جمهوری اسلامی مسئول مستقیم گسترش کودک همسری و تعرض جنسی به کودکان است!

نهاد کودکان مقدمند
January 01, 2020

جمهوری اسلامی مسئول مستقیم گسترش کودک همسری و تعرض جنسی به کودکان است!

در حکومت اسلامی ایران، نزدیک به یک میلیون کودک رسماً به ازدواج داده شده‌اند و از این میان بیش از ۸۰۰ هزار دختر بچه، زیر ۱۴ سال سن داشته‌اند! طبق آمار رسمی ثبت و احوال کشور فقط در یک دههٔ اخیر مجموعاً بیش از ۴۰۰ هزار دختربچه زیر ۱۵ سال در ایران به ازدواج داده شده‌‌اند!
این چهرهٔ کریه ضد کودک حکومتی است که این بی‌پناهی و مصیب را با تحمیل قوانین اسلامی و فرهنگ ضد کودک بر بستری از فقر و فلاکت به جامعه تحمیل کرده است! دست مذهب در زندگی کودکان دراز شده است. این جهنم اسلامی کودک ستیز است که زندگی و کودکی دختربچه‌ها را می‌بلعد و برای ابد، نیست و نابود می‌کند! از جشن تکلیف دختران در مدارس تا حجله‌های خونین همبستری به نام ازدواج کودک، فاصله‌ای نیست!

اخیراً "دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده" لایحه‌ کودک همسری را تصویب کرد و حداقل سن ازدواج برای دختران را ۱۳ و برای پسران ۱۵ سال تعیین نمود.
مجلس شورای اسلامی سال قبل لایحه افزایش سن قانونی ازدواج را رد کرد. مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۸۱ حداقل سن ازدواج برای دختران را ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال تعیین کرد و بر ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی مصوب شورای انقلاب در سال ۱۳۵۸که مقرر می‌کرد "ازدواج دختر در زیر سن ۱۳ سال تمام شمسی و پسر در زیر سن ۱۵ سال تمام شمسی با اجازه دادگاه و اذن ولی و رعایت مصلحت مجاز است" مهر تأیید گذاشت.
در حالی که کودکان اجازه ندارند مستقلا حساب بانکی باز کنند اما رسماً و برابر قوانین شرعی و اسلامی به ازدواج داده می‌شوند! کودک همسری بصورت وقیحانه در مدارس و در جامعه توسط گله آخوند و مبلغان مذهبی، تبلبغ می‌‌شود، موانع ازدواج دادن کودکان بوسیله مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت برداشته می‌شود و رسمیت می‌یابد. "مراجع تقلید" بصورت علنی علیه افزایش سن ازدواج حتی فتوا می‌دهند! اگر چه، بصورت ظاهر نکاحِ قبل از بلوغ ممنوع است اما برای مصداق بلوغ نیز سنی تعیین نشده است. رشد جسمی که از رشد سنی بیشتر باشد ملاک است.
بیشتر از یک‌چهارم ازدواج‌های رسمی ثبت‌شده در کل کشور مربوط به کودکان زیر ۱۸ سال است. بر اساس آمارهای رسمی سازمان ثبت احوال ایران از سال ۹۲ تا ۹۶، هزار دختربچه زیر ۱۰ سال و طی همین مدت، ۱۹۳هزار دختربچه زیر ۱۴ساله به ازدواج داده شده‌اند.
تقاضای وام ازدواج برای دختر بچه‌های زیر ۱۵ سال بصورت حیرت‌انگیزی ۹۰ برابر شده است. به موازات آن پدیده طلاق کودکان در حال رشد است، طبق آمار وزارت دادگستری کشور تا سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۰ هزار مورد طلاق کودکان ثبت شده است!

اما در عمق جامعه، ‌فاجعه‌ مخوفی در حال گسترش است که از آنچه تحت نام قوانین و آمارها گفته می‌شود بسیار مصیبت‌ بار تر است. پدیده‌‌ای به نام "خرید سن" برای رسمی کردن ازدواج کودکان که دلال‌ها با پرداخت پول به کارمندان دادگاه، مجوز ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال را می‌گیرند و ثبت می‌کنند و بسته به میزان سال‌های زیر ۱۳ سال، قیمت‌ها افزایش می‌یابد در حال شیوع است. در مواردی بصورت بیرحمانه وغیرقابل باوری حتی بدون نیاز به اجازه‌نامه دادگاه، برای دختران زیر ۱۰ سال صیغهٔ ازدواج ۹۹ ساله خوانده می‌شود!

جامعه علیه قوانین ضد بشری کودک ستیز در نبردی نابرابر درگیر است. عزم دارد که به این حرمان ‌ پایان دهد. صدها کمپین بوسیله نهادهای دفاع از حقوق کودکان، علیه این پدیده شوم در جریان است. ده‌ها فعال دفاع از حقوق کودک، معلمان مبارز و فعالین دفاع از حقوق زنان، به بهانه‌ّای گوناگون اما د رحقیقت به جرم مبارزه با ازدواج کودکان، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند و در زندان‌اند!

نهاد کودکان مقدمند تأکید می‌کند که ازدواج کودکان جرم جنایی محسوب می‌شود، حداقل سن ازدواج برای دختران و پسران هیجده سال تمام است. ما ضمن محکوم کردن کلیه قوانین و سنن ازتجاعی اسلامی که ازدواج کودکان زیر ۱۸ سال را قانونی کرده است، اعلام می‌کنیم که ازدواج کودکان نام دیگر ‌تجاوز جنسی شرعی و قانونی به کودکان بشمار می‌رود.
از جامعه جهانی و کل بشریت متمدن علیه بساط قرون وسطایی و ضد بشری کودک ستیزانه و برای نجات جان کودکان از شر جمهوری اسلامی استمداد می‌کنیم! جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دشمن کودکان و مسبب و عامل بقاء همه رسوم و قوانین کودک ستیزانه است و به همین جرم باید محکوم و از کلیه مجامع بین‌المللی اخراج گردد!


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com