سه اطلاعيه ... آذرآب , آزادی ۶ فعال سیاسی، بازنشستگان

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 27, 2019

آبان: کارگران آذرآب به اعتصاب خود ادامه میدهند

اعتصاب کارگران آذر آب امروز  ۵  آبان همچنان ادامه دارد. سهامداران دزد شرکت با همدستی با مقامات حکومتی و تشکل دست ساز حکومت شوراهای اسلامی تلاشهای بسیاری کردند تا اعتراض این کارگران را عقب زنند. اما کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهای خود و مشخصا آزادی سه همکار بازداشتی خود به اعتراضشان ادامه خواهند داد. در جریان اعتراضات این کارگران   ۱ ۲       نفر بازداشت شده بودند که زیر فشار اعتراض کارگران هجده نفر آنها آزاد شدند اما سه نفر از کارگران همچنان در زندانند.  حمله نیروی انتظامی به صف اعتراض کارگران انعکاس اجتماعی بسیاری پیدا کرد . این اعتراضات حتی در سطح جهانی انعکاس پیدا کرد و ا زجمله اتحادیه صنعتی جهانی اینداستریال با بیش از ۵۰ میلیون کارگر در ۱۴۰ کشور با حمایت از کارگران اعتصابی آذر آب اراک،  سرکوب  آنان را بشدت محکوم کره و خواستار آزادی فوری کارگران بازداشتی شد.

 دور جدید اعتصاب کارگران آذرآب از اول مهرماه آغاز شد. بعد از اولتیماتومی ده روزه که عملا بیست روز بطور انجامید، این اعتراض دوباره به خیابان کشیده شد و همچنان ادامه دارد. کارگران آذر آب خواستار پایان یافتن دزدی ها تحت عنوان خصوصی سازی و لغو خصوصی سازی ها، پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و دیگر طلبهای خود، آزادی بدون قید و شرط همکاران بازداشتی شان و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان و پایان دادن به پرونده سازیها هستند.

 

صدای اعتراض کارگران آذرآب را وسیعا انعکاس دهیم و از مبارزات و خواستهای آنها حمایت کنیم. 

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۵    آبان  ٩٨،   ۲۷     اکتبر  ٢٠١٩


 آزادی  ۶     نفر از بازداشت شدگان هفت تپه و اول مه را شادباش میگوییم

روز  ٤     آبان چهار نفر از بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه به اسامی سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الله یاری امیر امیرقلی و دو نفر از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به اسامی مرضیه امیری و عاطفه رنگریز با قید وثیقه آزاد شدند. آزادی این عزیزان از زندانهای جمهوری اسلامی گرچه به قید وثیقه های سنگین و بطور موقت است اما تا همین حد هم یک رویداد شادی بخش و یک دستاورد مبارزات کارگران و مردم است. آزادی این عزیزان را شادباش میگوییم. اما هنوز اسماعیل بخشی رهبر محبوب اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و همچنین عسل محمدی از حامیان اعتراضات این کارگران و نداناجی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در زندان بسر میبرند. بنا به گزارشات اسماعیل بخشی قرار است با وثیقه  ٠   ۵    ٧    میلیون تومانی و عسل محمدی با وثیقه  ٠٠۵     میلیون تومانی آزاد شوند. کارگران نیشکر هفت تپه و مردم آزادیخواه منتظر آزادی این عزیزان خود و استقبال از آنان هستند.
 
روشن است که آزادی موقت این زندانیان سیاسی و کارگری زیر فشار اعتراضات کارزارهای اعتراضی در حمایت از آنان که ابعادی جهانی داشت و فضای پر از اعتراض جامعه علیه زندان و شکنجه انجام گرفته است. از جمله در اعتراضات یک ماه اخیر کارگران نیشکر هفت تپه یک خواست مشخص آنها آزادی اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان هفت تپه بوده است. این آزادی ها هر چند موقت چهره دیگری به فضای اعتراضی جامعه داده و کارگران و مردم معترض بیش از بیش نتیجه ثمربخش مبارزاتشان را به چشم می بینند.

 اسماعیلی معاون قوه قضایی اعلام کرده است که ظرف یکماه احکام قطعی علیه بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه صادر خواهد شد. اما کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که آزادی کامل و بی قید و شرط اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان در راس خواستهایشان قرار دارد و کارزار در حمایت لغو پرونده های تشکیل شده علیه بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و دستگیر شدگان اول ماه ماه همچنان در جریان است و این جدال ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر پرونده علی نجاتی عضو شناخته شده سندیکای نیشکر هفت تپه همچنان باز است و محمد خنیفر یکی دیگر از کارگران این کارخانه در بیدادگاه بدوی حکومت اسلامی  ۶     سال حکم گرفته است. بعلاوه در دور جدید اعتراضات این کارگران برای شماری از بازداشت شدگان پرونده های امنیتی باز شده است. از بازداشت شدگان اول ماه مه نیز ندا ناجی همچنان در زندان است و برای دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر احکام زندان و بعضا احکام شنیع شلاق صادر شده است. کارزار برای آزادی بدون قید و شرط بازداشت شدگان اول ماه مه  و علیه احکام شنیع شلاق با تاکید بر حق مسلم برگزاری روز جهانی کارگر برای همه کارگران و همه مردم ادامه دارد.

پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و معلمان و همه زندانیان سیاسی باید بسته شوند و به پرونده سازی ها باید خاتمه داده شود . اسماعیل بخشی، عسل محمدی، ندا ناجی، سه کارگر بازداشتی آذرآب، جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی و دیگر کارگران و معلمان  در بند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. با گسترش مبارزه و اعتراضات اجتماعی میتوان آزادی همه عزیزان در بند را تحمیل کرد.  

 

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۵    آبان  ٩٨،   ۲۷     اکتبر  ٢٠١٩

 اطلاعیه خبری

تاریخ تجمع بزرگ بازنشستگان در مقابل مجلس اعلام شد

بازنشستگان برای پیگیری خواستها و مطالباتشان برای ساعت ده صبح روز یکشنبه ۱۹ آبان به تجمع در مقابل مجلس و سازمان برنامه فراخوان به تجمع داده اند. این فراخوان از سوی گروههای مختلف بازنشستگان از جمله "شورای بازنشستگان ایران"، "اتحاد بازنشستگان"، "پیشکسوتان"، "آ،پ پارک شهر" و "انجمن صنفی بازنشستگان کشور" خطاب به همه بازنشستگان و معلمان شاغل منتشر شده است.

بازنشستگان  در بیانیه های خود برخواستهای بسیار مهم و کلیدی ای تاکید کرده اند که از جمله عبارتند از: حق تشکل، حق تجمع، حق تحصن، حق اعتصاب و آزادی بیان فارغ از شرایط امنیتی، آزادی بدون قید و شرط و بدون وثیقه کارگران، معلمان، دانشجویان و تمامی فعالین سیاسی زندانی، درمان رایگان و بیمه کارآمد برای بازنشستگان و شاغلین، اجرای قانون خدمات کشوری و افزایش حقوقها به بالای رقم خط فقر 7 میلیون تومانی با تأکید بر افزایش سالانه آن متناسب با نرخ تورم واقعی، شفاف سازی وضعیت صندوق های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه های اختلاس شده به صندوق ها و نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها، تأمین مسکن مناسب برای همه بازنشستگان، و تلاش برای ایجاد تسهیلات فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای همه بازنشستگان در شهر های کشور.

بازنشستگان در آخرین تجمع خود با توجه به رقم خط فقر هشت میلیون شعار خط فقر هشت میلیون، حقوق ما دو میلیون را سر دادند. بازنشستگان در اعتراضاتشان به فقر، گرانی، تبعیض، نابرابری و دزدی ها و حقوقهای نجومی اعلام مبارزه کرده اند و با تاکید بر برداشته شدن فاصله عظیم طبقاتی در جامعه بر زندگی ای انسانی تاکید میکنند. بازنشستگان با خواستها و اعتراضاتشان بطور واقعی همه مردم را نمایندگی میکنند و مبارزات آنها شایسته وسیعترین حمایت هاست. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

5 آبان ٩٨،  27 اکتبر  ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com