اعتصاب در کلیه مراکز کار و تحصیل را باید فورا عملی کرد

حزب كمونيست كارگرى ايران
February 27, 2020

اعتصاب در کلیه مراکز کار و تحصیل را باید فورا عملی کرد

علیرغم پنهانکاری حکومت از ابعاد گسترش کرونا در ایران، گزارشات متعدد کارکنان بیمارستانها و گزارشات دیگری که بعضا از جلسات حکومتی به بیرون درز میکند، نشان میدهد که متاسفانه این ویروس بسرعت در حال گسترش است. جمهوری اسلامی نه اقدام پیشگیرانه ای کرده است، نه آموزش عمومی میدهد، نه تجارب دیگر کشورها را در اختیار مردم میگذارد و نه حاضر است امکانات لازم را به این مساله اختصاص بدهد. باید زودتر کاری کرد. نباید به انتظار نشست. مثل هر خواست دیگری باید با اعتراض خواست هایی را به حکومت تحمیل کرد. اعتصاب در مدارس و دانشگاهها، در کارخانه ها و ادارات دولتی، هم برای اعمال فشار به حکومت و هم جلوگیری از گسترش کرونا حیاتی است.

 

شورای صنفی ۶۷ دانشگاه خواهان تعطیل دانشگاهها شده و از دانشجویان خواسته اند از رفتن به دانشگاه خودداری کنند. کارگران برخی مراکز از جمله راه آهن و هپکو و کنگان و عسلویه بدلیل عدم اقدامات پیشگیرانه در محیط های کار و محیط های عمومی دست به اعتراض زده و هشدار داده اند. جمهوری اسلامی در برخی استانها مدارس و دانشگاه ها را موقتا تعطیل اعلام کرده است اما تعطیلی کلیه مراکز تحصیلی و کاری در سراسر کشور را قبل از اینکه کرونا در همه این مراکز گسترش پیدا کند خودمان باید عملی کنیم. باید فرض را بر این گذاشت که در همه شهرها کسانی به این ویروس مبتلا شده اند و خود مطلع نیستند اما ناقل بیماری به دیگران هستند و اماکن پرجمعیت خطرناک ترین مکان های گسترش این بیماری است.

 

اعتصاب عمومی فوری یکی از موثرترین اقدامات برای پیشگیری از گسترش بیشتر کرونا به جمعیت های بزرگتر است. بجز کارکنان خدمات پزشکی و سایر خدمات حیاتی برای مردم باید همه جا دست به اعتصاب بزنیم تا قربانی کمتری بدهیم. دانشجویان و معلمان نقش مهمی در شکل دادن به اعتصاب سراسری و عمومی دارند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ اسفنند ۱۳۹۸، ۲۶ فوریه ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com