مارش میلیونی مردم عراق علیه حکومت و دستجات اوباش قومی اسلامی

حزب كمونيست كارگرى ايران
December 11, 2019

مارش میلیونی مردم عراق

علیه حکومت و دستجات اوباش قومی اسلامی

 

روز سه شنبه ۱۹ آذر، میلیونها نفر در سراسر عراق علیه دولت، پارلمان، احزاب قومی و مذهبی و علیه جمهوری اسلامی در بغداد و شهرهای دیگر دست به تظاهرات زدند. علیرغم اشغال خیابانها و میادین توسط نیروهای نظامی و امنیتی در بغداد و همچنین اعلام منع رفت و آمد در چند استان جنوبی و  ایجاد ایستگاههای کنترل برای ممانعت از محلق شدن مردم به تظاهرات در بغداد، هزاران نفر توانستنند از موانع بگذرند و از شهرهای دیگر خود را به تظاهرات در بغداد برسانند.

 

بیش از دو ماه است اعتراضات گسترده مردم عراق علیه حکومت فاسد اسلامی قومی و علیه بیحقوقی، ناامنی، فقر، بیکاری و فقدان امکانات رفاهی و همچنین علیه دخالت جمهوری اسلامی در آن کشور ادامه دارد. در پی این اعتراضات صدها نفر توسط نیروهای دولتی و دستجات مسلح تروریستی کشته شده اند و گفته میشود حدود سه هزار نفر توسط نیروهای سرکوب حکومت و دارد و دسته های اسلامی ربوده شده اند که از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. مردم عراق دولت، پارلمان و همه دستجات و احزاب قومی و اسلامی را مسئول این وضعیت میدانند و خواهان برچیدن بساط همه آنها هستند. در برخی از شهرها از جمله ناصریه و استان زیقار مردم موفق شده اند نیروهای دولتی و احزاب حاکم را بیرون کنند و خود کنترل امور را در اختیار بگیرند.

 

نه سرکوب و کشتار و آدم ربایی و ترور معترضین، نه مانورهای حکومت، نه تزویرها و فریبکاریهای مراجع تقلید و نه فعال مایشائی حشدالشعبی و جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی در سازماندهی دستجات ترور، هیچکدام خللی بر اراده مردم وارد نکرده است. معترضین اعلام کرده اند که اعتراضات خود را تا برچیدن بساط اوباش حاکم در عراق ادامه میدهند. وادار کردن نخست وزیر عادل عبدالمهدی به استعفا علیرغم تلاش و مقاومت  جمهوری اسلامی و متحدین آن برای ابقاء در هفته گذشته، یک پیشروی برای مردم و یک عقب نشینی برای حاکمین عراق و جمهوری اسلامی بود.

 

مارش میلیونی روز ۱۹ آذر در عراق تجلی اراده و عزم مردم آزادیخواه این کشور برای پایان دادن به سلطه حکومت و دستجات قومی و اسلامی و همچنین کوتاه کردن دست جمهوری اسلامی از آن کشور است. مردم ایران و عراق در مبارزه علیه اوباش اسلامی و قومی و علیه جمهوری اسلامی در کنار هم قرار دارند. حزب کمونیست کارگری ایران از مبارزات مردم عراق برای رهایی از سلطه حکومت و دستجات قومی و مذهبی و علیه دخالت‌های جمهوری اسلامی در آن کشور حمایت میکند و به مبارزین عراق صمیمانه درود می‌فرستد.

 

پیروز باد مبارزه آزادیخواهانه مردم عراق

زنده باد همبستگی مبارزاتی مردم ایران و عراق و لبنان

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com