اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ دی ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
January 16, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ دی ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- پنجمین روز اعتراضات نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی

- تهران:

*اعتراض خانواده های داغدار نسبت به بهره برداری تبلیغاتی حکومتی ها از عزیزان جانباخته شان

*جو شدید امنیتی اطراف دانشگاه های پلی تکنیک وتهران

*لغو تجمع دانشگاه هنر تهران

+ مهاباد:

*جلوگیری خانواده های داغدار ازبهره برداری تبلیغاتی حکومتی ها در مراسم خاکسپاری عزیزان جانباخته شان

- بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و جان باختن انسان های بیگناه

- آزادی موقت  2 کارگر حق طلب کارخانه هپکو اراک پس از چند روزحبس با تامین قرار وثیقه

- عدم پرداخت 6 ماه حقوق کارکنان اورژانس اجتماعی مازندران

- 110کارگر کارخانه داروسازی بهستان در یک قدمی بیکاری

- آزادی موقت فروغ سمیع نیا، جلوه جواهری ، هومان تحریری و کاوه مظفری از بازداشتی های  مراسم گرامیداشت نوید بهبودی در روستای مهویزانِ باتامین قرار وثیقه صد میلیون تومانی

- بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان در محکومیت تداوم سرکوب فعالین صنفی و بازداشت اخیر جعفرابراهیمی از اعضای کانون صنفی معلمان تهران

- پیام انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در اعتراض به دستگیری و دربند نگه داشتن جعفر ابراهیمی و دیگر کنشگران معلم

- کشته وزخمی شدن 4 کارگر در حادثه انفجار کپسول گاز گرگان

- سرویس رفت و آمد کارگران مجتمع مس سرچشمه هم واژگون و8نفر مصدوم شدند

- اصفهان:

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی  اصفهان نسبت به به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی واعتراضات هفته آخرآبان ماه 98

*فراخوان شرکت در مراسم خاکسپاری 11نفر از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران

- سنندج:

*اطلاعیه شماره 1 فعالین مدنی و اجتماعی شهر سنندج بمناسبت مراسم خاکسپاری آیدا فرزانه وهمسرش آروین مرتب از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران

*اطلاعیه شماره 2 فعالین مدنی و اجتماعی شهر سنندج بمناسبت مراسم خاکسپاری آیدا فرزانه وهمسرش آروین مرتب از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران

 

*پنجمین روز اعتراضات نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی:

+تهران:

*اعتراض خانواده های داغدار نسبت به بهره برداری تبلیغاتی حکومتی ها از عزیزان جانباخته شان

روز سه شنبه 24دی، خانواده های داغدار نسبت به بهره برداری تبلیغاتی حکومتی ها از عزیزان جانباخته شان منجمله  ازمراسم خاکسپاریشان در بهشت زهرا اعتراض کردند.

روز چهارشنبه 25 دی یک خبرگزاری حکومتی، از اصرار برخی مسوولان و نهادها ی حکومتی برای حضور دوربینی در خانه جان‌باختگان خبر داد.

بنا بهمین گزارش،با وجود برخی پیشنهادها برای برگزاری تشییع دسته‌جمعی، این کار انجام نشد.

خانواده خانواده های تعدادی از جان‌باختگان از کم‌توجهی به شرایط خانواده‌ها و تماس‎های مکرر و اصرار ارگان‌های مختلف برای تعیین دلجویی و عرض تسلیت گلایه کرده‌اند.

همچنین اعزام دوربین هنگام ورود مسوولان تسلیت‌گو باعث ناخرسندی برخی خانواده‎ها شد.

*جو شدید امنیتی اطراف دانشگاه های پلی تکنیک وتهران

گزارشات رسیده از تهران حاکی از جو شدید امنیتی اطراف دانشگاه های پلی تکنیک وتهران می باشد.

بنابهمین گزارشات نیروهای سرکوبگر به تعداد زیاد با آمبولانس، ماشین راهنمایی و رانندگی، ماشین شخصی، آبپاش وموتور در اطراف این دانشگاه مسقر هستد.

*لغو تجمع دانشگاه هنر تهران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر تهران علیرغم فراخوان داده شده برای تجمع روزچهارشنبه 25 دی اعلام کرد :با توجه به هشدارها وتذکرهای نهادهای دانشگاهی و خارج از دانشگاه ،مراسم یابود امروز جهت صیانت از جان و امنیت دانشجویان دانشگاه ملغی می‌باشد.

+اصفهان:

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی  اصفهان نسبت به به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی واعتراضات هفته آخرآبان ماه 98

 روز چهارشنبه 25 دی، دانشجویان دانشگاه صنعتی  اصفهان علی رغم فشار خیلی زیاد از طرف  نیروهای سپاه و حراست با دست نوشته«1500 + 176دروغ خطای انسانی نیست» دست به تجمع و اعتراض زدند.

با اینکه نیروهای سپاه پشت در دانشگاه بودن و حراست دانشگاه از ادامه تجمع جلوگیری کردند ولی دانشجویان گفتند: تا رسیدن به هدف جنبش به اعتراضشان در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه خواهن داد.

*فراخوان شرکت در مراسم خاکسپاری 11نفر از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران

زمان:پنج شنبه 26 دی-  ساعت 2 بعد از ظهر

مکان: از میدان فیض یه سمت گلستان شهدا اصفهان

+سنندج:

*اطلاعیه شماره 1 فعالین مدنی و اجتماعی شهر سنندج بمناسبت مراسم خاکسپاری آیدا فرزانه وهمسرش آروین مرتب از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران

مردم مبارز و آگاه سنندج

فردا پنج‌شنبه 26 دیماه راس ساعت 10 صبح مراسم تشییع جنازه دکتر آروین مرتب و همسر ایشان دکتر آیدا فرزانه دو نفر از جانباخته‌گان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران در بهشت محمدی شهر سنندج برگزار میگردد.

با شرکت در این مراسم یاد این عزیزان را گرامی میداریم .

فعالین مدنی و اجتماعی شهر سنندج

چهارشنبه ۲۵ دیماه

*اطلاعیه شماره 2 فعالین مدنی و اجتماعی شهر سنندج بمناسبت مراسم خاکسپاری آیدا فرزانه وهمسرش آروین مرتب از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران

مردم انسان دوست سنندج و روستاهای اطراف!

در اطلاعیه شماره یک ، برگزاری مراسم خاکسپاری دو تن از عزیزان قربانی جنایت سپاه پاسداران که فردا ساعت ۱۰ صبح در بهشت محمدی سنندج برگزار می شود را به آگاهی رساندیم.

برای گرامیداشت یاد کلیه جانباختگان جنایت سپاه پاسداران و یاد این دو عزیز،  فردا با نثار دسته ها و شاخه های گل سرخ در مراسم حاضر می شویم. انتظار این است که کلیه شهروندان در این مراسم شرکت کنند.

فعالین مدنی و اجتماعی شهر سنندج

چهارشنبه ۲۵ دیماه

+ مهاباد:

*جلوگیری خانواده های داغدار ازبهره برداری تبلیغاتی حکومتی ها در مراسم خاکسپاری عزیزان جانباخته شان

فیلم های منتشره در شبکه های منتشره نشان می دهند روز چهارشنبه 26 دی خانئاده های داغدار مانع ازبهره برداری تبلیغاتی حکومتی ها در مراسم خاکسپاری عزیزان جانباخته شان از جمله نصب پرچم جمهوری اسلامی شدند.

*بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و جان باختن انسان های بیگناه

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روز 25 دی ماه بیانیه ای بشرح زیر به مناسبت فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و جان باختن انسان های بیگناه صادر کرد:

 بنی آدم اعضای یک پیکرند

 که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

 دگر عضوها را نماند قرار

 در روزها و ماه های اخیر، حوادث تلخ و دردناک متعددی برصفحه سرنوشت ملت ایران رقم خورده که کلیدواژه‌ همه آنها با نسبت های متفاوت، بی تدبیری و سوء مدیریت بوده است. قیمت بنزین را می شد باتدبیر بهتر و در شرایطی مناسب ترتغییر داد تا بار زندگی مردم گران تر از پیش نشود. با اعتراضات طبیعی مردم در زمینه گرانی بنزین و بار طاقت فرسای آن می شد به گونه ای سنجیده تر عمل کرد تا حوادث تلخ بعدی رقم نخورد.

اما حادثه تلخ و جگرسوز سقوط هواپیمای مسافربری و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان عزیز و مسافران بیگناه دیگر کشورها در میان حوادث اخیر آنچنان جانکاه و دردناک است که فکر کردن به آن هم بر روح لطیف انسانی، ناخن تنفر و بیزاری می کشد و این سوال مهم را به ذهن متبادر می کند که آبشخور این اتفاقات بنیان کن و هستی سوز که یکی از پس دیگری، حیات یک ملت را به بازیچه گرفته اند، در کجاست و ریشه در کدام کویر بی تدبیری و کج اندیشی دارد؟

 بدون تردید خطای انسانی جزیی از ذات گفتار و کردار بشر است اما سقوط هواپیمای مسافربری و متلاشی شدن پیکر دهها انسان بیگناه را که صرفا براساس اعتماد به تخصص و تعهد مسئولان و متولیان امر، قدم بر پلکان هواپیما گذاشته بودند، نمی توان در قالب ارزان و مسئولیت گریزانه «خطای انسانی» تعریف و خلاصه کرد و چنین القا نمود که از این اتفاق، گریزی نبوده است.

 باتوجه به حوادث هفته های اخیر، حتی کودکان این مرز و بوم نیز می دانستند و احتمال می دادند که هر لحظه تیری از کمان خصم فرود آید و جان فرزندان این مرز و بوم را نشانه بگیرد. پس چگونه است که صاحب منصبان ریز و درشت این کشور که درقبال برخورداری از مزایای منصب و موقعیت خود، مسئولیت مدنی، اخلاقی و قانونی دارند، به این موضوع بدیهی فکر هم نکرده بودند که بعد از پرتاب موشک به پایگاه آمریکایی احتمال پاسخگویی، لااقل در سطح حداقلی آن را پیش بینی کنند و برای آن در حد امکانات و مقدورات موجود، تمهیدات لازم را به عمل آورند و برای مدتی معقول، پرواز هواپیماهای مسافربری را ممنوع کنند؟ چرا و بر اساس چه منطقی، مدیرانی که قابلیت و توانایی تشخیص اتفاقات ابتدایی و بسیار محتمل در حوزه فعالیت خود را ندارند، حق تکیه زدن بر کرسی هایی را برای خود روا می دارند که ردای آن بر قامت توانمندی هایشان بسیار نامتناسب و نامتقارن است؟

این اتفاق نابخشودنی نشان می دهد مثل بسیاری از امور دیگر به دلیل تعدد مراکز تصمیم گیری، فقدان مدیریت علمی و تخصصی و سپردن مسئولیت های مهم به سهمیه های عدالت سوز، این مردم رنج کشیده باید همچنان منتظر قسمت های بعدی سریال تکراری حوادث تلخ و دهشتناک بعدی باشند.  به قول فردوسی :

که هرگز به نادان و بیراه و خرد

سلیح بزرگی نباید سپرد

که چون بازخواهی، نیاید به دست

که دارنده ز آن چیز گشته است مست

 اتفاقی که نباید، رقم خورده است.مسلماً هیچ انسان عاقلی آن را عامدانه نمی داند اما از این خطای فاحش و پنهان کاری پس از آن هم نمی توان و نباید گذشت چون حقوق انسانی، مدنی و اجتماعی عامه مردم به آن وابسته است. کسانی که سکان کشتی زندگی یک ملت را در دست گرفته اند نمی توانند و حق ندارند بدون تدبیر و چاره اندیشی لازم، قدم در راه و عرصه ای بگذارند که برای آن قابلیت و استعداد لازم را ندارند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، دوشادوش همه هموطنان شریف خود، در اندوه پرپرشدن گل وجود فرزندان وطن و سایر جان باختگان حوادث اخیر، در فضای زندگی فرهنگیان کشور مارش عزا را طنین افکن می کند و در کنار خانواده های جان باختگان بیگناه، خود را عزادار  و سوگوار می داند و از متولیان امور موکدا می خواهد ضمن رسیدگی شفاف و بدون اغماض به گناه نابخشودنی خاطیان و مسببین این فاجعه انسانی، عرصه مدیریتی کشور را از بیماری مزمن بی تدبیری و مدیریت قبیله ای و غیرعلمی برهانند.

*آزادی موقت  2 کارگر حق طلب کارخانه هپکو اراک پس از چند روزحبس با تامین قرار وثیقه

2 کارگر حق طلب کارخانه هپکو اراک پس از چند روزحبس با تامین قرار وثیقه بطور موقت آزاد شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 25 دی، چند روزی است که 2 نفر از کارگران هپکو که اخیراً بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

از قرار معلوم پرونده این دو کارگر همچنان مفتوح است.

درهمین رابطه:بازداشت دوباره 2 کارگر حق طلب کارخانه هپکو اراک

روز چهارشنبه 11دی ماه، 2کارگر حق طلب کارخانه هپکو اراک دوباره بازداشت شدند.

این 2 کارگرازجمله بازداشتی های اعتراضات شهریور ماه سال جاری هپکویی ها بودند که با قید وثیقه آزاد شده بودند.

این 2 کارگر حق طلب بدنبال از سرگیری اعتراضات کارگران هپکو نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان در ماه جاری+دوباره بازداشت شدند.

*عدم پرداخت 6 ماه حقوق کارکنان اورژانس اجتماعی مازندران

6 ماه حقوق کارکنان اورژانس اجتماعی استان  مازندران پرداخت نشده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشوردر گفتگو با خبرنگار رسانه ای وعده داد:مطالبات نیروهای اورژانس اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی بهزیستی تا پایان سال پرداخت می شود و برای سال آینده هیچ بدهی از سال 98 باقی نخواهد ماند.

وی افزود:تا سه شنبه هفته آینده یعنی یکم بهمن سه ماه از حقوق و تا نیمه های بهمن سه ماه دیگر از حقوق معوقه نیروهای پایگاه های خدمات اجتماعی بهزیستی به حساب آنان واریز خواهد شد.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی همچنین درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی گفت : تنها راه تبدیل وضعیت آزمون استخدامی است که مهر ماه سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

*110کارگر کارخانه داروسازی بهستان در یک قدمی بیکاری

کارخانه داروسازی بهستان واقع در کیلومتر 18 اتوبان ساوه - تهران ، شهر صنعتی کاوه در آستانه تعطیلی و110کارگرش دریک قدمی بیکاری قراردارند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 25دی،زنگ خطر تعطیلی و بیکاری بیش از 110کارگر یک واحد داروسازی ساوه، در حالی به صدا درآمده که کمتر از سه ماه قبل، خطوط تولید داروهای جدید در این واحد تولیدی، صنعتی آغاز به کار کرد.

صدای آژیر قرمز تعطیلی برای این کارخانه که تحت لیسانس 2کمپانی معتبر اروپایی فعالیت می‌کند مدتی است به صدا درآمده و ممکن است تا ماه های آتی با اتمام ذخایر مواد اولیه، این واحد تعطیل شود که در این صورت ظرفیت تامین پنج درصد نیازهای دارویی کشور از میان می‌رود.

*آزادی موقت فروغ سمیع نیا، جلوه جواهری ، هومان تحریری و کاوه مظفری از بازداشتی های  مراسم گرامیداشت نوید بهبودی در روستای مهویزانِ باتامین قرار وثیقه صد میلیون تومانی

بعد از ظهر روزچهارشنبه 25 دی، فروغ سمیع نیا، جلوه جواهری ، هومان تحریری و کاوه مظفری ز بازداشتی شده گان مراسم گرامیداشت نوید بهبودی از جان باختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه در روستای مهویزانِ (حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا دراستان گیلان) باتامین قرار وثیقه صد میلیون تومانی بطور موقت آزاد شدند.

*بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان در محکومیت تداوم سرکوب فعالین صنفی و بازداشت اخیر جعفرابراهیمی از اعضای کانون صنفی معلمان تهران

ما زندە بە آنیم کە آرام نگیریم

موجیم کە آسودگی ما عدم ماست

مردم شریف و عدالت خواه ایران ، معلمان آگاه و دانش آموزان گرامی تشکل های صنفی معلمان بە عنوان تشکلی کارآمد و  پیشرو در سطح کشور همواره در طول سالهای اخیر آماج حمله های غیرمسئولانە و غیرقانونی نیروهای حاکم بودە است. با وجود هزینەهای گزافی کە این برخوردهای غیرقانونی با تشکل های صنفی معلمان برای معلمان، دانش آموزان و مردم داشتە است، چنین رویکرد سرکوبگرانە و غیرمسئولانەایی نتوانستە است کمترین خللی در ارادەی راسخ معلمان وارد آورد.

برخورد اخیر نیروهای سرکوب گر در مقابل جامعه ی بزرگ فرهنگیان، بازداشت جعفر ابراهیمی، عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی کانونهای صنفی معلمان ایران، دبیر جامعەشناسی مدارس شهریار بوده است و اکنون بیش از دو هفتە است با وجود پیگیری های مکرر خانواده و همکاران فرهنگی و دانش آموزان این فعال صنفی، متاسفانه اطلاع چندانی از نهاد بازداشت کنندە و مکان بازداشت وی نیست.

جعفر ابراهیمی از مخالفین سرسخت پولی سازی و خصوصی سازی آموزش در ایران است. بە شهادت دانش آموزان مدارس مختلف شهریار، جعفر ابراهیمی یکی از دلسوزترین و متعهدترین معلمان این منطقە است و تداوم بازداشت وی بیش از هر چیز دیگری، ضایع کردن حقوق این دانش آموزان است. همچنین

این فعال صنفی یکی از چهرەهای شناختە شدە و مطرح حقوق کودکان کار و آن دسته از کودکان افغان، که حاکمیت به اجازه ی تحصیل به آنان را نمی دهد  است و سالهاست کە در این حوزە بە شکل خستگی ناپذیر فعالیت میکند.

در وضعیت کنونی، شرایط زندگی میلیونها نفر از مردم ایران، بویژە طبقە کارگر و اقلیتهای ملی بە حاشیە راندە شدە، وخیم تر از هر دورەی تاریخی دیگر در صد سال گذشتە است. زندگی صدها و بلکە هزاران نفر فقط در چند ماە گذشتە قربانی بی کفایتی نیروهای حاکم و ناکارآمدی سیاست های آنها شدە است.

کشتار روزانه ی  کولبران، معترضین آبان ماە و شلیک مستقم بە هواپیمای مسافربری نمونەهای این بی کفایتی های تاریخی و بی سابقە هستند. و سیاە تر از همەی این ها اینکە دروغ پردازی سیستماتیک و بیشرمانەی حاکمیت و نهادهای رسانەایی آن در جریان سقوط پرواز هواپیمای اکراین ایرلاین، مردم را بیش از هر زمانی بە مسئولان بی اعتماد کردە است.  

آموزش و ‌پرورش سنگ زیر بنای هر جامعه ای است و افق هر جامعه ای به کیفیت آموزش و پرورش آن جامعه برمی گردد. همچنین هر تغییر و تحولی در سطح جامعە بە سرعت و به حق بر فضای مدارس، دانش آموزان و خانواده ها تاثیر میگذارد. بنابراین ما معلمان نمیتوانیم ساکت و خاموش، نظارە گر کشتار روزمرە همنوعانمان باشیم و مانند کارمندانی بی روح در مدارس حاضر شویم و وضعیت موجود را باز تولید نمائیم.

اهداف و مطالبات جعفر ابراهیمی و دیگر معلمان در بند، مانند محمودبهشتی، محمدحبیبی، اسماعیل عبدی و ...، خواستە و هدف تمامی معلمان ایران است و ما در راە رسیدن بە این مطالبات کمترین تعللی بە خرج نخواهیم داد.

انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان خواهان آزادی بی قید و شرط و فوری جعفر ابراهیمی است و از  عموم نیروهای مترقی ایران خواهان است کە صدای معلمان در بند باشند.

انجمن صنفی معلمان کردستان مریوان

۲۳دیماه۹۸

*پیام انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در اعتراض به دستگیری و دربند نگه داشتن جعفر ابراهیمی و دیگر کنشگران معلم:

جعفرابراهیمی را آزادکنید.

انجمن‌صنفی‌فرهنگیان‌ خراسان‌شمالی بازداشت و زندان کردن معلمان مطالبه‌گر و در راس همه بازداشت جعفرابراهیمی را محکوم میکند.

فرهنگیان از دغدغه مندترین اقشار جامعه هستند ولی از سوی مسئولین کمترین توجهی به دردهایشان نمیشود!

 آنها در خطیرترین و حساس ترین مناصب یعنی آموزش و پرورش نسل آینده،  مشغول خدمتند ولی بخاطر عدم توجه به حقوق انها و اجرای درست  قوانین، خود در معرض بیشترین خطرات هستند!

معلم بواسطه‌ی  جایگاه و نقش و اثرش، از دریچه‌ی نگاه و افکار افراد، باید پاسخگوی بیشترین سطح توقعات جامعه  باشد ولی خوداز کمترین احترام و جایگاه در جامعه برخوردار است!

معلم باید با خاطری آسوده و اندیشه ای فارغ از هرگونه هراس و دلهره و نیاز، در کلاس حاضر گردد و بیشترین امید را به دانش آموزان و آینده سازان و حتی جامعه منتقل کند ولی خود در دنیایی از پوچی و اضطراب و دلهره های ناشی از تزلزلهای معیشتی و منزلتی و تهدیدهای گوناگون، در راس آنها تهدیدات امنیتی، گرفتار آمده است!

معلم باید منشور عشق و اعتماد و اخلاق باشد ولی خود قربانی کینه و بدبینی و بی اخلاقیهای گوناگون است!

معلم منادی واژگانی چون برابری، آزادی، امید، فداکاری ، میهن پرستی، انسان دوستی و در یک کلام انسانیت است،  ولی خود قربانی ظلم و تبعیض، استبداد و پرونده سازی بوده و هست!

بسیار دیده میشود که:    معلم‌خود‌قربانی‌دست‌پرورده‌های‌خـویش‌است.

تمام افراد جامعه و مسئولین در هر رده و جنس و پست، مدیون معلمانی در گذار زندگی خویش بوده و هستند ولی درین بین کم نیستند معلمانی که قربانی بی کفایتی و نگاه دگم و انحصارطلب دانش آموزان دیروز خویشند.

بجای برخورد با معلمین و شهروندان حق طلب و دلسوز و مطالبه‌گر با افکار سرکوب و خفقان و مسئولینی که مسبب ناهنجاریهای جامعه و نشر فقر و بیکاری و فساد و... شده اند برخورد کنید.

 انجمن‌صنفی‌فرهنگیان‌_خراسان‌شمالی از دستگاههای اطلاعاتی،امنیتی و قضایی میخواهد که مهر و عشق و اعتماد و انتقاد و خواسته های برحق معلمان کنشگر را تعبیر وارونه و دلخواه نکنند تا اخلاق در جامعه نمیرد.

جعفرابراهيمي‌راآزادکنید.

جعفرابراهیمی معلمی دلسوز،  شهروندی آگاه و برابرخواه،  مدافع حقوق انسان بویژه در حوزه‌ی کودکان است.او فداکاری خستگی ناپذیر چه در کلاس های کمک درسی و اموزشی برای کودکان بی سرپرست و نیازمند، چه در کمک به نیازمندان حوادثی چون زلزله و سیل و دیگر حوادث، و چه در دفاع از حقوق صنفی معلمی و شهروندی،  بی هیچ چشمداشتی فردی، همیشه تلاش کرده است و با تمام روحیه و اندیشه انتقادی که دارد هرگز جز برای بهبود اوضاع جامعه نکوشیده است و هیچگاه از چارچوب قانون اساسی کشور پای خویش را فراتر ننهاده و در تمام کنشهایش مراقبت کرده که مبادا دگر اندیشان،  فرصت طلبان، بدخواهان سواستفاده نمایند و برای همین در تمام فعالیتها، نوشتنها وگفتارهایش چه حقیقی و چه مجازی، شفافیت را پیشه ی خود داشته است و هرگز نقاب برچهره خویش ننهاده یا پشت نام و تصویر جعلی خود را مخفی نکرده است.

برخوردهای امنیتی قضایی با حقیقت گویان و حق طلبان اعتبارتان را نشانه رفته است.

در سال گذشته، مهروآبان۹۷، هفت معلم مطالبه گر صنفی و اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی را بی گناه بازداشت کردید و بدون حتی نشان دادن یک مصداق  جرم مربوط به انها برای برخی از انها با اعمال نفوذ و باهدف تهدید فرهنگیان مطالبه گر، حکم محکومیت صادر کرده اید، تعداد زیادی از فرهنگیان فعال را پرونده دار کرده اید، با تهدیدهای گوناگون توسط حراستهای آموزش وپرورش و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی تان سعی در خموش کردن مطالبه گری صنفی داشته اید و گاها دستگاه قضا نیز، تحت فشار همین نهادها، عدالت و انصاف را با احکام ظالمانه بدون توجه به محتوای پرونده ها به مسلخ برده است!

 آیا با اینگونه رفتارها و برخوردها، میشود صدای عدالتخواهی جامعه‌ی فرهنگیان راساکت کرد و آیا در شان و جایگاه حکومت جمهوری و اسلامیست که بجای رفع تبعیض و ظلم و اجرای درست قوانین مادر و مصوب کشور و شنیدن صدای اعتراض و عدالتخواهی فرهنگیان و تلاش جهت بهبود اوضاع آموزش وپرورش، دردی و زخمی بر رنجها و مرارتهای انها بیفزاید!؟  

امیدواریم هرچه زودتر شاهد آزادی جعفرابراهیمی همکار خوب و تلاشگرمان و همچنین دیگر معلمان زندانی صنفی نازنین دربندمان جنابان عبدی،  بهشتی و  حبیبی باشیم.

بامید روزهای آرامش جامعه در سایه‌ی عدالت و آزادی بدون هیچ نگاه و اندیشه‌ی خود و ناخودی.

انجمن‌صنفی‌فرهنگیان‌خراسان ‌شمالی         ۲۴ دی ماه ۹۸

*کشته وزخمی شدن 4 کارگر در حادثه انفجار کپسول گاز گرگان

روز سه شنبه 24 دی ماه،یک کارگر در حادثه انفجار کپسول گاز یک مرکز جمع‌آوری ضایعات در گرگان جانش را ازدست داد و سه کارگردیگر زخمی وبه بیمارستان منتقل شدند.

*سرویس رفت و آمد کارگران مجتمع مس سرچشمه هم واژگون و8نفر مصدوم شدند

صبح روز چهارشنبه 25 دی، مینی بوس هیوندا حامل کارگران مجتمع مس سرچشمه در ابتدای محور رفسنجان به سرچشمه به علت لغزندگی و سرخوردن واژگون و8 کارگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com