شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان زندانیان

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى
April 11, 2020

اطلاعیه شماره ۱۱
شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان زندانیان
#کرونا_زندان
#جان_زندانیان_در_خطر_است

زندانی سیاسی و خانواده او در صف مقدم اعتراض به عدم مرخصی زندانیان!
 امروز حفظ جان زندانیان در ایران خواست بشریت متمدن است!
اخبار ابتلای ۵۰ زندانی در زندان ارومیه به ویروس کرونا، خانواده زندانیان وجامعه را بیشتر از پیش نگران کرده است. در کنار این اخبار شنیدن صدای محمد حسین سپهری از زندان و خبر ابتلا وی به کرونا از طریق این پیام و تویت برادرش، دل هر انسان نوع دوستی را بدرد میاورد. سهیل عربی در اعتصاب غذا بسر میبرد و هر روز با دلنوشته هایش از خودش، نبود آزادی بیان و سرکوب فعالین، بیعدالتی دستگاه قضائی و جمهوری اسلامی و دلتنگی برای دخترش مینویسد. خانواده عباس واحدیان شاهرودی در پیامی از قطع تماس وی با خانواده میگویند و در ادامه میافزایند
"آیا نگرانیها و مشکلات ناشی از زندان بودن عباس واحدیان برای مادر (در بستر بیماری)، ۳ فرزند و همسرش کافی نیست که قطع تماس ناگهانی هم به آن اضافه شد".
 محمد مرادی و سپیده فرهان که بتازگی از زندان اوین به مرخصی آمده اند از شرایط بد بهداشتی، درمانی، قطع ملاقاتها، شرایط غیر انسانی، قرون وسطائی و عدم تامین لوازم مورد نیاز و ضروری در قرنطینه زندان، نگرانیهایشان و خطر جان زندانیان میگویند.
محمد مرادی میگوید؛ "تا دیر نشده باید تدبیری اندیشید. جان سهیل عربی و هزاران زندانی دیگر در خطر است".
سپیده فرهان که دوشنبه  ۱۸ فروردین به مرخصی آمده است از وضعیت بد و خطرناک زنان زندان اوین میگوید ؛"در این روزهای پر خطر همچنان نوزده نفر از بند زنان اوین از حق مرخصی محرومند.
محرومیت از مرخصی تنها یکی از محدودیت های اعمال شده بر آنهاست" . " یکی دیگر از مشکلات نگران کننده تاخیر در ارسال مواد ضدعفونی کننده به بند و وضعیت نامطلوب بهداری ست که به هیچ عنوان اجازه ی ورود پزشک به بند داده نمیشود".
 سیاست" مرگ خاموش" سیاست همیشگی حکومت جنایتکار اسلامی برای حذف فیزیکی زندانی سیاسی بوده است. امروز شیوع کرونا جان صدها هزار انسان در بند را با خطر جدی مواجه کرده است. مسئولان حکومتی برای حفظ جان خود، خود را قرنطینه کرده اند. این در صورتی است که کوچکترین تمهیداتی در زندانها جهت جلوگیری از ورود کرونا به زندانها صورت نگرفته است. برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی زندانها و سازمان زندانها را باید تعطیل کرد. جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جان زندانیان است.

ما از تمام مردم، سازمانهای و تشکلهای بشردوست، اتحادیه های کارگری و تمامی مدافعین آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکنیم  که حکومت اسلامی در ایران را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان  و حفظ جانشان تحت فشار بگذارند.
شما میتوانید از طرق زیر اقدام کرده در این کارزار از زندانیان و خانواده هایشان حمایت کنید :

- با استفاده از تلفنتان کلیپ کوتاه تصویری و یا صوتی تهیه کنید و خواستار آزادی زندانیان شوید. این ویدیو را در  اینستاگرام و فیسبوک و تویتر خود پخش کنید وجهت پخش وسیعتر برای ما نیز ارسال دارید
- اخبار زندانیان در شهرتان در ایران را برای ما ارسال و در اینستاگرام و فیسبوک و تویتر خود پخش کنید.  انتشار اخبار زندانیان فشار بیشتری روی رژیم گذاشته و کمک میکند تا زندانیان گمنام نمانند.
- در شهرهای مختلف جهان با  اعضای پارلمان، شخصیتهای آزادیخواه ، اتحادیه های کارگری و سازمانهای بشردوست تماس گرفته و از آنها بخواهید به رژیم اسلامی در ایران نامه ارسال کرده و خواستار حفظ جان زندانیان در مقابل ویروس کرونا و آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان شوند.  
- در طوفانهای تویتری شرکت کرده و از این طریق به انعکاس صدای و وضعیت زندانیان کمک کنید
- اگر مایل به پیش بردن فعالیتهای بیشتری در این زمینه هستید با ما از طریق راههای ارتباطی زیر تماس بگیرید.    

کانالهای تماس با کمیته مبارزه با آزادی زندانیان سیاسی:
I am her-his voice - من صدای او هستم Facebook.com/IranzendaniSiasi 
www.cfppi.org, ،  تلگرام @cfppi2018  ، اینستاگرام  @cfppi ، تویتر  @Irancfppi
‌‎
‏‏cfppiiran2006@gmail.com
‏Tel, WhatsApp: +31682198347


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com