جمهوری اسلامی قابل اعتماد نیست!

حزب كمونيست كارگرى ايران
March 13, 2020

جمهوری اسلامی قابل اعتماد نیست!

ارسال کمک برای مقابله با کرونا باید تحت نظارت مردم باشد

 

جمهوری اسلامی از صندوق بین‌المللی پول تقاضای دریافت ۵ میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا کرده است. این تقاضا هفته قبل و پس از اینکه صندوق بین المللی پول اعلام کرد که به کشورهایی که درگیر کرونا هستند. ۵۰ میلیارد دلار اختصاص داده است، توسط وزیر امور خارجه و رئیس بانک ملی ایران صورت گرفت.


 

بودجه در ایران به حد کافی برای مقابله با کرونا هست اما هر ماه میلیاردها دلار صرف موسسات مذهبی و مساجد و امام جمعه ها، صرف سرکوب و گروههای اسلامی در منطقه و یا صرف دزدی توسط مقامات و آیت الله ها میشود. هر کمکی از خارج برای مقابله با کرونا نیز توسط جمهوری اسلامی صرف همین اقلام میشود و چیزی نصیب مردم نمیشود. هیچ اعتمادی به جمهوری اسلامی نیست. کمک ها چه بصورت نقدی و چه غیر نقدی در دست جمهوری اسلامی و ایادی آن برای هر امری بجز مقابله با کرونا بکار گرفته میشود و یا از بازار سیاه کالاها سر در میاورد. در جریان حوادث پیشین همچون سیل و زلزله و غیره، کمک های ارسالی در بازارهای سیاه بفروش رسید و مردم نیازمند از آن محروم شدند. نباید اجازه داد کمک های ارسالی برای مقابله با کرونا نیز دچار این سرنوشت شوند.

 

هر نوع کمکی باید تحت نظارت مردم، بیمارستان ها و سایر مراکز مقابله با کرونا و نهادهای همیاری مردمی برای مقابله با کرونا صورت گیرد و شفاف و روشن به افکار عمومی گزارش داده شود. نباید اجازه داد درد و رنج مردم ابزار و وسیله ای برای سودآوری مشتی دزد و جانی قرار گیرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲ مارس ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com