کشیده شدن دامنه بیماری کرونا به محیط های کار + در مقابله با بحران کرونا همه زندانیان باید آزاد شوند

حزب كمونيست كارگرى ايران
February 29, 2020

کشیده شدن دامنه بیماری کرونا به محیط های کار

 کارگران و کارکنان پالایشگاه بید بلند ٢ بهبهان وارد اعتصاب شدند

روز ١٠ اسفند کارگران و کارکنان  پالایشگاه بید بلند2 بهبهان در پی چندین مورد ابتلای مشکوک به کرونا در پالایشگاه و پنهان کاری واحد ایمنی و بهداشت در این رابطه، دست از کار کشیدند. در حالیکه کارگران خشمگین از خطر جانی بیماری کرونا دست از کار کشیده و فریاد اعتراضشان بلند است مقامات مسئول کارگران را تهدید به اخراج کردند.

محیط های کار به دلایل مختلف در خطر شیوع گسترده تر بیماری خطرناک کرونا قرار دارند. در شرایطی که  بهداشت محیط های کار و خوابگاههای کارگران در مراکزی چون عسلویه بسیار ضعیف است و هیچگونه تجهیزاتی برای مقابله با بیماری ها در این محیط ها وجود ندارد، ادامه کار کارگران و شاغلین در این مراکز خطر جانی آشکاری برای آنان دارد و اجبار به کار آنان یک جنایت آشکار از سوی حکومت و کارفرمایان است. کار را باید در همه جا تعطیل کرد و با اعلام اعتصاب عمومی حکومت اسلامی را در منگنه  اعتراضات گسترده خود قرار داد.

اعتصاب عمومی و تعطیل کار و تحصیل یک راه موثر مقابله با شیوع بیشتر بیماری هولناک کرونا و در عین حال راه موثر مقابله با حکومت اسلامی است که در واقع عامل اصلی شیوع این بیماری در ایران است. با اعتصاب عمومی و وارد عمل شدن مستقیم مردمی باید فضای اعتراض را علیه حکومت گسترده تر کرد و آنها را تحت فشار قرار داد. حزب کمونیست کارگری همه کارگران، معلمان، دانشجویان، و تمامی کارکنان دولت و همه مردم را به اعتصاب عمومی فرامیخواند. حزب بر حق برخورداری مردم از تامین معیشت در ایام اعتصابشان، درمان رایگان و دسترسی به تجهیزات لازم بهداشتی و درمانی لازم و مناسب بصورت رایگان در برابر بیماری خطرناک کرونا  تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ اسفند ٩٨،  ٢٩ فوریه ٢٠٢٠
--

+++

در مقابله با بحران کرونا همه زندانیان باید آزاد شوند


 

زندانیان بیش از بخشهای دیگرجامعه در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند. بنا به آخرین گزارشات "ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران" اعلام کرده است که به قوه قضائیه در استان تهران پیشنهاد میکند به برخی از زندانیان را به شکل غربالی موقتا مرخصی داده شود. اعلام شده است این مرخصی ها به شرط پرداخت وثیقه خواهد بود و زندانیان محکوم به بیش از ٥ سال حبس را در برنخواهد گرفت. این نوع "پیشنهادات" الکن و ناقص و ناکافی تحت فشار اعتراض مردم به وضیعت بشدت نگران کننده زندانیان اعلام میشود. جمهوری اسلامی در پی آنست تا از فشار اعتراضات بکاهد اما امر مردم چیز دیگری است. خانواده ها و وابستگان زندانیان و کل جامعه خواهان آزادی همه زندانیان بدون هیچ نوع غربالگری و پرداخت وثیقه و مدت محکومیت و دیگر شرط و شروط هستند. همه زندانیان در سراسر ایران باید بدون استتثنا تا زمان رفع بحران از زندان آزاد شوند.

 

حزب کمونیست کارگری همواره خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی، که رژیم آنها را امنیتی مینامد، بوده است و در شرایط خطیر حاضر نیز بر این امر تاکید میکند. در مورد زندانیان عادی نیز بخش اعظم آنها آنها هیچ جرمی مرتکب نشده اند. سیستم قضائی و قوانین اسلامی از اساس و ماهیتا ضد عدالت  و مبانی مدرن و مترقی و امروزی جرمشناسی و کیفر و مجازات و حقوق متهمین و روند بازجوئی وتشکیل پرونده و دادگاه و غیره است. از همین رو اکثریت بالائی از زندانیان حتی بنا بر ابتدائی ترین اصول حقوقی و قضائی مدرن بیگناه هستند. پرونده همه زندانیان عادی با سرنگونی حکومت اسلامی باید دوباره باز بشود، در دادگاه های مدرن و سکولار تجدید محاکمه بشوند و به بسیاری از آنها که بیگناه به زندان افتاه اند خسارت پرداخت بشود. مبارزه در این عرصه، مبارزه برای آزادی همه زندانیان سیاسی و محاکمه مجدد همه زندانیان عادی بر مبنای یک سیستم قضائی و قانونی مدرن سکولار و متمدنانه، مبارزه ای مستمر و همیشگی است که مستقل از شرایط مشخص کنونی باید به پیش برده بشود. اما شرایط حاضر ایجاب میکند که بیش از پیش و با مبرمیتی بیش از همیشه، این بار برای خنثی کردن خطر فوری که جان زندانیان را تهدید میکند، بر آزادی آنان تاکید کنیم.

 

همه زندانیان باید بدون هیچ قید وشرطی آزاد بشوند اما تا زمانی که این امر متحقق شود باید فورا   اقدامات ویژه و عاجلی برای نجات جان زندانیان انجام شود. تمام توصیه ها و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی در سراسر ایران و بویژه در مورد زندانیان باید رعایت شود. ضدعفونی کردن زندانها و توزیع ماسک بین زندانیان، معاینه هر روزه زندانیان، توقف احکام جدید زندان برای متهمین، توقف نقل وانتقال بین زندانها، معاینه ملاقات کنندگان زندانیان، معاینه و کنترل هر روزه نگهبانان و اقدامات دیگری از این قبیل باید فورا بمرحله اجرا در آید. تاکید ما بر آزادی بیقید و شرط همه زندانیان تا زمان رفع بحران است و در عین حال خواهان انجام فوری اقدامات ویژه بهداشتی و پیشگیرانه در زندانها هستیم.  

 

جمهوری اسلامی نه تنها تا کنون در جهت پیشیگری بیماری مهلک کرونا هیچ اقدامی نکرده است بلکه خود عامل اصلی شیوع این بیماری در ایران بوده است. باید با اعتراضات و با اعتصاب عمومی حکومت را به مقابله با بیماری کرونا در سراسر جامعه وادا کرد. خواست اقدامات بهداشتی ویژه در زندانها و آزادی بیقید و شرط همه زندانیان یک رکن مهم اعتراض و اعتصاب ما علیه کرونا است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۷ فوریه ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com