علیه حکم اعدام سه نفر از معترضین آبانماه اعتراض کنیم!

حزب حکمتیست
February 25, 2020

اعلامیه حزب حکمتیست

 

علیه حکم اعدام سه نفر از معترضین آبانماه اعتراض کنیم!

 

بنا به اخبار منتشر شده، ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان را به اعدام محکوم کرده است. این سه زندانی سیاسی علاوه بر حکم اعدام مجموعاً به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شده اند. اتهام وارده به این افراد که تحت شکنجه شدید توسط پلیس امنیت گیشا برای گرفتن اعتراف اجباری به آنان تحمیل شده است، "مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی و مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب" در جریان اعتراضات در محله ستارخان و همینطور "خروج غیرقانونی از کشور" اعلام شده است. این زندانیان در ارتباط با خانواده‌هایشان اعلام کرده اند که "ما بعنوان جوانانی که از بیعدالتی و قوانین واپسگرا به تنگ آمدیم و خواهان دگرگونی بنیادی هستیم به خیابان آمدیم و اعتراض کردیم. اتهام "مجاهد و ارتداد" به ما تلاشی برای توجیه حکم اعدام است و اتهامات را با شکنجه به ما تحمیل کرده اند".

 

لازم به ذکر است که محمد رجبی و سعید تمجیدی در تاریخ ۲۹ آبان به ترکیه پناهنده شده بودند، اما پلیس ترکیه در تاریخ ۷ دیماه ۹۸ آنها را به ایران دیپورت کرد. حزب حکمتیست همکاری دولت ترکیه و جمهوری اسلامی را قویاً محکوم میکند. این حرکت دولت ترکیه نقض قوانین بین المللی و انسانی در حمایت از پناهندگان سیاسی است. ما از سازمانهای سیاسی پیشرو بین‌المللی و انسانهای آزادیخواه و برابری طلب میخواهیم که علیه این اقدام و سیاست جدید دولت ترکیه قاطعانه اعتراض کنند.

 

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست از جریانات سیاسی و مردم آزادیخواه دعوت میکند که فعالانه به این احکام اعتراض و از اعدام این جوانان ممانعت کنند. جمهوری اسلامی بخشی از دستگیری‌های آبانماه را تحت عنوان "لیدرها" مدتهاست در زندان تحت شکنجه قرار داده و تعدادی را زیر شکنجه به قتل رسانده و عنوان "خودکشی" روی آن گذاشته است. جمهوری اسلامی با تداوم این جنایتها میخواهد از جامعه و جنبش آبانماه انتقام بگیرد. نه کشتار و قتل عام آبانماه، نه مضحکه تابوت چرخانی قاسم سلیمانی و موشک پرانی، نه مضحکه انتخابات نتوانست جنبش آبانماه را بعنوان محور سیاست ایران حاشیه‌ای کند. باید رژیم اسلامی را از این سیاست جنایتکارانه پشیمان کرد. فراخوان ما اینست که با ابتکارهای مختلف از این جوانان و زندانیان آبانماه قاطعانه دفاع کنیم و برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی تلاش کنیم.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران - حکمتیست

٥ اسفند ١٣٩٨ - ٢٤ فوریه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com