با اتحاد و همبستگی طبقاتی فرصت ها را از رژیم اسلامی بگیریم!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ــ خارج از کشور
January 09, 2020

با اتحاد و همبستگی طبقاتی فرصت ها را از رژیم اسلامی بگیریم!

در پی کشتن قاسم سلیمانی جنایتکارتوسط دولت فاشیستی ترامپ درخاک عراق، رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی چنین فرصتی را غنیمت شمرد تا شاید بتواند خود را ازمخمصه بحرانی که در آن گرفتار شده است رها کرده و به بهای عقب نشینی از استراتژی تاکنونی اش، به حکومتش ادامه دهد. رژیم اسلامی ناتوان در مقابل جنبش های اجتماعی مستقل وخیزش های توده ای تنها با ادامه سرکوب و کشتارتوانسته است برای خود زمان بخرد و خیزش آبان ماه را با کشتار صدها نفر و بازداشت هزاران نفرو شکنجه و ترور بازداشت شدگان از سر بگذراند. ترس و هراس رژیم برای ماندن درحکومت از امریکا نیست بلکه از مردم متشکل و جنبش فراگیر اجتماعی در ایران است. بر عکس دولت امریکا قواعد بازی در استراتژی جهانی سرمایه داری را در منطقه به جهموری اسلامی گوش زد می کند ودر این جهت و برای به پای مذاکره کشاندن رژیم قاسم سلیمانی نشانه رفته است.

اکنون لاشه قاسم سلیمانی، جنایتکاری که خون هزاران نفر در ایران، افغانستان، عراق، لبنان و سوریه بدستش آغشته شده است، تحفه دولت ترامپ برای یک جمهوری اسلامی رام شده است.

جنگ و گریز رژیم با امریکا از نوع عراق صدام حسین و یا افغانستان طالبانها نیست، آنها در زمین بازی نبودند. رژیم اسلامی در زمین بازی است فقط قواعدش را رعایت نمی کند و به همین خاطربا انواع تحریم و محدودیت جریمه می شود تا قاعده را یاد بگیرد، ولی دودش به چشم جامعه رفته است، وضعیتی که فلاکت را در جامعه حاکم کرده و تمام نابسامانی های اجتماعی را بر مردم زحمتکش تحمیل کرده است. جمهوری اسلامی چهل و یک سال است که روزگار را بر اکثریت مردم در ایران سیاه کرده است و کماکان دولت های امپریالیستی به انواع مختلف از آن حمایت کرده اند وبا آن راه آمده اند، چرا که منافعشان تامین شده است و با اجرای سیاست های اقتصادی دوران حاضردر ایران توسط رژیم اظهار رضایت کرده اند. ارزان سازی نیروی کار، قرارداد موقت، خصوصی سازی و اخراج، بیکارسازی و کاهش دائمی دستمزدها و...

تنها رژیم نتوانسته بخش های مختلف سرمایه داری را کامل نمایندگی کند و این هم در کنارعدم رعایت توازن قوا منطقه ای، دو فاکتوری است که در بازی سیاست جهانی سرمایه رعایت نکرده است. چشم بستن دولت های کاپیتالیستی بر جنایات رژیم اسلامی نه استثناء، قاعده ای بوده است که تا به امروز هم شاهد بوده ایم. بدرست بخش پیشرو جنبش های اجتماعی در ایران  با توجه به شرایط عینی ناشی از سیاست های سرمایه داری در ایران، به ضرورت تشکل یابی مستقل اتکا دارند و مبارزه خود را به مسیربخش های مختلف سرمایه داری سوق نداده اند. گرایشات ملی ،سلطنتی و جمهوریخواه که منافعشان از چهارچوب سرمایه داری خارج نمی شود درامواج تنش های امریکا با رژیم بالا پایین می روند، حتی اگراز طرف دولت امریکا هم به بازی گرفته شوند که بعید است، هیچ نوع خود مدیریتی در جامعه را نمی توانند و نمی خواهند به رسمیت بخشند.

گرد و خاک کردن ناشی از مناقشات دولت فاشیستی ترامپ با رژیم فاشیستی اسلامی در ایران تنها به چشم جنبش های اجتماعی میرود. جنبش اجتماعی در عراق با وسیع تر شدنش عملن حکم به کوتاه کردن دست ارتجاع اسلامی حشد الشعبی شاخه سپاه پاسداران وجنایتکاری همچون قاسم سلیمانی داد و تا حد برچیدن سفارت و کنسولگری های رژیم اسلامی ایران پیش رفت. همزمان با جنبش اعتراضی در عراق و لبنان، رژیم اسلامی ایران در آبان ماه خیزش کارگران و زحمتکشان را در برابر خود می بیند. در چنین گردابی که رژیم گرفتار شده است مفرش تنه زدن به امریکای بهانه گیر است. در عراق، جایی که دو رقیب توسعه طلب حضور دارند، بهترین محل برای خط و نشان کشیدن است تا مسیردیگری را به جامعه تحمیل کنند و جنبش های اجتماعی را از خیابان جمع کنند. مگر جنبش عربی فراموش شده است که داعش و النصر و حشد الشعبی را ساختند و بر سرش ریختند.

اکنون جنازه قاسم سلیمانی غنیمتی است که رژیم اسلامی با آن خیابانهای آغشته به خون هزاران جانباخته آبانماه را آب و جارو کند ولشکر مرتجعین را با توجیه حق خواهی از امریکا یکدست در مقابل خیز ش های در راه آماده کند. زیر پوشش مقاومت و پرتاب چند موشک، در داخل و خارج از ایران به باز سازی نیروی ارتجاع دست زده است تا برای سازش بزرگ با امریکا ی بدون ترامپ روز شماری کند. نمایش نیروی خارج از کشور ارتجاع اسلامی در برابر کنسولگری ها قرار است همایش ارتجاع داخل ایران را تکمیل کند.

جمهوری اسلامی مدتهاست به سراشیبی افتاده است و ماندگار شدنش هزینه بردار خواهد بود. با توجه به شرایطی عینی در ایران ونیز درعراق، رژیم این فرصت راهم نیز از دست خواهد داد و موج عظیم جنبش اجتماعی جاروبش خواهد کرد. در همبستگی با جنبش های مستقل اجتماعی در ایران و عراق متحد شویم و فرصت ها را از رژیم اسلامی بگیریم.

درهمبستگی با جنبش های مستقل اجتماعی درایران و عراق متحد شویم.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری اسلامی

زنده باد خود مدیریت شورایی

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج از کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

https://t.me/nahadhayehambastegi

 

ژانویه 2019

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com