سه اطلاعيه

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ــ خارج از کشور
December 19, 2019

دستگاه قضایی رژیم کشتار، باردیگر احکام
ضد کارگری بیدادگاه خود را صادر کرد!

خیزش اجتماعی آبانماه کل این نظام گندیده را به چالش کشید، بی اعتبارکرد، ترس و وحشت بر کل این نظام و سران ریز و درشت آن انداخت و خواهان تغییر پایه ای آن شد و کماکان این جنگِ آغاز شده، به اشکال مختلف در جریان است. صدها نفر از کارگران، زحمتکشان و جوانان در خیزش اجتماعی آبانماه به فجیح ترین شکل جان خود را از دست دادند و هزاران نفر دستگیرشده و هر روز فاجعه شکنجه و سربه نیست کردن دستگیرشدگان را شاهد هستیم. سایت های خبری هر روزه کشف اجساد تازه ای از جان باختگان آبان ماه را در سراسر کشور مخابره می کنند.
اما دانشجویان در شانزدهم آذر، روز دانشجو آنچنان محکم و استوار و مصمم به ادامه این جنگ، بر طبل مبارزۀ تا به آخر کوبیدند که پایه های سه قوه نظام به لرزه درآمد.
در چنین شرایطی دستگاه قضایی وحشت زده، باردیگر احکام بیدادگاه خود را علیه کارگران هفت تپه و حامیانشان صادر نمود. احکام کیلویی این نظام گندیده سرمایه داری اسلامی، 5 سال زندانی برای علی نجاتی، اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، سپیده قلیان، امیر حسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، امیر امیر قلی، عسل محمدی و نیز عاطفه رنگریز و مرضیه امیری صادر کرد. دستگاه قضایی و ارگانهای امنیتی و اطلاعاتی همراه با تمامی ارگانهای سرکوب رژیم دست در دست هم به فکر خریدن زمان برای حفظ نظام ورشکسته و در حال سرنگونی هستند و همین چند روز گدشته بود که 16 تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد را تلفنی به پلیس امنیت احضار کردند و به دنبال گرفتن تعهد مبنی بر عدم فعالیت صنفی و سندیکایی و عدم شرکت در تجمعات اعتراضی هستند.به خیال باطلشان میتوانند با این تهدید و ارعاب و احکام بیدادگاه خود وقفه ای در مبارزه کارگران و زحمتکشان ایجاد کنند. از این دژخیمان انتظار دیگری نمیتوان داشت. در شرایط کنونی باید منتظر وحشیگری بیشتری از جانیان در حکومت بود، اینها زوال خود را هرروز بیشتر و بیشتر مشاهده میکنند. جنبش کارگری تاکنون نشان داده است که در مقابل این نظام سر فرود نخواهد آورد و برای منافع خود وکل جامعه و همراهی با جنبش اجتماعی جاری بیوقفه مبارزه خود را به پیش خواهد برد.
اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر جنبش کارگری و نهادهایش در همراهی و همسوئی با دیگر جنبشهای اجتماعی جواب محکمی به این دستگاه فاسد خواهد داد. کل این سیستم آغشته به ستم، تبعیض و استثمار است و هیچ راهی جز سرنگونی و تغییر کامل دستگاه حاکم و اداره جامعه به دست شوراهای کارگری و مردمی باقی نمانده است.
پیروزباد جنبش سرنگونی نظام سرمایه داری اسلامی
برقرار باد شوراهای مردمی
زنده باد خود مدیریتی جامعه
 
http://nahadha.blogspot.com/
https://t.me/nahadhayehambastegi
دسامبر 2019
+++

اطلاعیه نهاد های همبستگی
 چهلمین روز جانباختگان خیزش آبان ماه ۱۳۹۸ را،
به ادامه جنبش مبارزاتی بدل سازیم!
  
هنوز چهل روز از کشتار وسیع فرزندانمان در دل خیزش بزرگ آبان ماه ۹۸ کشور نگذشته است . هنوزمادران و پدران داغدیده موفق نشده اند جنازه های فرزندان خود را ازجلادان نظام تحویل بگیرند. شواهد علنی نشان دهنده این است که؛ مزدوران جنایتکار اطلاعات سپاە پس ازدستگیری و شکنجە جوانان دراعتراضات آبان ماه، آنها را بقتل رسانده و پیکراین جوانان را بە داخل سد و رودخانە ها انداختە اند، پیکر تعدادی از این جوانان مبارز تا کنون در سد و رودخانه در کردستان و خوزستان پیدا شده است.ازاینروهنوز خانواده هایی درپی دست یابی و پیدا کردن جنازه فرزندان خود در کردستان – کرج، جنوب و ... هستند.
دربرابراین کشتار وحشیانه و غیرقابل کتمان، عوامل امنیتی رژیم منکر ابعاد این جنایت اند وعلی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی ادعا میکند؛ « بیش از۸۵ درصد ازجانباختگان، به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد وگرم غیر سازمانی کشته شده اند لذا اجرای پروژه کشته‌سازی ازسوی "معاندین" در این منطقه قطعی است.»
در بستر چنین شرایط هولناکی ؛ بیانیه ایی که از طرف جمعی ازمادران و بستگان قربانیان سرکوب‌ها و قتلهای عمد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فرزندانشان انتشار یافته، بر این گواه است که : «به گمان ما این جنایت مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید عوامل مستقیم آن را در دادگاه های بین المللی و علنی به پاسخ گویی بکشانیم تا بتوانیم جلوی تکرار این جنایت ها را بگیریم... ازمردم شریف و آزاده ایران و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که روز ۵ دی‌ماه (۲۶ دسامبر) که مصادف با چهلمین روز کشته شدن  فرزندان‌مان است را، روز بین‌المللی ادای احترام به قربانیان آبان‌ماه اعلام‌ کرده و با برگزاری مراسم یادبود، یک دقیقه سکوت کنیم. یا به هرطریق که می‌توانیم یاد عزیزان‌مان را گرامی داشته و این جنایات را محکوم کنیم».
چنین خواست روشنی این وظیفه را پیش روی ما فعالان نهاد های همبستگی می گذارد تا اعلام داریم :
اجازه ندهیم که حاکمیت زور و استبداد، روز چهلم  فرزندان جان باخته را مصادره به مطلوب نماید!
اجازه ندهیم که خون عزیزان خیزش عظیم آبان ماه۹۸، دستمایه مشتی ستمگر و دغلباز، جنایتکار و فرصت طلب، شود.
نگذاریم روی جوی خون فرزندان جنبش اعتراضی، اختلاسگران زالوصفت، به مرثیه خوانی نشینند و موج سواری نمایند.
فرصت ندهیم، انجام مراسم های چهلم با توجه به باورمردم، بدل به مرثیه خوانی وسینه زنی وعزاداری صرف گردد. چرا که انجام اینگونه مراسم سنتی، مهر باطل بر حقانیت مبارزات حق طلبانه بر علیه نظام جنایتکار جمهوری اسلامی کشیده، و پیگیری مبارزه به حق توده های خیزش آبان ماه و استمرار آن را از بستر اصلی منحرف خواهد ساخت وجاده رابرای فرصت طلبان حاکمیت اوباشان اسلامی هموار می کند!
ازمنظرمافعالان نهادها:حمایت ازدادخواهی کشتارآبان۹۸، وظیفه تخطی ناپذیر کل جامعه است ونمی توان سکوت نموده و از زیربار آن شانه خالی نمود.
ادامه راه جانباختگان آبانماه پرتوان باد!
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج از کشور
http://nahadha.blogspot.com/
   https://t.me/nahadhayehambastegi
دسامبر 2019
+++

بیانیه شورای مستقل در حمایت از خیزش آبان ماه وضرورت اتحاد عمل علیه ارتجاع حاکم در ایران
 

در ایران مبارزات ضد استبدادی و عدالتجویانه و همچنین طبقاتی همواره ادامه  دارد. در 40 سال گذشته جنبشهای اجتماعی ، در میان آنها کارگران، زحمتکشان، بیکاران، کشاورزان، معلمان، پرستاران، زنان، دانشجویان، بازنشستگان،  حقوقدانان، نویسندگان، روزنامه نگاران، اقلیت های مذهبی ، هنرمندان ، کسبه، کامیونداران، دست فروشان  و حامیان حقوق بشر، حقوق ملی و محیط زیست در پیوند با یکدیگر علیه ستم، تبعیض و استثمار، برای آزادی و برابری مبارزه میکنند. اما ، رژیم  سرمایه داری و وابستگانِ سیاسی و اقتصادی آن، همچنان به سلطه سرکوبگرانه وچپاولِ ثروتهای تولید شده از سوی کارگران و زحمتکشان ادامه میدهند.
در آبان امسال، توده های مردم در صدها شهرِ ایران، ابتدا در اعتراض به افزایش ناگهانیِ سه برابری در قیمت بنزین  و بلافاصله با تعمیق شعار ها جهتِ سرنگونی نظام و در راستایِ آزادی و عدالت اقتصادی به خیزشِ گستردهِ خیابانی دست زدند. این حرکت عظیم ناشی از خشم فرو خفته مردم علیه استبداد و استثمار و در واقع در ادامهِ اعتراضاتِ وسیعِ دی ماه 1396 بود.  شعارها و مطالبات عمدتا ضد دیکتاتوری، ساختار شکنانه و در اعتراض به نظام سیاسی و اجتماعیِ موجود بود . اما، مسئولان جنایتکارِ جمهوری اسلامی با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی به سرکوب و کشتار وحشیانه علیه خیزش حق طلبانهِ مردم دامن زدند. برآورد شده است که صدها تن کشته شده و هزاران نفر مجروح و بازداشت گردیده، در زیر شکنجه و خفقان شدید قرار دارند. و اکنون هر روزه جسد تعدادی ازبازداشت شده گان در رودخانه ها و سدها پیدا شده است.
در سالهای اخیر تجمعهای کارگری در محیط کار و در میادین عمومی اعتصابات و اعتراضات خود را قاطعانه علیه سیاست های ضد مردمیِ سرمایه داری و از جمله حذف یارانه ها، لوایح ضد کارگری،اخراج سازی، نپرداختن یا انجماد در دستمزد های کارگران، خصوصی سازیها و کلا برنامه های ریاضت اقتصادی به پیش برده اند. شدت گیری فقر، محرومیت، بیکاری و گرانی میلیون ها کارگر و زحمتکش را به حاشیه نشینی، اعتیاد، تن فروشی، کارتن خوابی و آسیب های بیشمار اجتماعی روانه کرده است. علاوه بر جنبش کارگری در میان سایرِ جنبشهای مردمی، نیز اعتراض و تظاهرات ادامه دارد. برای نمونه در شانزدهم آذر روز دانشجو، بسیاری از دانشجویانِ با شهامت در همراهی با خیزش توده های مردم و در اعتراض به سرکوب خونین و کشتار مردم بانگ زدند "زنده باد زندگی، زنده باد مقاومت"، "نان، کار، آزادی، اداره شورائی" و "ما دانشجویان…منفعل نیستیم…خون های خشکیده بر کف خیابان را فراموش نمی کنیم" و برای مقاومت رزمندهِ مردم درود های بی پایان فرستادند.بدیهی است که پیوند دانشجو، معلم، کارگرو دیگر جنبشهای اجتماعی ضروری است.
در واقع جنبشهای مختلفِ مردمی همواره در برابر سلطهِ  سرمایه که به غارت و اختلاسگری مشغول است،مقاومت میکنند. فعالان صنفی و مدنی در میان جنبشهایِ متنوع اجتماعی که از حق تشکل مستقل برخوردار نیستند به این شناخت رسیده اند که بسیاری از مطالبات آنها مشترک است. خیزش آبانماه که خصلت سراسری داشت بیانگر وجود مطالبات مشترک علیه ستمهای اجتماعی و برای آزادی و عدالت اقتصادی میباشد. فعالان اجتماعی در حین مبارزه با رژیم و جریاناتِ ساخته شده از سوی آن پروسه پیوندِ سیاسی بین رزمندگانِ گوناگون در جامعه را تحکیم میکنند, که در واقع موثرترین حرکت برای پیروزی انقلابِ اجتماعی میباشد. در خیزش آبان ماه بیشترِ توده ها به طبقات و لایه های کارگری و زحمتکش تعلق داشتند که چشم اندازِ یک انقلاب سراسری اجتماعی با اتکاء به خود و برای یک جامعه آزاد و برابر را نوید میدهد.
ما در شورای مستقل ضمن همبستگی با جنبشهای اجتماعی در ایران, سرکوبِ وحشیانه، کشتار و بازداشتهای گستردهِ معترضان در آبان ماه 1398 را به شدت محکوم نموده، خواستار آزادی فوری، بدون قید و شرط تمامی دستگیر شدگان، زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف در بازداشت، شکنجه، ترور و اعدام هستیم. ما در خارج از کشور که شمارمان هر روز بیشتر می شود و میلیون ها هستیم ،می بایست با اتحاد عمل به یاری وپشتیبانی صفوف میلیونی مبارزان داخل بر خیزیم ، خود را در شهرهای مختلف سازمان دهیم وحول مبارزاتِ جنبش اجتماعی در ایران همراه وهمسو عمل کنیم . بدونِ شک، تحققِ خواسته های اساسیِ اکثریت جامعه در چارچوب نظامِ ارتجاعی موجود مطلقاً ممکن نیست و از این رو در همبستگیِ و اتحاد میان مبارزاتِ حق طلبانه جنبشهای اجتماعی و کارگری, با سرنگونی رژیم حاکم، شرایط برای مناسباتِ انسانیِ نوین فراهم خواهد گشت.

شورای مستقل همبستگی با جنبشهای اجتماعی در ایران
14.12.2019
Iransolidarity@gmx.at
 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com