جان و سلامتی مردم خوزستان به سبب بالازدن فاضلاب و آبگرفتگی در خطر است

حزب كمونيست كارگرى ايران
December 19, 2019

جان و سلامتی مردم خوزستان به سبب بالازدن فاضلاب و آبگرفتگی در خطر است

 

پس از بارندگی ۲ساعته در روز ۲۵ آذرماه و آبگرفتگی معابر در سطح شهرهای اهواز، آبادان، کارون، رامهرمز، آغاجاری، هفتکل، خرمشهر و شادگان به علت نبودن زیر ساخت‌های مناسب و نبود کانال‌های دفع آبهای سطحی، سیلاب و فاضلاب از بیش از ۴۰۰ نقطه از معابر و خانه‌های ساکنین این مناطق بالا زده است. سه روز مداوم است که نبودن آب آشامیدنی و بسته شدن معابر و عدم امکان تردد، بالازدگی فاضلاب در منازل بویژه در مناطق فقیرنشین اهواز از جمله کوت‌عبدالله، شهرک دانشگاه، بهارستان، کوی معین‌زاده، اکباتان و منازل مسکونی منطقه کمپلو، زندگی و هست و نیست مردم در سیلاب و فاضلاب غرق شده است. آبگرفتگی و بالازدن فاضلاب حتی بیمارستانهای اهواز و فرودگاه ‌آبادان را در بر گرفته است.

 

شهرداری اهواز اطلاع داده است که به دلیل مستعمل بودن زیرساخت‌ها و نبودن شبکه دفع آبهای سطحی، این وضعیت قابل رفع نیست. استانداری و فرمانداری خوزستان اعتراف می‌کنند که از سال ۱۳۷۰ تا کنون لایروبی کانالهای دفع آب سطحی و تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ معلق مانده است. چاره‌ای برای ظرفیت ناچیز شبکهٔ فاضلاب، مستعمل و قدیمی بودن لوله‌های فاضلاب ۷۰ ساله مرکز شهر اهواز انجام نشده است. بالغ بر یک‌سوم شهر اهواز شبکه دفع فاضلاب ندارد و بیش از یک‌سوم شبکه دفع فاضلاب اهواز فرسوده است و بدون چاره اندیشی رها شده است. با هر بارندگی به دلیل ایرادات اساسیِ زیرساختیِ شبکه فاضلاب، فاضلاب ها بالا میزند و زندگی مردم سیاه تر میشود. بودجه ای برای ایجاد شبکه مستقل دفع آب‌های سطحی اختصاص داده نشده و سازمان آب و فاضلاب اهواز اعلام کرده است شبکه فاضلاب اهواز ظرفیت آب باران بیش از ۱۰ میلیمتر را ندارد!

 

این فقط بخشی از لاابالی گری دستگاه‌های حکومتی است که با بی‌شرمی تمام در رسانه‌ها درج می‌شود، بدون آنکه کسی مسئولیت این فاجعه و لطمات غیرقابل جبران آن به زندگی و سلامت مردم آسیب دیده را بعهده بگیرد! کمتر از یک سال از سیل ویران کننده درخوزستان نگدشته است. مصائب بیشمار آن هنوز برجای مانده است که بارندگی دوساعته سبب آبگرفتگی و بالازدن فاضلاب در معابر و منازل  مردم شده است!

 

جمهوری اسلامی مسئول مستقیم تمامی مصائبی است که مردم به ‌آن دچار شده‌اند! حکومتی فاسد که با اختلاس و چپاول و سرکوب، هست و نیست مردم را به باد داده است. در حالیکه بودجه های کلانی صرف دم و دستگاه مذهب و سرکوب و کمک به گروههای تروریستی در منطقه میشود و هر روز شاهد دزدی های میلیاردی توسط مقامات مختلف حکومت هستیم، خبری از اختصاص بودجه برای رفع نیازهای اولیه مردم نیست. در مقابل جهنمی که جمهوری اسلامی برای مردم ایجاد کرده است راهی جز سازماندهی اعتراض نیست. حکومت را باید با گسترش اعتراض عقب راند و وادار کرد به این مشکلات رسیدگی کند و از جمله خسارت وارد به مردم را پرداخت کند.

 

سرنگون باد حکومت جنایت و چپاول اسلامی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

 ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com