تجمع بزرگ بازنشستگان در مقابل نیروهای سرکوب برگزار شد

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 10, 2019

تجمع بزرگ بازنشستگان در مقابل نیروهای سرکوب برگزار شد

از آغاز صبح امروز یکشنبه ۱۹ آبان بازنشستگان بنا به فرخوان اعلام شده خود در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. در این روز بیش از چند هزار نفر از   بازنشستگان از شهرهای مختلف ایران برای شرکت در این تجمع به تهران آمده بودند. حکومت از وحشت برپایی تجمع بزرگ بازنشستگان نیروی انتظامی بسیاری از زن و مرد و حدود ۵۰ موتورسوار و تعداد زیادی از ماموران لباس شخصی را در نقاط مختلف مستقر کرده بود. نیروهای سرکوبگر حکومت در مقابل سازمان برنامه و بودجه نیز مستقر بودند. بدین ترتیب  نیروی انتظامی و سرکوبگر که از سیل جمعیت بازنشسته به وحشت افتاده بودند سعی در متفرق کردن تجمع کنندگان کرده و جمعیت را در سه جهت  پارک مقابل  محوطه سازمان برنامه وبودجه، میدان میدان بهارستان و بیمارستان رهی معیری راهی کردند. اما بازنشستگان به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند. نیروی انتظامی مانع جمع شدن بازنشستگان میشدند و حتی اجازه جمعیت شدن چند نفر را هم نمیدادند. آنها با سوت زدن متوالی تلاش داشتند فضا را بیشتر امنیتی کنند. اما بازنشستگان به حضور خود ادامه داده و  گروهی از آنها از بیمارستان رهی معیری و گروهی از بهارستان به طرف مترو راهپیمایی کرده و صدای شعارهای کوبنده آنها در محل طنین انداز شده بود.  شعارهای بازنشستگان از جمله عبارت بودند از: "معیشت، منزلت، حق مسلم ماست"، " خط فقر 8 میلیون،  حقوق ما 2 میلیون"، " معلم زندانی آزاد باید گردد"، " این همه بی عدالتی، هرگز ندیده ملتی" ، " گرانی تورم  بلای جان مردم"، "    تجمع تشکل حق مسلم ماست"

بازنشستگان در برابر تعرضات سرکوبگران شعار میدادند:" پلیس برو دزد را بگیر" و در آخر با شعار تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم در  ساعت دوازده ظهر به تجمع خود پایان دادند.

بنا بر خبرها در این روز بین ده تا پانزده نفر بازداشت شده اند که هنوز تعداد دقیق و اسامی آنها  مشخص نیست  و گویا بازداشت شدگان به ساختمان خیابان وزرا منتقل شده اند.

سی و یک نهاد و تشکل بازنشستگان از تجمع امروز حمایت کرده بودند. کانون صنفی معلمان و کانون های صنفی معلمان تهران و خوزستان و گروههای دیگری از معلمان نیز از این فراخوان اعلام حمایت کرده بودند. بازنشستگان برای بیان هدف از برگزاری تجمع این روز در بیانیه ها و پوسترهای تدارکی خود برخواستهایی چون افزایش حقوقها به بالای خط فقر هشت میلیونی، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان، پایان دادن به اختلاس ها و بازگشت پولهای به سرقت رفته از صندوق بازنشستگی به این صندوق، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و هرگونه پرونده سازی ای و لغو تمامی احکام امنیتی صادرشده، حق تشکل، اعتصاب و تجمع بدوراز هر گونه امنیتی کردن و آزادی فوری و بدون قیدو شرط کارگران، معلمان و تمامی زندانیان سیاسی تاکید کرده اند.  اعتراض بازنشستگان به فقر، گرانی، تبعیض، نابرابری  و دزدی و حقوقهای نجومی است و با برافراشتن شعار" برداشته شدن فاصله عظیم طبقاتی در جامعه " در تظاهراتهایشان بر داشتن یک زندگی انسانی تاکید دارند. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم هستند.

جمهوری اسلامی حکومت همان دزدان و جانوارانی است که پولهای صندوق بازنشستگان را بالا میکشند و وقتی بازنشستگان اعتراض میکنند، نیروهای مزدورش را علیه آنها به خیابان میکشد. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات بازنشستگان قاطعانه حمایت کرده و تعرض به تجمع آنان و دستگیری های امروز را شدیدا محکوم میکنند. بازداشت شدگان امروز باید فورا آزاد شوند. حزب همه کارگران، معلمان، دانشجویان و بخش های مختلف جامعه را به حمایت وسیع از مبارزات و خواستهای بازنشستگان فرامیخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۰ نوامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com