اخبار گزارشات کارگری ١١ آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
November 03, 2019

اخبار گزارشات کارگری ١١ آبان ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

پژواک صدای کارگران حق طلب  بازداشتی شهرداری کوت عبدالله باشیم

- اعتصاب وتجمع کارگران شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت واجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل

- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت  حق سنوات

- اعتراض کارگران شاغل وبازنشسته فولاد خوزستان دربندرامام  نسبت به عدم برخورداری مناسب از امکانات رفاهی و درمانی

- ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان

- احضاربه دادگاه نیما ویژه از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر  مقابل مجلس

- آزادی موقت عسل محمدی  از بازداشت شدگان مرتبط با اعتراضات کارگری با تودیع وثیقه

- تجمع نانوایان ساوجبلاغ مقابل فرمانداری

- عدم پرداخت 2 تا 4 ماه حقوق 4هزار کارگر شهرداری رشت و مرگ  یک کارگر شهرداری رشت بر اثر ایست قلبی

- جان باختن یک کارگر ویک آتش نشان درحادثه ریزش آوارکارخانه گچ رامهرمزومصدومیت یک کارگر دیگر

- جان باختن کارگر22ساله پروژه آزاد راه تهران- شمال براثر سقوط از ارتفاع

- مرگ یک کارگر معدن سنگ محلات براثر تصادف

- جان باختن یک کولبر پس از یک ماه دست وپنجه نرم کردن با مرگ دریک بیمارستان ارومیه

*اعتصاب وتجمع کارگران شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت واجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل

روز شنبه 11آبان، کارگران شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت از قراردادی‌ به رسمی واجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل دست از کارکشیدند ومقابل ساختمان این شرکت اجتماع کردند.

کارگران تجمع کننده شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی اعلام کردند اعتراضشان تا متحقق شدن خواسته هایشان ادامه خواهد داشت.

بنابه گزارشات منتشره، کارگران شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی  با دست از کارکشیدن وبرپایی تجمع اعتراضشان را نسبت به عدم اجرای آئین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب 1389 شرکت مخابرات ایران  منجمله عدم تبدیل وضعیت  ازکارگران قراردادی‌ به رسمی و اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل  به نمایش گذاشتند.

*تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت  حق سنوات

روز شنبه 11 آبان،جمعی از کارگران بازنشسته کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت به عدم پرداخت  حق سنوات(مطالبات پایان کار) دست به تجمع مقابل دفتر مدیریت این مجتمع زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،این کارگران بازنشسته که شمارشان به حدود 200 نفر می‌رسد، از آذر تا اسفند ماه  سال 97 به مرور بازنشسته شده‌اند و در حال حاضر بدنبال مطالبات عقب افتاده سنواتی خود هستند.

تجمع کنندگان گفتند: بعد از سال‌ها تلاش توانستیم با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از این کارخانه بازنشسته شویم اما کارفرما از پرداخت حق سنوات ما خودداری می کند.

درهمین رابطه،یکی از کارگران بازنشسته حاضر درتجمع گفت: کارگرانی که از این واحد بازنشسته می‌شوند امکان دریافت آنی مطالبات سنوات پایان کار خود را ندارند. در عین حال ما کارگرانی که از آذر ماه سال 97 بازنشسته شده‌ایم نیز هنوز موفق به دریافت سنوات خود نشده‌ایم.

وی افزود: کارگرانی که از کشت وصنعت هفت تپه بازنشسته می‌شوند دستکم 70 تا 150 میلیون تومان بر اساس سابقه کار سنوات دریافت می‌کنند.

*اعتراض کارگران شاغل وبازنشسته فولاد خوزستان دربندرامام  نسبت به عدم برخورداری مناسب از امکانات رفاهی و درمانی

کارگران شاغل وبازنشسته فولاد خوزستان دربندرامام اعتراضشان را  نسبت به عدم برخورداری مناسب از امکانات رفاهی و درمانی،رسانه ای کردند.

جمعی از کارگران شاغل وبازنشسته فولاد خوزستان که ساکن بندر امام هستند به خبرنگار رسانه ای گفتند:هزینه‌ی درمان بسیار بالاست و شرکت فولاد خوزستان متأسفانه در بندر امام فقط با یک کلینیک درمانی قرارداد دارد که آن‌هم به‌صورت کامل مجهز نیست.

این کارگران افزودند: داروخانه‌ی این درمانگاه فاقد قرارداد با شرکت بوده و هزینه‌ی دارو را به قیمت آزاد با ما حساب می‌کند.

آنها دادمه دادند:ما بارها از مسئولین فولاد خواسته‌ایم که با سایر کلینیک‌های موجود در بندر امام مانند کلینیک سینا که نوساز بوده و امکانات بیشتری دارد، قرارداد ببندد تا ما بتوانیم راحت‌تر مسائل درمانی خود را پیگیری نمائیم.

این کارگران اضافه کردند که هرچند شرکت فولاد با درمانگاه‌های دیگر در بندر ماهشهر دارای قرارداد است، ولی مشکل تردد و شلوغی درمانگاه‌های مذکور، باعث می‌شود که کمتر کسی تمایل به طی مسافت بین این دو شهر را داشته باشد.

خاطر نشان می شود که تأسیسات تخلیه و بارگیری شرکت فولاد خوزستان در بندر امام ، از جمله کارگاه‌های آلوده در سال‌های گذشته در این بندر بوده که کارگران در شرایط فوق‌العاده سخت و آلوده ناشی از بادبردگی سنگ‌آهن، به تأمین خوراک مورد نیاز کارخانه فولاد مشغول بوده‌اند.

*ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان

بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان که از سال 83 پس از واگذاری به بخش خصوصی آغاز شد کماکان ادامه دارد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 11آبان، آینده شغلی کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان بدلیل نبود مواد اولیه به علت کمبود نقدینگی و تحریم‌ها درهاله ای از ابهام قرار گرفته است.

همچنین مطالبات سال 95 وبخشی از مطالبات سال های 96 و97 این کارگران  هنوز پرداخت نشده است.

نمی‌بینند و خواهان تعیین تکلیف کارخانه و واگذاری آن به بخش خصوصی اهل یا دولت را هستند.

*احضاربه دادگاه نیما ویژه از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر  مقابل مجلس

نیما ویژه از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر  مقابل مجلس طی ابلاغیه ای جهت رسیدگی به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” برای ساعت9 صبح روز دوشنبه 13 آبان ماه 98 در شعبه 1059 مجتمع قضایی کارکنان دولت ساختمان شماره دواحضار شد.

نیما ویژه روز 11اردیبهشت 98 درمراسم مراسم روز جهانی کارگر  مقابل مجلس بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

وی در مردادماه سال جاری به همین اتهام به شعبه 26دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود.

*آزادی موقت عسل محمدی  از بازداشت شدگان مرتبط با اعتراضات کارگری با تودیع وثیقه

روزشنبه 11آبان، عسل محمدی  از بازداشت شدگان مرتبط با اعتراضات کارگری با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

*تجمع نانوایان ساوجبلاغ مقابل فرمانداری

روزشنبه 11آبان، نانوایان ساوجبلاغ برای همسان شدن قیمت های مصوب نان این شهرستان با قیمت نان در کرج دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند.

*ادامه تحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش برای سیزدهمین روز

روزشنبه 11آبان برای سیزدهمین روز، تحصن سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت تحصیلیش مقابل    کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ادامه پیدا کرد.

 

*عدم پرداخت 2 تا 4 ماه حقوق 4هزار کارگر شهرداری رشت و مرگ  یک کارگر شهرداری رشت بر اثر ایست قلبی

+عدم پرداخت 2 تا 4 ماه حقوق 4هزار کارگر شهرداری رشت

2 تا 4 ماه حقوق 4هزار کارگر شهرداری رشت پرداخت نشده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 11آبان، در مجموعه شهرداری رشت حدود 4هزار نفر شاغلند.

کارگران قرارداد مستقیم این شهرداری 2ماه طلب مزدی دارند و مابقی کارگران که تحت مسئولیت پیمانکارند، مطالبات مزدی آنها به 4ماه می‌رسد.

+مرگ  یک کارگر شهرداری رشت بر اثر ایست قلبی

یک کارگر خدماتی منطقه 4 شهرداری رشت پایان هفته پیش دچار ایست قلبی شد و جان باخت.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ11آبان،یکی از کارگران خدماتی منطقه 4شهرداری رشت به نام «مصطفی عیسی پور» که به صورت قرارداد حجمی تحت مسئولیت پیمانکار در سطح شهر مشغول کار بود، روز پنجشنبه9آبان بعد از پایان کار دچار ایست قلبی شد و قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

منابع کارگری در استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر استرس یک فشار روحی و روانی است که بیش از حد تحمل به کارگران وارد می‌شود، در خاتمه درباره عوامل ایجاد ناراحتی‌های قلبی و روحی در کارگران گفتند: نامناسب بودن محیط کار، انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا در محیط‌های خاص مثل محیط‌های خیلی آلوده، عواملی مثل ابهام در کار و نداشتن علاقه به کار و از همه مهمتر تامین نشدن معیشت کارگر و تاخیر چند ماهه در دریافت حقوق  همه دست به دست هم می‌دهد و شرایط نامساعد روحی برای کارگران به وجود می‌آورد.

*جان باختن یک کارگر ویک آتش نشان درحادثه ریزش آوارکارخانه گچ رامهرمزومصدومیت یک کارگر دیگر

عصر روز شنبه 11آبان،درحادثه ریزش آوارکارخانه گچ رامهرمز یک کارگر ویک آتش نشان جانشان را ازدست دادند ویک کارگر دیگر مصدوم وبه بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شد.

براساس گزارشات رسانه ای شده،صفدر ترکی 32 ساله از کارگران کارخانه گچ در این حادثه زیر آوار ماند و جان باخت و یک آتش‌نشان به نام صادق ایزدپناه 35 ساله به منظور نجات کارگران وارد عمل شد که زیر آوار ماند وجانش را ازدست داد.

یک کارگر دیگر کارخانه گچ به نام سینا کلاه‌کج 27 ساله توسط عوامل امدادی از زیر آوار خارج شد و به بیمارستان منتقل شد که هم‌اکنون تحت مراقبت‌های ویژه است.

*جان باختن کارگر22ساله پروژه آزاد راه تهران- شمال براثر سقوط از ارتفاع

صبح روزجمعه 10آبان،  یک کارگر 22 ساله  پروژه آزاد راه تهران- شمال حین کار در ارتفاعات کوه ناگهان از ارتفاع حدود 3 متری به پایین سقوط کرده و از قسمت پا و سر دچار شکستگی و خونریزی شدید شد و بر اثر جراحات وارده در دم جان باخت.

*مرگ یک کارگر معدن سنگ محلات براثر تصادف

یک کارگر معدن سنگ محلات براثر تصادف جانش را ازدست داد.

بنابه گزارشات رسانه ای شده، یک کارگر موتورسوار در یک سانحه رانندگی در معدن سنگی واقع در شهرستان محلات در استان مرکزی جان باخت.

*جان باختن یک کولبر پس از یک ماه دست وپنجه نرم کردن با مرگ دریک بیمارستان ارومیه

روزجمعه 10آبان،یک کولبر اهل روستای درمان آباد سردشت بنام پیمان یوسفی پس از پس از یک ماه دست وپنجه نرم کردن با مرگ دریک بیمارستان ارومیه،جانش را ازدست داد.

این کولبر روز جمعه دوازدهم مهرماه سال جاری براثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی مجروح وبه بیمارستانی در ارومیه منتقل شده بود.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com