این حکومت کودک کش باید سرنگون شود!

نهاد کودکان مقدمند
December 04, 2019

این حکومت کودک کش باید سرنگون شود!

 

در پی یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر به اعتراضات وسیع مردم جان به لب ‌آمده‌ای که علیه فقر و فلاکت برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی به خیابانها آمده بودند، ده‌‌ها کودک، نوجوان و دانش‌آموز در خیابانها بیرحمانه به گلوله بسته شدند و جان باختند. دانش‌آموزانی که بشدت مجروح شده‌ بودند به جای آنکه به بیمارستانها و مراکز درمانی انتقال داده شوند به بازداشتگاه‌ها و زندانها منتقل گردیدند. تعداد قابل توجهی از نوجوانان دستگیر و تحت خشن‌‌ترین بازجویی‌ها قرار گرفته‌اند. هنوز هیچ اطلاع رسمی و مشخصی از جان‌باختگان، مجروحین و دستگیرشدگان و مفقودین حتّی در اختیار خانواده‌‌‌های مضطرب و نگران  آنها قرار نگرفته است.
در حالیکه خانواده‌های داغدیده‌ای که کودکان و نوجوانان خود را از دست داده‌‌اند در ازاء پرداخت مبالغ سنگین به دادستانی توانسته‌اند پیکر عزیزان خود را از پزشکی قانونی تحویل بگیرند، تهدید شده‌اند که باید مخفیانه دفن کنند، مراسم برپا نکنند و با هیچ رسانه‌ای گفتگو نکنند. اما جامعه زخم خورده با جسارت تحسین برانگیزی همدردی با خانوداه‌های مصیبت دیده را به مجالس اعتراض و نفرت علیه جانیان جمهوری اسلام بدل کرده‌اند. 
"محسن حاج میرزایی" وزیر ‌آموزش و پرورش وقیحانه و بدون هیچ احساس مسئولیتی اعلام می‌دارد که "هیچ دانش آموزی دستگیر نشده است"! در حالیکه فاطمه سلحشوری نماینده حکومت در مجلس اسلامی اعلام کرده است که "در بین جانباختگان نوجوانان هم هستند" و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب در این باره شده است"!

تبدیل کردن ده‌ها مدرسه دخترانه و پسرانه به بازداشتگاه و یورش شبانه برای دستگیری تا تعطیل کردن مدارس به بهانه‌‌های مختلف، انکار و مخفی کردن دستیگری دانش‌آموزان و تهدید مداوم خانواده‌‌ها دیگر نه قابل پنهان کردن است و نه خانوداه‌های مضطرب و نگران حاضر به سکوت در قبال جنایات نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی‌اند. کانون صنفی معلمان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از برخوردهای خشن و شکنجه‌های وحشیانه دانش‌آموزان از جامعه جهانی خواستار دخالت سریع در این باره شده‌‌ است.تاکنون از جانب خانواده‌های مصیبت دیده، اسامی دانش‌آموزان جانباخته در همه شهرها دارد اعلام می‌شود.
آرمین قادری ۱۳ ساله، امیررضا عبداللهی ۱۳ ساله، نیکیتا اسفندی ۱۴ ساله، رضا نیسی ۱۶ ساله، خالد غزلاوی ۱۶ ساله، ساسان عیدی‌وند ۱۷ ساله، احمد جعاوله ۱۷ ساله، محمد بریهی ۱۷ ساله، محمدرضا احمدی ۱۷ ساله، آرین رجبی ۱۷ ساله، پژمان قلی‌پور ملاتی ۱۷ ساله، پدرام جعفری ۱۸ ساله و رضا معظمی ۱۸ ساله، از جمله دانش‌آموزان جان‌باخته‌ای هستند که همگی با شلیک گلوله جنگی به قتل رسیده‌اند و اسامی آنها توسط خانواده‌‌های ‌آنان علنی شده‌ است.
کماکان ابعاد این جنایات هولناک نامعلوم است، جمهوری اسلامی از پذیرفتن جنایات خود سر باز می‌زند و با انکار حقایق سعی در مخفی کردن دامنه سبوعیت و توحش خود دارد.

نهاد کودکان مقدمند ضمن ابراز همدردی با کلیه خانواده‌های داغ‌دیده از این خانوداه‌ها مصراً می‌خواهد که با علنی کردن اسامی نوجوانان دستگیر شده مانع سر به نیست کردن ‌آنها توسط جمهوری اسلامی شوند.
ما از همه مراجع و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم بصورت اضطراری وضعیت چندین هزار نفر از دستگیر شدگان و بویژه کودکان و نوجوانان را در دستور کار فوری خود قرار دهند و جمهوری اسلامی را محبور به آزادی بی‌قید و شرط کلیه دستگیر شدگان کنند. شکنجه کردن دانش‌آموزان برای گرفتن اعتراف علیه خود و خانواده‌های‌شان سناریوی کثیف شناخته شده‌ای است که باید تحت فشار بین‌المللی به  آن خاتمه داد. جمهوری اسلامی باید به جرم جنایت علیه بشریت از کلیه نهادهای بین‌المللی اخراج شود!


نهاد کودکان مقدمند
۱۲ آذر ۱۳۹۸
دوم دسامبر ۲۰۱۹



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com