آزادی ٥٤٠٠٠ زندانی , زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان آبانماه باید فورا آزاد شوند!

حزب حکمتیست
March 04, 2020

 

اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست

 

آزادی ٥٤٠٠٠ زندانی

زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان آبانماه باید فورا آزاد شوند!

 

امروز سه شنبه ١٣ اسفند جمهوری اسلامی ناچار شد ٥٤٠٠٠ نفر از زندانیان را با عنوان مرخصی موقتاً آزاد کند. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه رژیم اسلامی گفته است که زندانیان قبل از آزادی تست کرونا شدند. کرونا در ایران به یک فاجعه تمام عیار بدل شده و شهرهای مختلفی در وضعیت اضطراری و قرمز قرار گرفته اند. زندانها از اماکنی هستند که بدلیل جمعیت زیاد زندانیان، کمبود حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی میتواند به قتلگاه زندانیان بدل شود. این اقدام جمهوری اسلامی بدنبال فشار جامعه و خانواده های زندانیان صورت گرفته است.

 

در شرایطی که جمهوری اسلامی زیر فشار جامعه ناچار به آزادی موقت زندانیان برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا شده است، دهها نفر را بدلیل افشاگری در باره پنهانکاری حکومت در مورد شیوع ویروس کرونا و قربانیان آن بازداشت کرده است.

 

هنوز وضعیت هزاران دستگیری آبانماه و زندانیان سیاسی ناروشن است. کلیه زندانیان سیاسی و دیگر زندانیان باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. در موقعیت ویژه کنونی که بیشتر نهادهای حکومتی هم ناچار شدند کار روزانه خود را تعطیل کنند، جمهوری اسلامی را باید وادار کرد که کلیه زندانیان سیاسی را آزاد و زندانها را از زندانیان تخلیه کند. عده ای استدلال میکنند که تعدادی از زندانیان با پرونده های سنگین جنایت و قتل، حضورشان در جامعه خطرناک است و خواست آزادی آنها درست نیست. پاسخ ما اینست که مجرمین دارای حقوقی هستند. حقوق مجرمین را برای "قدیسین" ننوشته اند. سیاست ما در قبال اعدام هم همین است. اعدام باید لغو شود. زندانیان مورد اشاره که تعداد معدودی هستند، اولا با خطر ابتلا به ویروس کرونا روبروهستند و باید سلامتی شان تامین و تضمین شود. ثانیا میتوان در اماکن حفاظت شده آنها را نگهداشت. عمده زندانیان با جرائم عادی کسانی هستند که قربانیان فقر و بیکاری و مصائبی هستند که نظام کنونی بانی و مُسبب آنست. سیاست درست در قبال زندانیان در این وضعیت ویژه اینست که زندانیان آزاد شوند و هیچ تقسیم بندی در این زمینه را به یک اصل ارتقا نداد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست مردم آزادیخواه و خانواده های زندانیان را به اعمال فشار برای آزادی فوری کلیه زندانیان و تامین و تضمین سلامتی آنها فرامیخواند.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

١٣ اسفند ۱۳۹۸- ٣ مارس ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com