چند اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
December 02, 2019

بیانیه های اعتراضی در محکومیت جنایات حکومت
و برای آزادی دستگیر شدگان

- کانون مدافعان حقوق کارگرطی بیانیه ای تحت عنوان "خشونت سازمان یافته حکومت علیه مردم بی دفاع ایران" خواهان آزادی کلیه دستگیر شدگان و مجازات کسانی که بر روی مردم بیرحمانه آتش گشودند، شده است. کانون در بیانیه اعتراضی خود بر لزوم تغییرات اساسی در ساختار اقتصادی- اجتماعی جامعه ای که حقوق یک درصدی ها را بر ٩٩ درصدی ها ارجج میداند تاکید کرده است. در بخشی از بیانیه کانون مدافعان چنین آمده است: "اکنون که حاکمان کوچکترین حقی برای زندگی مردم قائل  نیستند و هر اعتراض به حق کشی های موجود را با شدیدترین وجه پاسخ می دهند، راهی به جز اعتراضات و اعتصابات سراسری برای مردم باقی نمی‌گذارند و آنان که چیزی برای از دست دادن ندارند با خشمی مهارناپذیر بار دیگر به میدان خواهند آمد و آن زمان دیگر برای شنیدن صدای مردم دیر خواهد بود و مسئولیت تمام آنچه رخ خواهد داد بی شک فقط به عهده حاکمان خواهد بود".

- حمید کاشانی، سهیل عربی و ناصر فهیمی سه نفر از زندانیان سیاسی زندان اوین نیز طی نامه ای سرگشاده خطاب به خانواده های جانباختگان خیزش اخیر مردم، همبستگی خود را با آنان اعلام کرده اند.

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی بیانیه ای کشتار و سرکوب وحشیانه مردم را محکوم کرده است: "سندیکای کارگران شرکت واحد تهران اعتراضات و تجمعات را حق مسلم تمام اقشار جامعه اعم از کارگران و معلمان و دانشجویان و مزدبگیران می‌داند و ضمن ابزار تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان اعتراضات اخیر، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه بازداشت‌شدگان و معرفی و محاکمه کلیه آمرین و عوامل کشتار مردم هستیم. ما از تشکل‌های کارگری مستقل و فعالین کارگری و مدنی داخل کشور و تشکلات کارگری و سندیکایی در سراسر جهان می‌خواهیم کشتار معترضین را قاطعانه محکوم کنند و از مبارزات کارگران و زحمتکشان در ایران حمایت کنند".

- سندیکای نیشکر هفت تپه اطلاعیه ای تحت عنوان: "سرکوب شورش گرسنگان برای داشتن نان ، کار،  آزادی محکوم است" انزجار خود را از تعرضات حکومت اسلامی به اعتراضات مردمی اعلام کرده است.

- جمعی از هنرمندان در بیانیه ای تحت عنوان "شکست رژیم اسلامی در ایجاد سکوت نسبت به کشتار مردم"، سرکوب وحشیانه خیزش آبانماه مردم را محکوم کرده اند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: "مردمانی که امروز از پسِ غبار غلیظ بی‌خبری و بی‌ارتباطی، نام و نشان یکان‌یکان‌شان آشکار می‌شود، به کدام گناه کشته شده‌اند؟ آنها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند".

در اطلاعیه قبلی نیز خبر انتشار بیانیه های اتحادیه آزاد کارگران ایران، کانون صنفی معلمان،  کانون نویسندگان و  شماری از فعالین اجتماعی را انعکاس دادیم. مردم با هیچ درجه جنایتی کوتاه نمیایند و این بیانیه ها بیانگر تداوم فضای اعتراضی در جامعه است.

حزب کمونیست کارگری از همه بخشهای جامعه میخواهد که به هر شکل ممکن صدای اعتراض خود را نسبت به جنایات گسترده و وحشیانه حکومت و دستگیریها بلند کنند و با تمام قوا و همراه با خانواده های هزاران نفر دستگیر شدگان اعتراضات خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها و کلیه زندانیان سیاسی شوند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آذر ٩٨، ۱ دسامبر ۲۰۱۹
+++

جنایت تکان دهنده حکومت در ماهشهر

 

اخبار و گزارشات جنایات گسترده حکومت در روزهای اعتراضات آبان، بتدریج به بیرون درز میکند. حکومت اسلامی اینترنت را بست و مهار آدم کشانش را برای کشتار مردم رها کرد. بنا به اخباری که از ماهشهر در استان خوزستان بدستمان رسیده است روز ٢٧ آبان ماه تعدادی از جوانان شهرک جراحی در این منطقه اقدام به مسدود کردن مسیر ورودی به شهر ماهشهر مینمایند. با رسیدن مأموران امنیتی و تیراندازی آنها، جوانان به نیزار تالاب کنار جاده رفته و مخفی میشوند. ماموران اقدام به تیراندازی وحشیانه به سمت آنها نموده و نیزار را به رگبار میبندند. بعد از گذشت چند روز و بیخبری از این جوانان خانواده ها گمان میکردند عزیزانشان در بازداشت بسر میبرند. اما بعدا با انتشار بوی اجساد از سمت نیزار اهالی موفق به پیدا کردن اجساد این عزیزان شده اند. هنوز اطلاع دقیقی از شمار دقیق قربانیان در دست نیست اما گفته میشود تا کنون تعداد ۹ جسد شناسایی و به سردخانه بیمارستان نفت ماهشهر منتقل شده است.لازم به توضیح است با توجه به قطع اینترنت در استان خوزستان خبر این فاجعه و اقدام وحشیانه ماموران جمهوری اسلامی در کشتار جوانان انقلابی شهرک جراحی امروز منتشر شده است.

 

حزب کمونیست کارگری به خانواده ها و دوستان و بستگان این جانباختگان و به همه مردم آزاده صمیانه تسلیت میگوید و همه مردم را به ابراز همبستگی با آنها فرا میخواند. خشم و نفرت بر حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی که برای حفظ حاکمیت چپاولگرانه خود طی یک هفته صدها تن از جوانان و عزیزان مردم را قربانی کرد. حکومت جلاد اسلامی باید سرنگون شود و سرنگون خواهد شد. آمران و عاملان این جنایات و در راس آنها خامنه ای و روحانی از دست مردم رهایی نخواهند یافت.

 

سرنگون باد حکومت جنایت و چپاول اسلامی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱ دسامبر ۲۰۱۹


+++

اطلاعیه خبری

١٠ آذر:بیست و هشتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

روز یکشنبه دهم آذر ماه کارگران نیشکر هفت تپه در بیست و هشتمین روز اعتصاب خود دست از کار کشیدند و در محوطه شرکت دست به تجمع زدند. اعتراض کارگران به بساط دزدی ها تحت عنوان خصوصی سازی ها و تعویق پرداخت دستمزدهاست. کارگران نیشکر هفت تپه خواستار متوقف شدن فوری خصوصی سازی ها، پرداخت تمامی مطالباتشان و اجرای فوری طرح طبقه بندی مشاغل هستند. پایان دادن به امنیتی شدن فضای کارخانه و پرونده سازی ها و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و لغو احکام صادر شده برای اسماعیل بخشی و دیگر فعالین کارگری در این مجتمع و حامیان نیشکر هفت یک تاکید مهم این کارگران در اعتراضاتشان است.

در جریان اعتراضات مردمی در آبان کارگران نیشکر هفت تپه با پیگیری خواستهایشان دست از کار کشیدند و همراه با مردم در شهر راهپیمایی کردند. اسد بیگی در عکس العمل به ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه تعطیلی این شرکت را اعلام کرد و از اینکه خبری از پرداخت دستمزدها نیست سخن گفت. در ادامه چنین کشاکشی است که امروز دهم آذر کارگران نیشکر هفت تپه اعلام اعتصاب کرده و برخواستهایشان تاکید میکنند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم مبارزات کارگری است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از مبارزات و خواستهای این کارگران بر هماهنگی و اتحاد بخش های مختلف کارگران در نیشکر هفت تپه و شرکت فعالانه خانواده های کارگران و نیز  حمایت مردم شوش و دیگر مراکز کارگری در خوزستان و در سطح سراسری از آنها، تاکید دارد.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠  ابان  ٩٨،  ١ دسامبر ۲۰۱۹
+++

اعتصاب بازار در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، سنندج و سیستان و بلوچستان

در تداوم خیزش مردمی آبانماه، موضوع چگونگی ادامه این اعتراضات موضوع داغ در میان همه بخش های جامعه است. در همین راستا برای دو روز نهم و دهم آذر مغازه داران و بازاریان در سطح سراسری فراخوان به اعتصاب دادند و در این فراخوان بر پیوستن بخش های دیگر جامعه از جمله معلمان، دانشجویان تاکید شده است. یک محور مهم این فراخوان ها اعتراض به گرانیها و در عین حال اعتراض به سرکوبگریهای وحشیانه حکومت با تاکید بر آزادی فوری بازداشت شدگان بود. در پاسخ به این فراخوان امروز دهم آذر در سیستان و بلوچستان و در نهم آذر ماه در شهرهای تبریز(بازار صائب، بازار شیخ صفی و بازار قدیم،)، و بازار سنندج وارد اعتصاب شدند و بخش هایی از بازارهای شیراز، اصفهان و مشهد نیز تعطیل بودند. در این روز همچنین کسبه منطقه خلیج شماره دو انتهای خیابان تهرانسر در همبستگی با این فراخوان مغازه های خود را بستند و دو بازار  امیر و قائم (بازار عمده فروشان پارچه) و طلا فروشان تهران در اعتصاب بودند. فضای بازار تهران علیرغم خلوت بودن و عدم تردد بسیار امنیتی بود و از ساعت هشت صبح نیروهای یگان ویژه مستقر بودند.

قابل توجه اینجاست که با اعلام اعتصاب بازار برای دو روز نهم و دهم آذر جمهوری اسلامی در هراس از گسترش این اعتصابات به سطح جامعه بار دیگر مدارس و دانشگاهها را در تهران، اصفهان، شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر تعطیل اعلام کرد.

رفتن بسوی اعتصابات سراسری امروز یک موضوع داغ در سطح جامعه است. از جمله در بیانیه های کارگران و گفتمانهای سطح جامعه بر گسترش اعتصابات سراسری به عنوان یک گام مهم برای تداوم اعتراضات مردمی تاکید شده است.

 پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ آذر ٩٨،  ١ دسامبر ٢٠١٩

 


١١ آذر: تجمع اعتراضی کارگران آذر آب و هپکو

امروز ١٠ آذر کارگران آذرآب و هپکو در ادامه اعتراض بە دزدی های پشت پرده تحت عنوان خصوصی سازیها و  نامشخص بودن وضعیت شغلی خود و عدم دریافت دستمزدهای پرداخت نشده دست به تجمع زدند. این کارگران در همین رابطه در آبانماه نیز تجمعات بسیاری برپا کردند و با مارش در وسط خیابان شهر و سردادن  سرود "زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی" صدای اعتراضشان را به اختلاس ها ودزدی ها و کل توحش و بردگی حاکم اعلام داشتند. کارگران و پرسنل آذرآب در ادامه اعتراضات یک ماهه خود در آبانماه در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند. این کارگران در جریان مبارزات آبانماه خود عملا شوراهای اسلامی را از مقابل حرکت اعتراضی خود کنار زده و با خنثی کردن توطئه های تفرقه افکنانه این نهاد دست ساز حکومتی متحدانه مبارزاتشان را به جلو بردند و نمایندگان خود را انتخاب کردند.

کارگرن آذر آب و هپکو علیرغم سرکوبگریهای رژیم و دستگیرکردن ها و احضار کردنها، دور جدیدی از اعتراضاتشان را آغاز کرده اند. آذر آب و هپکو دو کانون داغ اعتراضات کارگری هستند و تجمع همزمان آنها یک اتفاق سیاسی مهم است که تاثیر خود را بر فضای شهر اراک و دیگر مراکز کارگری در این شهر که با معضلاتی مشابه درگیرند، خواهد گذاشت. این اعتراضات بستر مناسبی برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری در این شهر است.

حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت از مبارزات کارگران آذرآب و هپکو مردم شهر اراک و همه کارگران را به حمایت وسیع از خواستها و مبارزات این کارگران فرا میخواند.

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ آذر  ٩٨،  ١ دسامبر ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com