در رابطه با اجرای حکم اعدام مصطفی سلیمی!

کمیته کردستان حزب حکمتیست
April 11, 2020

 اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری-حکمتیست

در رابطه با اجرای حکم اعدام مصطفی سلیمی!
 
صبح امروز شنبه ٢٣ فروردین، مصطفی سلیمی که ۱۷ سال از عمرش را در زندانهای جمهوری اسلامی بسر برده بود و توانسته بود از زندان فرار کند، توسط جلادان جمهوری اسلامی اعدام شد.


مصطفی سلیمی بدنبال شورش در زندانهای جمهوری اسلامی و برای نجات جان خود به منطقه تحت حاکمیت اقلیم کردستان پناه برده بود و توسط نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی به مقامات جمهوری اسلامی تحویل داده شد و بلافاصله اعدام شد.
 
این اولین و آخرین بار نیست که جانیان اسلامی دستشان به خون انسانی آغشته میشود. وروداتحادیه میهنی به این معامله ضد انسانی هم تازگی ندارد، اما تحویل دادن زندانی فراری آنهم در شرایط پاندمی کرونا و وضعیت زندانها در ایران درجه بالایی از سرسپردگی به جمهوری اسلامی را عیان میکند. اتحادیه میهنی میتوانست طبق همان قوانین بورژوائی به مصطفی سلیمی پناه بدهد. اما این عملکرد جنایتکارانه برای هزارمین بار ثابت کرد که پرچم دروغين دفاع از مردم كرد، درونمایه ای جز چانه زنی برای سهم خواهی نیست و در این راه هر کمکی به هر جنایتی قابل توجیه است.

همینطور سکوت ویا موضع دوپهلوی احزاب ناسیونالیست مستقر در اقلیم کردستان در باره نقش کلیدی اتحادیه میهنی در اعدام مصطقی سلیمی را باید به حساب محاسبات خرد و معامله گرانه از نوع اتحادیه میهنی گذاشت. انتظار بیشتر از این احزاب عبث است.

 اما معنی سیاسی این عملکرد اتحادیه میهنی و کسانی که زیر این تصمیم مهر و امضا زدند، بسیار فراتر از این مورد مشخص و تاریخی از این نوع عملکرد است. این واقعه به هر فعال سیاسی در اپوزیسیون این هشدار را میدهد که قابل فروش و معامله است. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست اعدام جنایتکارانه مصطفی سلیمی و همکاری مستقیم اتحادیه میهنی در اجرای این حکم را قویا محکوم میکند.
از نظر ما مردم آزادیخواه در کردستان ایران ‌عراق نباید در مقابل چنین جنایتی سکوت کنند.  مقامات امنیتی اقلیم کردستان وبخصوص اتحاديه  میهنی در مقابل این عمل ضد انسانی باید  پاسخگو باشند و تحت فشار گذاشته شوند . با ید با قدرت اعتراض مردم آزادیخواه و فشار نیروها واحزاب و نهادهای انساندوست مسئولین و مسببین این عمل وقیحانه به جامعه معرفی و به سزای عملشان برسند . هرکس و دارودسته ای این جنایت را مرتکب شده است، حکومت اقلیم کردستان مسئول تامین آسایش و امنیت در جامعه است وباید جوابگوباشد . این توطئە شنیع برای همیشه در حافظه مردم منطقه ثبت خواهد شد و عاملین این جنایت باید پاسخگوی این قتل و معامله ضد انسانی باشند.
كميته كردستان حزب حكمتيست مجددا ضمن محكوم كردن اين جنايت، به خانواده، بستگان ، دوستان  و هم بندهای مصطفي سليمي تسليت ميگويد و خود را در غم از دست دادن وي شريك ميداند.
 
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست
۲۳ فروردین ۱۳۹۹

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com