد نکرده اند.

یکی دیگر از ساکنان پروژه مسکن مهر بردسکن گفت: متاسفانه پروژه مسکن مهر بردسکن گویی از بافت شهری جدا افتاده است و مسئولان این منطقه را به فراموشی سپرده اند و هیچ فکری برای حل مشکلات این منطقه با گذشت 8 سال انجام نداده اند.

وی اظهار داشت: هر محله و یا منطقه ای باید دارای یکسری امکانات اولیه رفاهی و خدماتی باشد ولی پروژه مسکن مهر از حداقل امکانات محروم است و مسئولان تاکنون قول هایی را برای حل مشکلات این منطقه داده اند ولی هیچ یک از قول های آنها اجرایی نشده است.

یکی از فرهنگیان  ساکن این پروژه گفت: در فصل تابستان همه ساله با افت فشار آب مواجه هستیم و طرف دیگر با توجه به اینکه این منطقه در حاشیه قرار گرفته است  شاهد وجود حشرات موذی در خانه‌ها هستیم و هیچ فضای سبز و تفریحی و بازی برای خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان نداریم.

وی افزود: مسئولان وقتی منطقه‌ای را احداث می کنند باید به زیرساخت های آن نیز از قبیل  مسجد ، فضای سبز، مدرسه، نانوایی و حمل و نقل عمومی توجه کنند که متاسفانه با گذشت 8 سال از بهره برداری از این پروژه هنوز هیچ یک از این امکانات رفاهی و خدماتی ایجاد نشده است و مردم این منطقه را رنج می‌‌دهد.

یکی دیگر از ساکنان این پروژه گفت: پروژه مسکن مهر بردسکن با داشتن بیش از 220 واحد مسکونی حداقل هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و فاقد هر گونه امکانات رفاهی و خدماتی است که ضرورت دارد متولیان امر نسبت به ایجاد فضاهای آموزشی ، فرهنگی و تفریحی در این منطقه اقدام جدی انجام دهند.

یک نوجوان بردسکنی نیز از مسئولان خواست با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان این پروژه در زمین خاکی بازی کنند نسبت به احداث یک زمین ورزشی استاندارد اقدام کنند که جوانان و نوجوانان این منطقه نیز از فضاهای سبز و بازی نیز همانند دیگر مناطق شهر برخوردار شوند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای نصرآباد شهرستان تفت نسبت به زمین خواری وبازداشت یکی از اهالی مقابل فرمانداری

روز پنج شنبه اول خرداد،جمعی از اهالی روستای نصرآباد شهرستان تفت برای اعتراض به زمین خواری وبازداشت یکی از اهالی مقابل فرمانداری تجمع کردند.

تجمع کنندگان پلاکاردی با مضمون«یا جلو زمین خواری را بگیرید یا به داد دل مردم برسید،  یا کسانی که در این رابطه زندانی هستند را آزاد کنید»حمل می کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:چهار هکتار از زمین های مجاور گلزار شهدای نصرآباد تفت مالکیت عمومی دارد و متعلق به گلزار شهداست.

اما مالک زمین از تعدادی از اهالی روستای نصرآباد شکایت کرده و دادگاه رای به محکومیت  5نفر ازمتعرضین داده ومنجربه دستگیری وزندانی شدن یکی از اهالی شده است.

تجمع کنندگان درهمین رابطه اضافه کردند: یک شخص مالک این میزان زمین باشد جای تأمل دارد و مسؤولان باید با بررسی بیشتر نسبت به صدور و اجرای حکم اقدام می کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com