آنچه که لازم است در باره ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران بدانید

مطلب
April 19, 2020

آنچه که لازم است در باره ستاد مردمی مبارزه با کرونا در ایران بدانید

1-  ستاد مردمی مبارزه با کرونا با ابتکار جمعی از فعالین و شخصیت های سیاسی و اجتماعی با صدور یک بیانیه در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۰ برابر با ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ اعلام موجودیت کرد.

2- این ستاد با علم به ماهیت ضد مردمی جمهوری اسلامی و بی توجهی حکومت نسبت به جان و سلامت شهروندان و این واقعیت که جمهوری اسلامی خود عامل شیوع این بیماری در ایران بوده است، هدف خود را یک امر بزرگ انسانی یعنی، تماس گرفتن با نهادهای بین المللی برای جلب توجه بیشتر آنها به معضل کرونا در ایران و  کمک رسانی مستقیم به مردم ایران قرار داه است.

3- ستاد با انتشار یک طومار اعتراضی که تا کنون بیش از ۲۰۰۰ نفر آنرا امضا کرده اند،  مهمترین خواستها و مطالبات خود را بیان کرده است. مراکز تولیدی ( بجز رشته های ضروری) مدارس، دانشگاهها، مراکز تجمع مردم و مراسم مذهبی در همه جا تا پایان رفع بحران کرونا باید تعطیل شوند. درمان برای عموم آحاد جامعه رایگان گردد. هزینه های زندگی خانواده هایی که بدلیل ابتلا به کرونا و یا بدلیل تعطیلی کارشان درآمدی ندارند، تامین شود. از کودکان کار با اختصاص مکان های مناسب و بهترین امکانات بیشترین مراقبت بعمل آید. زندانیان  فورا آزاد شده و یا به آنها مرخصی داده شود تا در زندانهای بی امکانات حکومت اسلامی قربانی کرونا نشوند. و تجهیزات پزشکی و درمانی لازم برای کادر درمانی فراهم آورده شود.

4- ما خواستار آن هستیم که هر نوع مانعی از طرف جمهوری اسلامی برای اعزام هیاتهائی از سوی سازمان بهداشت جهانی  و پزشکان یدون مرز و دیگر نهادهای ذیربط به ایران رفع شود و این نهادها بتوانند آزادانه در مراکز درمانی و هرجایی که لازم است حضور پیدا کنند و بتوانند نظارت لازم را بعمل آورند، و مقابله با بیماری کرونا را مستقیما مدیریت کنند. امکانات بهداشتی و پزشکی و کمکهایی که جامعه بین المللی روانه ایران میکند،  باید مستقیم در اختیار بیمارستانها قرار گرفته و از دخالت سپاه و حکومت اسلامی و احتکار و سوء استفاده از این امکانات جلوگیری شود.


5- ستاد با تشکیل یک گروه مالی و جمع آوری کمک مالی و ارسال آن به ایران سعی دارد که در درجه اول به بخشی از نیازهای کادر درمانی در تهیه  برخی امکانات و تجهیزات پزشکی لازم در مقابله با کرونا  پاسخ دهد.

6- ستاد بعنوان یک اصل عمومی مشوق و حامی همه حرکتهای مردمی است که از پایین و بدون دخالت حکومت اسلامی، برای یاری رساندن به همنوعان خود در مقابله با کرونا شکل گرفته است. ستاد در کار روزانه  خود به شبکه ای از این روابط مردمی اتکا دارد و در جهت تقویت این شبکه های مردمی می کوشد.

7- ستاد جلسات مجمع عمومی اعضایی که بیانیه این ستاد را امضا کرده اند را،  برای همفکری و تصمیم گیری ها لازم برگزار می کند.

8- ستاد یک کانال تلگرامی دارد که امر اطلاع رسانی وگزارش فعالیتهای ستاد را انجام می دهد.

9- فعالین گرد آمده در این ستاد فعالیتهایی در زمینه آزادی زندانیان سیاسی، تعطیل کردن زندانها،  مقابله با سیاستهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی و ... در دستور خود دارند که با اهداف این ستاد کاملا همخوانی  دارد و بعنوان بخشهایی از فعالیت ستاد برسمیت شناخته می شود.
10- ستاد کماکان دست یاری به سوی شخصیتهای سرشناس و همه مردم دراز میکند که در پیشبرد اهداف مهم این نهاد با ما همیاری کنند!


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com