شروع اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه علیه چپاول شرکت

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 06, 2019

۱۴ آبان:


 شروع اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه علیه چپاول شرکت

امروز ۱۴آبان کارگران بخش کشاورزی در اعتراض به  چوب حراج زدن به زمینهای کشاورزی و به خطر افتادن زندگی و معیشتشان  برای دومین روز به سمت دفتر شرکت هفت تپه رفتند و تعدادی از کارگران بخش داخلی نیز به آنها پیوستند. در حرکت این روز کارگران بر ادامه اعتراضشان تا متوقف شدن این دزدی ها و حراج گذاشتن ها و پاسخگویی به خواستهایشان تاکید کردند.  لازم به یادآوری است که رستمی از سهامداران شرکت با همکاری مددی معاون مدیر عامل کارخانه در صدد تجزیه و تفکیک مرغوبترین زمینهای کشاورزی نیشکر و به حراج گذاشتن آن هستند و کارگران در برابر این اقدام که شغل و معیشت شان را به خطر می اندازد ایستاده اند. خواست کارگران پایان دادن به دزدی های پشت پرده و لغو خصوصی سازی ها، متوقف کردن طرح فروش و حراج گذاشتن زمین های کشاورزی، بازگشت به کار همکاران اخراجی خود محمد خنیفر و ایمان اخضری، لغو پرونده های امنیتی تشکیل شده علیه تمامی کارگران نیشکر هفت تپه و پایان دادن به پرونده سازیها و پرداخت حقوق های معوقه و دیگر مطالباتشان هستند. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از اعتراضات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه بر اتحاد و همبستگی تمامی بخش های کارگران در این شرکت، حضور فعال خانواده ها و حمایت همه کارگران از مبارزات آنان تاکید دارد. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید فعالانه پشتیبانی کرد.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ ابان  ٩٨،  ۵ نوامبر  ٢٠١٩

اطلاعیه خبری

سه خبر از اعتراضات کارگری

- روز۱۳ آبان کارگران سازمان عمران دراعتراض به ناروشنی قراردادهای کار خود برای هشتمین بار در مقابل در ورودی دهکده فرهنگی تفریحی عمران زاینده رود تجمع کردند.

- روز 12آبان صدها کارگر پارس جنوبی در اعتراض به شرایط اسفناک شغلی و زیستی و تعویق دائم پرداخت دستمزدهایشان طی نامه ای خطاب به مسئولان منطقه ویژه اقتصادی صدای اعتراضشان را بلند کردند. در این نامه کارگران اعتراض خود را به موارد متعددی از جمله دیرکرد دائم پرداخت حقوقها، سرویس های حمل و نقل بدون کولر و از رده خارج، عدم وجود حمام کافی و بهداشتی، بوی آزار دهنده فاضلابها در  دمای 50 درجه، بی کیفیت بودن غذا و عدم ایمنی محیط کار و خطر قربانی گرفتن اعلام کرده اند.

- روز یکشنبه 12آبان همزمان با جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، کارگران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری این شهر با تجمع در صحن علنی شهرداری اعتراضشان رانسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی خود اعلام کردند.  این کارگران پنج ماه است که مزدی نگرفته و به دیر کرد پرداخت دستمزدها و  قراردادهای موقت برده وار کاری اعتراض دارند.

 

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ آبان  ٩٨،  ۵ نوامبر  ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com