سوء قصد فاشیستی درهاناو، همبستگی با خانوادههای قربانیان!

مطلب
March 12, 2020

سوء قصد فاشیستی درهاناو، همبستگی با خانواده­های قربانیان!

خشم،  تنفر،  نفرت

چهارشنبه شب یک فرد نازی به نام «T.Rathjen» در هاناو(Hanau) یک جنایت فاشیستی را رقم زد. هفت نفر به شیوه­ای فاشیستی وحشیانه  کشته و عده­ای نیز به شدت مجروح شدند.

 ما خاطره:

Farhat Ünvar, Amercedes Kierpacz, Hamza Kurtovic, Fatih Saracoglu, Vili Viorel Paun, Sedat Gürbüz, Said H. Hashemi, Gökhan Gültekin, Kalojan Welkow

را گرامی می­داریم!

ما احساس و همبستگی عمیق خود را نسبت به خانواده­ و دوستان زخمی شده در این حادثه شوم اعلام می­داریم. امیدواریم تظاهرات خودبخودی روز پنجشنبه در (هاناو) و دیگر شهرها علیه این سوء قصد راسیستی و پیام­های همبستگی با نزدیکان آنها کمکی به آنها باشد تا این روز­های سخت را سپری کنند.

اعضای دولت آلمان اکنون مشغول ریختن اشک تمساح هستند. آنها چنین , وانمود می­­کنند، که گویا این جنایت نازی­ها ربطی به دولت ندارد. در واقع این کشتارها نتیجه دیدگاه­های فاشیستی و نژادپرستانه­ای است که این دولت هیچگاه با آن تصفیه حساب نکرده­است. جانیان نازی نه تنها در ساختمان دولت فدرال آلمان در گذشته سهیم بودند، بلکه بازماندگان توده­های یهودی، روما/سینتی هم­چنین ایتالیائی­ها، کارگران محکوم به کار اجباری لهستانی را حتی بعد از سال 1945 مورد حمله فاشیستی قرار می­دادند. سالهای 1960/1950 موج حملات ضد یهودی و تخریب قبرستان­های آنها در تمامی آلمان در جریان بود. با تشدید موج ورود کارگران مهاجر به آلمان در سالهای 1960 و افزایش استثمار نیروی کار و نابرابری کارگران ترک، مراکشی، پرتقالی و غیره هرچه بیشتر، تبلیغ و پخش نفرت غیر قابل بیان مانند "از ورودخارجیان جلوگیری کنید"، "قایق پر است" ویا "سیل خارجیان" در دستور کار قرار گرفت و مرتبا تبلیغ می­شود.

به راسیسم مسلمان ستیزی هدفمند دامن زده می­شود. حملات هرروزه به "خوابگاههای" که "نشان غیر آلمانی" پناهجویان داشته باشند، شدت گرفت. در سال 1980 به دنبال بمب­گذاری"گروه ورزشی هوفمن" در جشن اکتبر(Oktoberfest).در مونیخ 13 نفر کشته شدند.

 در سالهای 1990 با الحاق جمهوری دمکراتیک آلمان به دولت فدرال آلمان(غربی) تحریکات گسترده به شدیدترین شکل ناسیونالیستی و راسیستی در دستور کار بود.

قتل عام بیرحمانه فاشیستی و حملات در Hoyerswerda, Hünxe, Rostock, Mölln, Solingen, Lübeck  و شهر­های دیگر همواره ادامه داشت. عاملین هر بار با "ملایمت" مجازات شدند. بسیاری از این قربانیان پناهجویان بودند. در ژوئن سال 2000 هنوز بانیان بمب­گذاری ضد یهودی­ در(Düsseldorf\Wehrhahn) دوسلدورف/ورهان روشن نشده بود.

در 9 سپتامبر سال 2000 درست بیست سال پیش شبکه تروریستی زیر زمینی (اتحادیه ناسیونال- سوسیالیست­های)-NSU- قتل­های زنجیره­ای بربرمنشانه خود را تحت نظارت «اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان» و در سراسر کشور اجرا کرد. «انور شیمسک»(Enver Simsek) اولین قربانی در خیابان به قتل رسید. خانواده او وهشت مهاجر قربانی دیگر ((NSU از طرف مسئولین دولتی بی شرمانه بعنوان <عاملین> مظنون اعلام گردیدند و تحت تعقیب  و اذیت  و آزار قرار گرفتند. تا در سال 2011 (NSU)  افشا و در معرض دید همگان قرار گرفت.

 در "بحران پناهندگی" سال 2015  سناریو­های« نابودی خارجیان» بر روی دیوار­ نقاشی شد، بسیاری از خوابگاههای پناهجویان مورد حمله نازی­ها قرار گرفت. بدنبال آن در شهر کمنیتسChemnitz)) پگیدا(pegida)- جریان راستگرای آلمانی و همراهنشان به شکار انسان، سوء قصد ضد یهودی و راسیستی سال 2019 در شهر هالهHalle))، دست زدند.

حملات و سری کشتارهای که تا به امروز ادامه دارد. وحالا در«هاناو»! زندگی پناهجویان درهمه اشکالش هدف قرارگرفته است، تا آن را غیر ممکن کنند. هدف ایجاد ترس و وحشت است تا اینکه انسانها را بیرون برانند وحتی نابود کنند. جنایاتی که به کمال، جنون راسیستی آلمان را به نمایش می­گذارد.

تفکرات آتش افروزانه وگذشته­گرا، مسئول این تحرکات راسیسم و یهودی­ستیزی در این نمایش­نامه احزاب بورژوازی وابواب جمعی (آنها)هستند. نازی­ها خود را تقویت­شده احساس کرده وآنچه را که نظریه­پردازان آنها می­گویند به انجام می­رساندند. دولت نظاره­گر کشتار بود و یا خود درآن شرکت داشت.

کسی که علاقه به دیدن این رابطه نیست، مشغول کم رنگ کردن اعمال اوباش فاشیست و خطر فاشیسم است. بعداز حمله «هاناو» حالا دوچیز اتفاق افتاد: از یکطرف درمورد دیوانگی آنها شعر سراییده می­شود وعمل کشتار به عنوان حرکت یک "دیوانه" تنها توصیف می­شود، تا بدین وسیله سئوال درمورد سازمان­دهی پشت پرده و از ابتدا توجه به شبکه­ها پنهان بمانند.

درحالی که قاتل یک فرد راسیست معمولی آلمانی است. این قتل یک عمل اعتقادی است که ازطرف کسی به انجام شد که نه تنها در محیط فاشیستی، بلکه در شبکه فاشیستی خود نیز احساس ایمنی وراحتی میکرد.

کسانی که اکنون خود را چنین "متاثر" نشان می­دهند، "نیروهای امنیتی" دولتی خیلی ساده گذاشتند تا این کشتار به انجام برسد. زیرا "مانیفست" او به گونه­ای که مشخص شد، چندین ماه بود که در اینترنت درگردش بود. او برای مقامات نیز آشنا بود. و از طرف دولت درماجرای (NSU) مورد بررسی قرارگرفته بود. که گویا از طرف مقامات مربوطه حکم دستگیری آنها صادرشده بود، ولی  سه نفر قاتل (NSU) را سالهای متمادی نتوانسته بودند  دستگیرکنند؟!

ازطرف دیگرسیاست­مداران رنگارنگ بورژوازی به سخنرانی­های آتشین درمورد راسیسم و فاشیسم می­پردازند. سال­های متمادی جریانهای چپ و کمونیسم دشمن شماره یک بشمار می­رفتند، ازطرف دیگر فعالیت فاشیستها  بی اهمیت جلوه داده شد و تحت تعقیب قرار نگرفتند.

حال ناگهان این سیاست­مداران به عنوان پیشقراولان مبارزه با راسیسم و"راسیسم راستگرا" به روی صحنه می­آیند. برای مثال وزیر داخله آقای زهوفر(Seehofer) که "مهاجرت را سرچشمه همه این معضلات می­بیند". یا رئیس دولت محلی هسن(Hessen) آقای هوفیه ـHouffier ـ.او درپارلمان هسن  لایه­­ای را به کرسی نشاند که طبق آن پرونده- ان اس او- (NSU) درمورد کارمند« اداره حفاظت از قانون اساسی»، آقای آ. تمه ( A. Temme) که هنگام ترور -هالیت یوزگات - (Halit Yozgat ) در کافه اینترنتی درکاسل (Kassel)حضور داشت، برای 120(!!!) سال بسته شود.

همه اینها فقط یک ریاکاری کلان  و به این خاطر است که ارتباط دولت بورژوازی و راسیسم و فاشیسم و کاپیتالیسم پنهان بماند.

عقاید نژادپرستی یکی از مبانی ایدئولوژیک  دولت بورژوازی است که همه جا خود را نهادینه کرده است و به وسیله ابواب جمعی هرروزه در اشکال گوناگون چندین باره به مغزها فرو می­رود. فاشیسم شکل دیگری از حاکمیت بورژوازی است. -آ اف دی-  (AFD)  یک گزینه دولتی و یک حزب فاشیستی است  که بایستی ممنوع شود. اما گرایش­های سیاسی فاشیستی و راسیستی در شکل روشن و پنهان درمیان تمام احزاب سیاسی بورژوازی وجود دارد.

اقدامات اتخاذ شده دولتی  یک سیلی غیرقابل تصوربه صورت قربانیان و فعالین ضدفاشیستی است: اختیارات بیشتر به «اداره حفاظت از قانون اساسی» و پلیس و برداشتن محدویت برای قانون حمل سلاح گرم.  بعبارت دیگرسازمانهائی باید تقویت شوند که درسالهای اخیرهمکاری­شان با دست­جات فاشیستی به اثبات رسیده است! همانهائی که مقاومت نیروهای ضدفاشیست و مترقی را به گونه­ای وحشیانه سرکوب نموده­اند. کشتار نازی­ها و فاشیزم فزاینده یکباردیگراثبات این گفته  برتولت برشت درسالهای 1950 است که بدرستی می­گفت:

Noch, aus dem das kroch Der Schoß ist fruchtbar

(از جامعه سرمایه­داری همان تراود که در آن است)

جنبش ضدراسیستی و ضدفاشیستی سالهای متمادی اسست که علیه هرشکل راسیستی و تکامل­یافته فاشیستی مبارزه سرسختانه­ای را آغاز کرده است، ما بایداین را تقویت کنیم و بیشتر بهم پیوند زنیم. ما نمی توانیم و نباید به این دولت اعتماد کنیم. ما باید خود از خود محافظت کنیم و متقابلا از یکدیگر حمایت کنیم. این مبارزه علیه دولت بورژوازی و کاپیتالیسم است. اجازه ندهیم امروز اشک تمساح "قدرتمندان" ما را فریب دهد.

TROTZALLEDEM!

 

Trotz Alldem!  Trotzalldem1@gmx.de  www.trotz-alledem.tk

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com