استالین زینت‌بخش کلیسای ارتدوکس جدید مسکو

مطالب ترجمه شده
May 16, 2020

۷۵ سال پس از پیروزی بزرگ ضدفاشیستی، حتی ارتجاعی ترین مؤسسات در روسیه سرمایه داری، سهم عظیم رهبری استالین در عاقبت جنگ را تصدیق می‌کنند. یک نمونه بارز آن کلیسای ارتدوکس جامع روسیه، باقی‌مانده ای از روسیه تزاری روسیه می‌باشد که همواره سنگر ضدکمونیستی بوده است. علی‌رغم تبلیغات گسترده ضدکمونیستی، و ضدشوروی دهه های گذشته، جوزف استالین هم‌چنان چهره ای توده پسند و مورد احترام مردم روسیه، بویژه طبقه کارگرست. نظرسنجی های متعددی که در طول ساله‌ای گذشته صورت گرفته است، محبوبیت استالین در میان روس ها و برسمیت شناختن نقش وی در پیروزی شوروی، و در جنگ جهانی دوم را تصدیق می‌کند. علیرغم نفرت هردو، دولت بورژوازی و کلیسای جامع ارتدوکس در روسیه نسبت به استالین و سوسیالیسم، آن‌ها نمی‌توانند این واقعیت را نادیده بگیرند.

استالین زینت‌بخش کلیسای ارتدوکس جدید مسکو

منبع: سایت در دفاع از کمونیسم

برگردان: آمادور نویدی

موزائیک جوزف استالین در کلیسای جامع ارتدوکس جدید مسکو گنجانده می‌شود

 نبوغ نظامی استالین توسط کلیسای ارتدوکس روسیه برسمیت شناخته شده است

جوزف استالین، مردی که  اتحاد جماهیر شوروی را در پیروزی بر نازی ها در جنگ جهانی دوم رهبری نمود، در موزائیکی به تصویر کشیده میشود که کلیسای ارتدوکس جدید به نیروهای مسلح روسیه تقدیم نموده است.

 بنابر گفته کشیش ارشد لئونازرد کالینین، رئیس شورای هنر، معمار و ترمیم کلیسای جامع ارتدوکس روسیه، استالین در موزائیکی بنام «رژه پیروزی» گنجانده می‌شود، که برمبنای عکس ها بنا شده است.

کالینین در بیانیه ای به آژانس خبری تاس گفت: «این شورا درنظر دارد که این عکس‌ کاملا مناسب است، و نشان‌گر برگ‌هایی از حقیقت تاریخی هستند که نمی‌توان خودسرانه آن‌ها را حذف نمود».

با این‌حال، وی گفت که برخی از اعضای شورای کلیسای جامع ارتدوکس موافق این تصمیم نبودند. کشیش ارشد لئونازرد کالینین اضافه نمود: «همه این تصمیم را دوست نداشتند، همه اعضای شورا این موضع را دوست نداشتند، زیرا که اقوام آن‌ها بناحق تحت تعقیب بوده اند، چیزی‌که حتی منهم دوست ندارم. ما نمی‌توانیم این برگ از تاریخ را پاره کنیم، و یا یاد و خاطره مردی را جشن نگیریم که سهم فراوانی در این پیروزی داشته است، ما نمی‌توانیم. بنابراین، با اکراه، ما این‌کار را کردیم».

۷۵ سال پس از پیروزی بزرگ ضدفاشیستی، حتی ارتجاعی ترین مؤسسات در روسیه سرمایه داری، سهم عظیم رهبری استالین در عاقبت جنگ را تصدیق می‌کنند. یک نمونه بارز آن کلیسای ارتدوکس جامع روسیه، باقی‌مانده ای از روسیه تزاری روسیه می‌باشد که همواره سنگر ضدکمونیستی بوده است.

علی‌رغم تبلیغات گسترده ضدکمونیستی، و ضدشوروی دهه های گذشته، جوزف استالین هم‌چنان چهره ای توده پسند و مورد احترام مردم روسیه، بویژه طبقه کارگرست. نظرسنجی های متعددی که در طول ساله‌ای گذشته صورت گرفته است، محبوبیت استالین در میان روس ها و برسمیت شناختن نقش وی در پیروزی شوروی، و در جنگ جهانی دوم را تصدیق می‌کند. علی‌رغم نفرت هردو، دولت بورژوازی و کلیسای جامع ارتدوکس در روسیه نسبت به استالین و سوسیالیسم، آن‌ها نمی‌توانند این واقعیت را نادیده بگیرند.

بجز استالین رهبر بزرگ کمونیست، دیوار جدید کلیسای جامع ارتدوکس که به نیروهای مسلح تقدیم شده است، با تصاویر پریزدنت ولادیمیر پوتین، وزیر دفاع  سرگئی شویگو، ویاچسلاو، سخنگوی شورای فدراسیون والانتین ماتوینکو، و سخنگوی دوما ویاچسلاو وُلودین، هم‌چنین مقامات امنیتی مانند مدیر اف اس بی آلکساندر بورتنیکوف و رئیس ستاد کل ارتش والری گراسیموف تزئین شده است. ضمیمه شدن کریمه از اکراین توسط روسیه در سال ۲۰۱۴، نیز بتصویر کشیده شده است، که گروهی از زنان را با نوشته ای نشان می‌دهد که در بالاترین نقطعه پشت آن‌ها خوانده می‌شود: «کریمه ما».

انتظار می‌رود که این نقاشی ۹۵ متری نیروهای مسلح کلیسای جامع در ۹ ماه مه - در۷۵ مین سال‌گرد پیروزی شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم – در پارک پرشکوه نظامی - درنزدیکی مسکو افتتاح شود.

 

برگردانده شده از:

Joseph Stalin mosaic to be included in new Orthodox cathedral in Moscow

Stalin’s military genius id recognizes by the Russian Orthodox Church

http://www.idcommunism.com/2020/04/joseph-stalin-mosaic-to-be-included-in-new-orthodox-cathedral-in-moscow.html





 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com