اجتماع و اعتراض دانشجویان "مردم درگیر فقرند، اینا تو فکر رای اند"!

حزب حکمتیست
February 16, 2020


اعلامیه مرکز خبری حزب حکمتیست

اجتماع و اعتراض دانشجویان 
"مردم درگیر فقرند، اینا تو فکر رای اند"!

امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران در گرامیداشت قربانیان هواپیمای اکرائین اجتماعی برگزار کردند. دانشجویان از جمله شعارهای: "مردم درگیر فقرند، اینا تو فکر رای‌اند"، "نه صندوق، نه آٰرا، تحریم انتخابات"، "نه شیاد نه جلاد تحریم انتخابات"، "دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد"، "از ایران تا بغداد، سرکوب ستم استبداد"، "امنیت پوشالی، جمهوی توخالی"، "به من نگو فتنه گر، فتنه تویی ستمگر"، "حکومت نظامی نمیخوایم نمیخوایم"، "بهاره هدایت آزاد باید گردد"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "١٥٠٠ نفر کشته آبان ما"، "آبان و دی و خرداد، یادآر خون بیداد" و ... را سر دادند. بسیج و حراست پس از مدت کوتاهی به دانشجویانی که متن بیانیه ای را قرائت میکردند، حمله کردند که با حمایت و تشکیل حلقه حفاظتی توسط دانشجویان روبرو شد. دانشجویان در این مقطع شعار دادند: "متحد، متحد، مقاومت میکنیم"!
 
امروز یکشنبه ۲۷ بهمن دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حذف سنوات کارشناسی ارشد و دکترا اجتماع کردند. دانشجویان معترض از جمله شعار میدادند: "دانشجوی خوابگاهیم، سفره غذا نداریم"، "دانشجوی کارگر، پول نداره ستمگر"! همینطور دیروز شنبه ۲۶ بهمن، دانشجویان دانشگاه علامه تهران در اعتراض به حضور دوربین و گروه صدا و سیما در این دانشگاه، اعتراض کردند و با پلاکاردهائی در دست در محل دانشگاه حرکت کردند. دانشجویان شعار میدادند: "ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما"!

امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸، دانشجویان دندانپزشکی اصفهان در اعتراض به رویه بازاری دانشگاه و پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو و عدم توجه به نیازهای آموزشی از جمله فقدان تناسب میان امکانات آموزشی و تعداد دانشجو، دست به اعتصاب زدند. امروز کلیه کلاسها و بخشهای آموزشی با اعتصاب تعطیل شد.

از جانب دانشجویان دانشگاه تهران فراخوانی با عنوان "کشته ندادیم که سازش کنیم" برای اجتماع در سر در اصلی دانشگاه تهران برای فردا دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۷ انتشار یافته است.

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست به اعتراض و مبارزه رادیکال دانشجویان درود میفرستد و در این مبارزه حامی و همراه شماست. آبانماه محور سیاست ایران است و امروز هر اعتراضی به حکومت فقر و استبداد و استثمار از دریچه ایران بعد از آبانماه و تداوم این حرکت دیده و سنجیده میشود. ما با اعتراضمان فریاد میزنیم که برای ما "انتخابات" یک مضحکه است، اصل قضیه اینست که جنبش آبان برای سرنگونی ادامه دارد، ما جنبش دی و آبانیم! فریاد میزنیم؛ حکومت فقر و سرکوب در موضع انتخابات نیست، در موضع متهم بجرم جنایت علیه بشریت است. باید برود و باید محاکمه شوند.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٧ بهمن ۱۳۹۸- ١٦ فوریه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com